خرید تور تابستان ایران بوم گردی

روحانی: 93، سال رونق تولید و شکستن رکود اقتصادی

رئیس جمهور با بیان اینکه من سال 93 را سال رونق تولید و شکستن رکود اقتصادی اعلام می کنم گفت: دولت مصمم است قفل تمام تحریم‌های نابجا علیه ملت ایران را بشکند چرا که تحریم های نابجای قدرت های بزرگ علیه ملت ایران برای همه مردم ما درد و رنج بود به ویژه برای کارگران عزیز دولت مصمم است با حفظ حقوق ملت ایران در سایه تعامل با جهان درها را به روی صادرات کالاهای ایرانی باز کند.
به گزارش خبرنگار مهر، حسن روحانی در بیست و پنجمین جشنواره امتنان از کارگران، گروه های را و واحد های نمونه کشور که صبح امروز در سال 12 هزار نفری ورزشگاه آزادی برگزار شد، گفت: دولت تدبیر و امید دولتی است که در سایه حمایت شما سال 93 را سال رونق تولید و شکستن رکود اقتصادی اعلام می کند.
وی افزود: اولین جلسه در سال 1393 جلسه شورای عالی اشتغال بود که در 9 فروردین برگزار شد و این شورا کار خود را آغاز کرده است.
رئیس جمهور خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اولین قدم در اشتغال امنیت شغلی کارگران عزیز است که شما باید آن را لحاظ کنید.
وی تاکید کرد: آقای وزیر! نگذارید خانه کارگری بی فروغ بماند، چراغ کار و اشتغال در سراسر ایران عزیز ما باید همواره تابناک باشد.
روحانی خطاب به ربیعی اعلام کرد: من در کار و تلاش و تولید تبعیض جنسیتی را نمی پذیرم. زنان و مردان ما در صحنه کار و تلاش و فعالیت های برابر باید از امتیاز و حقوق برابر برخوردار باشند و فعالیت کارگران به معنای حرکت سریع، چرخش تولید و اشتغال است.
همچنین رئیس جمهور به کارگران وعده داد در همین سال جاری اقدامات لازم برای مسکن کارگران آغاز خواهد شد و دولت در  کنار وزارت  تعاون، کار و رفاه اقدامات لازم را برای شروع این کار بزرگ و عظیم آغاز خواهد کرد.
وی همچنین در زمینه پوشش دفترچه بیمه کارگری گفت: شنیده ام برخی از کارگران ساختمانی از این امتیاز محروم هستند و آقای ربیعی باید برای حل مشکلات کارگران ساختمانی فصلی اقدام جدی انجام دهد.
همچنین روحانی تاکید کرد: باید زمینه تشکل های مدنی، مردمی و انجمن های خاص در میان کارگران آزاد و بدون مشکل باشد.
وی خاطرنشان کرد:  کارگران باید بتوانند از طریق تشکل ها صدای خو د را به گوش مسئولین و وزارت کار راحت تر و شفاف تر برسانند.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دولت ها نباید در تشکل ها دخالت کنند گفت:  تشکل ها باید مردمی باشند و دولت ها باید بستر لازم را برای فعالیت و امنیت این جمعیت ها انجام دهند.
به گزارش خبرنگار مهر، رئیس جمهور در ابتدای سخنان خود در همایش امتنان از کارگر گفت: روز کارگر که همزمان است با ماه عبادت ماه رجب، ماه میلاد مولایمان امیرالمومنین(ع) و همچنین مقارن است با روز معلم به شما کارگران عزیز، تلاش گران صحنه کار و کوشش و تولید از زنان و مردان تبریک و تهنیت عرض می کنم.
وی کارگران را ستون فقرات تولید کشور دانست و گفت: اگر ما امروز از استقلال و خودکفایی سخن می گوییم، اگر امروز از تولید داخلی حرف می زنیم و از تولید داخلی خود حمایت می کنیم همه و همه در سایه کار و تلاش کارگران عزیز و پرتلاش این سرزمین است.
روحانی ادامه داد: آن روز که انقلاب می خواست در مسیر پیروزی قرار گیرد این کارگران انقلابی و فداکار بودند که در خیابان های تهران و شهرستان ها حماسه انقلابی آفریدند و انقلاب ما را به راهوری امام عزیز و بزرگوارمان به پیروزی رساندند.
رئیس جمهور تاکید کرد: اگر آن روز که سخن از استقرار نظام اسلامی در سال 57 و 58 رود این حضور کارگران عزیز در صحنه های مختلف بود که در برابر انواع توطئه ها ایستادند و اگر دفاع مقدس پیش آمد این کارگران عزیز بودند که در صحنه نبرد به عنوان بسیجی و سرباز و جهادگر در همه بخش های پشتیبانی برای دفاع مقدس حضور داشتند.
وی همچنین با اشاره به سال فرهنگ و اقتصاد گفت: برای اجرایی شد این شعار کارگران عزیز ما هستند که باید در صحنه اقتصاد و فرهنگ بار سنگین تحول و تولید کشور را بر دوش بگیرند.
روحانی با اشاره به پیشرفت کشورهای نوظهور در آمریکا و آمریکای لاتین گفت: این کشورها که در مسیر پیشرفت قرار گرفته اند به خاطر استفاده از معادن زیرزمینی شان نیست. اگر امروز پیشرفت در کشورهای نوظهور می بینیم تنها در سایه کار و تولید و فعالیت است و ما باید الگوی توسعه آینده کشورهای بر مبنای اشتغال جوانان عزیزمان طراح ی کنیم.
وی با بیان اینکه امروز میلیون ها جوان تحصیل کرده آماده به اشتغال هستند گفت: دولت تدبیر و امید در سایه حمایت شما سال 93 را سال رونق تولید و شکستن رکود اقتصادی اعلام می کند.
رئیس جمهور همچنین گفت: بسیاری از کارگران ما بنا بر آن چه از گزارشاتی که در اختیار من قرار گرفته است بخش کارگری جامعه ما از مساله مسکن رنج می برند که در همین سال جاری اقدامات لازم برای مسکن کارگران آغاز می شود.
وی با بیان این که کشور ما روزی آزاده و سربلند است که در مزارع و کارخانه ها کارگران عزیز با نشاط و بدون دغدغه مشغول به کار شوند گفت: دولت برای این که این دغدغه ها برطرف شود در همین سال 93 مصمم است در زمینه بهداشت و سلامت مردم به ویژه کارگران قدم های جدی را بردارد.
روحانی خطاب به ربیعی گفت: بیمارستان های تامین اجتماعی باید در مسیر بهبود عملکرد قرار گیرند.
وی تصریح کرد: ما یک بیمارستان میلاد نمی خواهیم، ما می خواهیم بیمارستان های میلاد در استان های مختلف و شهرهای مختلف خدمات خودشان را به کارگران عزیز ارایه دهند.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دفترچه های بیمه درمانی باید ارزششان ارتقا یابد گفت: مردم ما از نظر مساله درمان نباید دغدغه داشته باشند.
وی همچنین با اشاره به اقدامات دولت در زمینه اشتغال های کوچک از جمله صنایع دستی و گردشگری گفت: طبق آمار اول اردیبهشت ماه گردشگران خارجی ورودشان به ایران نسبت به ماه مشابه سال قبل دو برابر افزایش یافته است لذا باید زمینه گردشگری داخلی و خارجی را افزایش دهیم تا در سایه فعال شدن گردشگری بخشی از بیکاری های جامعه مرتفع شود و مسیر اشتغال در مسیر درست پویایی قرار گیرد.
روحانی با تاکید بر اینکه مدیریت بخش تولید باید متحول شود گفت: باید سرمایه و تکنولوژی وارد کشور شود تا کار رونق یابد.
وی تصریح کرد: دولت مصمم است تمام قفل های تحریمی های نابجا علیه ملت ایران را بشکند چرا که تحریم های نابجای قدرت های بزرگ علیه ملت ایران برای همه مردم ما درد و رنج بود به ویژه برای کارگران عزیز دولت مصمم است با حفظ حقوق ملت ایران در سایه تعامل با جهان درها را به روی صادرات کالاهای ایرانی باز کند.
رئیس جمهور با بیان اینکه اگر مسیر صادرات کالا را هموار کنیم اشتغال و تولید رونق می یابد گفت: ما باید منابع ارزی مان را مدیریت کنیم و نباید آن جا که ضرورت ندارد کالاهای ساخته شده وارد کشور شود.
وی توضیح داد: در سال های گذشته ما بیشتر برای کشورهای دیگر اشتغال ایجاد کردیم و با وارد کردن محصولات ساخته شده خارجی بر بیکاری جوانان دامن زدیم.
روحانی ادامه داد: ما باید تکنولوژی، سرمایه و ابزارهای اولیه وارد کشور کنیم اما کار باید به دست کارگر ایرانی باشد.
وی افزود: ما در سایه هموار کردن مسیر تولید تعامل سازنده با جهان را پیش می گیریم و قدم به قدم برای رفع تحریم ها زمینه رشد و اشتغال و تولید را فراهم خواهیم کرد.
رئیس جمهور با اشاره به بنادر جنوب که کارگران ایرانی در آن مشغول به فعالیت هستند گفت: ما باید بنادر و مزارع خود را آباد کنیم.
وی با اعلام این خبر که در زمینه مسایل کشاورزی در سال 93، 200 هزار هکتار زمین را تحت آبیاری مدرن قرار خواهیم داد گفت: در طول 33 سال گذشته یک میلیون و 200 هزار هکتار زمین تحت آبیاری تحت فشار قرار گرفته اما ما می خواهیم تنها در سال 93 حدود 200 هزار هکتار زمین را تحت آبیاری مدرن قرار دهیم که در سایه آن صدها هزار نفر مستقیم و غیرمستقیم مشغول کار می شوند.
روحانی همچنین در زمینه اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات گفت: در حوزه آی.سی.تی امسال پهنای باند اینترنت به دو برابر افزایش یافته است و ما این افزایش را ادامه خواهیم داد.
وی با بیان این که امروز با ده ها شرکت بزرگ در سطح جهان مشغول مذاکره هستیم گفت: ما می خواهیم به جای خرید دارو کارخانه های تولید دارو در ایران آغاز به کار کند تا اینکه حتی بتوانیم بخشی از داروهای منطقه را خودمان تامین کنیم.
رئیس جمهور همچنین با بیان که در بخش گاز، نفت، صنایع و معادن نیز قدم های بسیار خوبی آغاز شده است گفت: می خواهیم تمامی سواحل جنوبی کشور را از سیستان تا خوزستان آباد کنیم و با راه و راه آهن خط لوله نفت، گاز، صنایع انرژی بر، پتروشیمی و ایجاد بنادر بزرگ بتوانیم سواحل جنوب را با دستان پرتوان شما کارگران عزیز که من نیز افتخار می کنم دست همه کارگران ایرانی را ببوسم آبادتر و سرفرازتر کنیم.
وی همچنین با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی به دست شما کارگران اجرایی خواهد شد گفت: فرهنگ و اقتصاد به دست شما عملیاتی می شود و ما باید عدالت را در زمینه اشتغال محقق سازیم و استانها و مناطقی که در کشور ما محرومیت بیشتری دارند باید در آنها برنامه ریزی بیشتری برای اشتغال انجام شود.
رئیس جمهور همچنین خطاب به وزیر کار ادامه داد: از وزارت کار می خواهم که برای تعلیم و تربیت و آموزش فنی و حرفه ای این آموزشگاه ها را به مناطق مختلف کشور گسترش دهد.
وی با بیان این که علیرغم تبلیغات دشمنان ایران سال 93 سال پررونق و با نشاط خواهد بود گفت: ما با کمک شما کارگران عزیز ایرانی آبادتر خواهیم داشتم.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا