خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انتقادات صریح پزشکیان از لغو عضویت سپنتا نیکنام

خبرآنلاین نوشت: وقتی از مسعود پزشکیان پرسیدیم در بحث هایی که پای کدخدامنشی به میان می آید نمایندگان به سراغ شما می آیند یا آقای مطهری گفت: من نمی دانم باید این را از نمایندگان پرسید.

او در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه اشکال نواب رئیس های قبلی از نگاه شما چه بوده است، اظهار داشت: اشکال در نائب رئیس های مجلس نیست بلکه مشکل ما نبود ساختار بر مبنای احزاب و انجمن ها است که بتوان بر اساس آن طرح ها و لوایح اساسی، کارشناسی شده و به مجلس  ارائه داد تا به قانون تبدیل شود؛ نتیجه این کمبود آن می شود که هرکسی ،هرچیزی به ذهنش می رسد به مجلس ارائه می کند و نهایتا تصمیم گیری می شود.

گرفتاری مملکت  به خاطر نوع سیاست گذاری هاست

او ادامه داد: ما فقط جلسه را اداره می کنیم  و لوایح و طرح های مصوب را پیگیری می کنیم؛ امروز هم به عنوان یک نماینده پیگیر برخی کارها هستیم چراکه میان نماینده و نائب رئیس تفاوتی نیست حتی نماینده آزادانه تر می تواند عمل می کند یعنی لابی کند، با نمایندگان وارد گفت و گو شود تا بتواند برای آنچه مد نظرش هست رای بگیرد.

او تاکید کرد: مشکل ما این است که چگونه تصمیم بگیریم که این تصمیمات باید پیش شرط هایی داشته باشد و همراه با مستنداتی باشد که وقتی تبدیل به قانون شد یک ابزار و روش نظارت داشته باشد تا بتوانیم  بر درست اجرا شدنش نظارت کنیم اما اینجا هم  ما با خلاء هایی مواجه هستیم و بر اساس همین کمبود ها بسیاری از قوانین‌مان معطل مانده است.

پزشکیان گفت: ما هنوز قوانین قبلی را کامل اجرا نکرده ایم و به دنبال تصویب قوانین جدید هستیم درحالی که یا نباید یک کاری را انجام دهیم یا اگر آن را شروع کردیم تا پایان آن را به پیش ببریم و پیگیری کنیم؛ در این راستا دولت هم باید به طوری جدی اجرا کننده قوانین باشد؛ اینکه دائما قانون بنویسیم و دولت هم کجدار و مریز اجرا کند کارساز نیست.

نائب رئیس اول مجلس خاطر نشان کرد: بیشترین گرفتاری که در این مملکت داریم به خاطر نوع سیاست گذاری ها است.

لغو عضویت سپنتا نیکنام با هیچ قانون و منطقی همخوانی ندارد

پزشکیان درباره لغو عضویت نماینده زرتشتی شورای شهر یزد نیز گفت: خوشبختانه در این مورد آقای لاریجانی به موقع وارد شد و نظر و موضع روشن مجلس را اعلام کرد.

او ادامه داد: اینکه ما بیاییم و فردی  را که در این مملکت زندگی می کند و از نظر مذهب مورد تائید است را از حضور در  در یک انجمن و شورا منع کنیم با هیچ قانون ومنطق و تفسیر مجلس هم‌خوانی ندارد؛ اگر شورای اسلامی شهر باید همه مسلمان باشد اولی تر از آن مجلس شورای اسلامی قر ار دارد، پس باید آن هم تماما از مسلمانان تشکیل شود؛ چطور در مجلس که برای سیاست های کل کشور تصمیم گرفته می شود و گاهی یک رای بر کل قانون تاثیر می گذارد، اقلیت های مذهبی می توانند حضور داشته باشند اما در یک شهر این اجازه داده نمی شود مضاف بر اینکه از دید عمومی هم به دل انسان نمی نشیند که افرادی در یک شهر زندگی بکنند که شایسته هستند و مورد قبول افراد هم قرار دارند اما نتوانند در تصمیم گیری ها دخالت داشته باشند.

پزشکیان در پایان گفت: امیدوارم شورای حل اختلاف یا مجمع تشخیص بتواند مسئله را حل کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا