خرید تور تابستان ایران بوم گردی

در حاشیه دعوت خاتمی به آشتی ملّی

حجت الاسلام احمد حیدری در یادداشتی با عنوان ««دولت کریمه» و نداشتن «زندانی سیاسی- امنیتی» (در حاشیه دعوت خاتمی به آشتی ملّی)» که به انصاف نیوز ارسال شده است نوشت:

از مهمترین دعاهای ماه رمضان دعای شریف افتتاح است که در آن اشتیاق به دیدار «دولت کریمه مهدوی» در وجود روزه‌دار شعله‌ می‌کشد:‌ «اللَّهُمَّ إِنَّا نَرْغَبُ إِلَيْكَ فِي دَوْلَةٍ كَرِيمَةٍ»(تهذیب شیخ طوسی 3/111). دولت نبوی و علوی در اوج این کرامت بوده و دولت مهدوی هم در اوج خواهد بود و هیچ دولت دیگری حتی اسلامی، به این سطح از کرامت نمی‌رسد ولی باید سعی و تلاش کند رشحاتی از این کرامت را در خود ایجاد کند که به حق گفته‌اند: «آب دریا را اگر نتوان کشید؛ هم به قدر تشنگی باید چشید».

این کرامت چیست؟ در فرازی از همین دعا این کرامت تبیین شده است، توجه کنید: «اللَّهُمَّ إِنَّ عَفْوَكَ عَنْ ذَنْبِي وَ تَجَاوُزَكَ عَنْ خَطِيئَتِي وَ صَفْحَكَ عَنْ ظُلْمِي وَ سَتْرَكَ عَلَى قَبِيحِ عَمَلِي وَ حِلْمَكَ عَنْ كَثِيرِ جُرْمِي عِنْدَ مَا كَانَ مِنْ خَطَئِي وَ عَمْدِي أَطْمَعَنِي فِي أَنْ أَسْأَلَكَ مَا لَا أَسْتَوْجِبُهُ مِنْكَ الَّذِي رَزَقْتَنِي مِنْ رَحْمَتِكَ وَ أَرَيْتَنِي مِنْ قُدْرَتِكَ وَ عَرَّفْتَنِي مِنْ إِجَابَتِكَ فَصِرْتُ أَدْعُوكَ آمِناً وَ أَسْأَلُكَ مُسْتَأْنِساً لَا خَائِفاً وَ لَا وَجِلًا مُدِلًّا عَلَيْكَ فِيمَا قَصَدْتُ فِيهِ إِلَيْكَ فَإِنْ أَبْطَأَ عَنِّي عَتَبْتُ بِجَهْلِي عَلَيْكَ وَ لَعَلَّ الَّذِي أَبْطَأَ عَنِّي هُوَ خَيْرٌ لِي لِعِلْمِكَ بِعَاقِبَةِ الْأُمُورِ فَلَمْ أَرَ مَوْلًى كَرِيماً أَصْبَرَ عَلَى عَبْدٍ لَئِيمٍ مِنْكَ عَلَيَّ يَا رَبِّ» =خدایا چشم‌پوشی تو از گناهانم، گذشت تو از خطاهایم، ندیدن تو ستمهایم را، پوشاندن تو اعمال زشتم را، تحمل تو بر جرایم فراوان عمدی و سهوی‌ام، قدرتی که به من نمایانده‌ای و اجابتی که از تو سراغ دارم؛ مرا به طمع انداخته تا آنچه از رحمتت را که سزاوار نیستم از تو بخواهم و به همین جهت با کمال امنیت تو را می‌خوانم و به تقاضا کردن از تو مأنوسم بدون این که از تو ترس و لرزی داشته باشم و چنان به تو و اجابتت امیدوار شده‌ام که اگر در اجابت کندی کنی، جاهلانه بر تو عتاب کنم با این که شاید آن کندی در اجابت به سود من باشد و تو به جهت آگاهی از عواقب امور در اجابت خواسته نابجایم کندی می کنی و خدایا «مولای کریمی‌« صبورتر بر بر بنده لئیمش از تو بر خودم ندیده‌ام.

این ظلم و ستم مورد عفو وصفح، قطعا ظلم و ستمی است که بنده در حق خدایش مرتکب شده نه در حق بندگان، زیرا خداوند حق بندگان را تا خودشان نگذرند، نمی‌بخشد. پیامبر و امام هم خلیفه خدا و مظهر عفو و صفح اویند از این رو از گناه و ظلمی که در حق آنان و حکومتشان صورت گرفته(نه گناه و ظلم مردم در حق همدیگر) با عفو و صفح می‌گذرند. البته حکومت پیامبر(ص) و امام علی(ع) در عالی‌ترین نصاب این کرامتند از این رو در این دو حکومت، رعیت و شهروندان با وجود این که نسبت به حاکم و حکومت مرتکب ظلم و ستم و لئامت می‌شدند، ولی با عفو و صفح حاکم مواجه می‌گردیدند، لذا در این دو حکومت «زندانی سیاسی» یا به تعبیر امروزی «امنیتی» نداشتیم. اگر کسی نسبت به اشخاص یا جامعه مرتکب جرم می‌شد، به حکم شرع و قانون محاکمه و مجازات می‌گردید ولی چنانچه به حکومت و حاکم تندی می‌کرد و از حدّ، تجاوز می‌نمود، با عناوین «توهین به مقامات عالی نظام؛ تشویش اذهان عمومی، سیاهنمایی، تبلیغ علیه نظام، و …» محاکمه، محصور یا محبوس نمی‌گردید و در پرونده‌اش به عنوان لکه سیاه تا ابد ثبت نمی‌شد و باعث محرومیت او از حقوق سیاسی-اجتماعی نمی‌گردید. در حکومت کریمه مهدوی موعود نیز قطعا این گونه خواهد بود.

مردم ما با انقلاب علیه نظام دیکتاتوری 2500 ساله، حکومتی بنیان گذاردند بدان امید که رشحاتی از کرامت دولت نبوی، علوی و مهدوی داشته باشد، لذا سزاوار نیست در این حکومت جمع کثیری با عناوین امنیتی و سیاسی محصور و محبوس و جمع بیشتری از کشور فراری شده و جرأت بازگشت نداشته باشند. حکومت و حاکم باید با تأسی به حکومت نبوی و علوی و در همرنگی و استقبال از دولت مهدوی، قدرتمندانه بال عفو و صفح گشوده و همه کسانی که به این عناوین محکوم شده‌اند، را مشمول عفو عمومی خود قرار دهد و اجازه ندهد در آینده کسی را با استناد به این عناوین از حقوق اجتماعی محروم کنند. شک نیست که جمعی از این محکومان و متهمان نسبت به حکومت و حاکم مرتکب ظلم و ستم شده‌اند ولی اقتدار ایمانی حاکم و حکومت اسلامی اقتضای عفو و صفح دارد و این عفو و صفح نتایجی به مراتب بیشتر از مجازات در جذب افراد، زیبانمایی نظام و تعالی نظام و اسلام در سطح جهانی خواهد داشت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. نه الحق روصه جذابی بود حضرت ایت الله به شخصه خدمت سرکار و اقای خاتمی و دیگر حضرات عرض می کنم جسارتا البته لازمه داشتن یک دولت کریمه ان باشد که حضرات. پلکان منابر در نوردیده به پایینباشد تا با از میان برداشتن این فواصل. این قسم نگاههای از بالا به پایین نیز به پایان رسیده. احوال این رعایای مفلوک زجر کشیده. بیشتر. در نظر اید ایضا مظالم و جنایات رفته بر این رعایا باشد .تا. من بعد از این احوال حضراتی چون جناب خاتمی بعد از فراغت از باد زدن سر دل مبارکشان. ه به جای تظلم خواهی این قو
    پا برهنه ناگهان پیشنهاد به اشتی نکرده دردی هم بر زخمها اضافه نکنند
    د

    1
    1
  2. جناب خاتمی محترم، فکر نمی کنی ک زیاده از حد خود اظهار نظر میکنی؟ مردان بزرگ آنانی هستند که بعضا بر خلاف جو حاکم و با نگاه به آینده ای حتی دور تصمیم گیری می کنند، شما اول بیائید دوستان خود را در بنگاههای خبری دشمن همانند عرعرستان،آمریکا ،انگلیس و همچنین از اطاق فکری صیهون جمع آوری کنید و بعدش رهنمون دهید،بگذریم از حقارت شما در موضع نگرفتن شما در اغتشاشاتی که داماد لرستان براه انداخته بود.شما محصول قدرت رسانه ای جریانی خاص می باشید که ظاهرا کماکان در توهم بسر برده و جدی گرفته اید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا