خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چند نکته‌ از اظهارات موافقان و مخالفان خطیب

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه‌ی صبح امروز به بررسی صلاحیت حجت‌الاسلام خطیب، وزیر پیشنهادی اطلاعات پرداختند.

به‌گزارش انصاف نیوز چند نکته‌ی جالب در اظهارات مخالفان و موافقان آقای خطیب را در ادامه می‌خوانید:

۱. حجت‌الاسلام حسین میرزایی، نماینده‌ی مخالف وزیر پیشنهادی: در این روزها خبرهایی مبنی بر تایید آقای خطیب توسط حضرت آقا به زبان‌های مختلف مطرح شده است، برخی تفسیر می‌کنند وقتی آقای رئیسی لیست افراد پیشنهادی برای وزارت اطلاعات را به محضر حضرت آقا عرضه داشته، معظم له انگشت خود را بر روی اسم آقای خطیب گذاشته‌اند…در مورد نظر حضرت آقا درباره‌ی آقای خطیب چه کسی بهتر از رئیس‌جمهور می تواند پاسخگو باشد؟ این در حالی است که روز گذشته از رئیس‌جمهور در این رابطه سوال شد، ایشان گفتند که حضرت آقا در مورد آقای خطیب و سایر وزرا نظر خاصی نداشته‌اند.

۲. حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری بروجنی، نماینده‌ی موافق وزیر پیشنهادی: رفع  وابستگی به نفت و دولتی بودن بخش‌هایی از اقتصاد، درون‌زایی اقتصاد کشور، مولد شدن و دانش‌بنیان و مردمی کردن اقتصاد جزو برنامه‌های وزیر پیشنهادی اطلاعات است.

۳. محسن زنگنه، نماینده‌ی موافق وزیر پیشنهادی: آقای خطیب 12 سال در اداره کل اطلاعات قم مسئولیت داشته و قبل از آن نیز 6 سال به عنوان کارشناس حوزه معاونت خارجی و نهضت‌ها فعالیت کرده‌اند و در سال 1368 تا 1372 در دو دولت آقای هاشمی و دولت اول آقای خاتمی و دولت آقای اول آقای احمدی نژاد حضور داشته است…شأن مدیرکل اطلاعات و مسئول امنیت با شأن تشکل دانشجویی در مقابل فتنه‌ها متفاوت است. گاهی اوقات از مسئول امنیتی توقع داریم کاری کند که تشکل امنیتی انجام می دهد، این انتظار غیرمعقول و غیرعقلانی است…برخی افراد پرونده‌ی آقای طبری را مطرح می کنند، این پرونده براساس تصمیم عالی دستگاه های امنیتی به اطلاعات سپاه سپرده شده و بیشترین همکاری در این زمینه از سوی دوستان صورت گرفته است…فراموش نکنیم پرونده‌ی مهدی هاشمی در دوران تصدی آقای خطیب در استان قم پیگیری شده و وی مسئول این پرونده بوده است. رأی نمایندگان به وزیر اطلاعات پیامی به سرویس های جاسوسی دنیا، عرفان های نوپدید و کسانی که امنیت جمهوری اسلامی را تهدید می کنند، خواهد بود.

۴. غلامحسین رضوانی، نماینده‌ی مخالف وزیر پیشنهادی: آقای خطیب چندین سال در حفاظت قوه رئیس بودند اما اقدام موثری از ایشان مشاهده نشده است به طوری که حتی در ماجرای طبری موضوعاتی مطرح است. آیا ترک فعل‌ها در زمینه‌ی مبارزه با مفاسد در قوه قضاییه در دوران مسئولیت ایشان قابل دفاع است؟ ایشان علیرغم توانایی بالا به موقع وارد عمل نمی‌شوند.

۵. ذوالنور، نماینده‌ی موافق وزیر پیشنهادی: دوران حضور آقای خطیب در قم بنده عضو ثابت شورای تامین قم بودم و مهمترین حوادث و ناآرامی‌ها در آن دوران در قم رخ داد. آقای سیدمحمد خاتمی رئیس جمهور شد و با آیت‌الله‌العظمی منتظری دیدار داشتند و 13 رجب مطالب پخش شد و رئیس‌جمهور را تحریک به اغتشاش کردند که مقابل رهبری بنشین و بگو من این اختیارات را می‌خواهم و اگر این اختیارات تفویض نشد به مردم اعلام کن و استعفا کن و این یک نوع آشوب علیه نظام اسلامی بود و آن دوران قم یکپارچه هیجان شد و بنا به گزارش رسانه‌های خارجی 400 هزار نفر به خیابان‌ها آمدند…پس از رأی اعتماد به آقای یونسی، در دولت آقای سید محمد خاتمی، زمانی که آقای یونسی هنوز رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح بود، بنده فردای رأی اعتماد به ایشان به اتفاق سردار قریشی، مرحوم آقای نقوی دادستان، مرحوم بهرامی رئیس دادگاه ویژه، سردار شکارچی ستاد کل و چند نفر دیگر خدمت آقای یونسی به عنوان تبریک رسیدیم که هنوز در سازمان قضایی نیروهای مسلح بودند و به قصد ابقای آقای خطیب از ایشان خواستیم که ایشان در قم بماند، آقای یونسی گفت مطلقاً این را از ما نخواهید، زیرا رئیس جمهور او را احضار کردند و خواستند مدیرکل قم، مدیرکل اصفهان و مدیرکل فارس را در اولین روز کاری عزل کنند و یک بار نیز آقای خطیب توسط آقای احمدی‌نژاد و در دوران دولت انحراف عزل شد و اگر خطیب کج رفته پس احمدی‌نژاد درست رفته و ما شاهدیم وقتی احمدی‌نژاد خطیب را عزل کرد، خطیب در دفتر مقام معظم رهبری در قم مشغول به فعالیت شد…[درباره بر هم خوردن سخنرانی مرحوم هاشمی در سال ۸۵] آن زمان قوه قضاییه، شخص آقای مرحوم هاشمی، در وزارت اطلاعات و برخی نهادها فشار سنگین داشتند و ما پیگیری کردیم که افراد دستگیر شده آزاد شوند و ما طی جلساتی که با آقای خطیب داشتیم ایشان می‌گفتند که من به دنبال این هستم که هم این فشارها پاسخ داده شود و هم این بچه‌ها آسیب نبینند و وقتی این بچه ها محکوم شدند، این احکام هیچکدام اجرا نشد و شلاق و حبس‌ها هیچکدام اجرایی نشد، چون پاسخ این سوال این است که هر موضوعی اقدام مقتضی خود را می‌طلبد و ما در اظهارنظرها باید این عملکردها را توجه کنیم.

۶. حسین جلالی، نماینده‌ی مخالف وزیر پیشنهادی: ارتباط هر دو بخش سنتی و غرب‌زده سکولاریسم در قم با خارج از کشور و هدایت آنها از سوی بیگانگان و ارتزاق مالی آنها از سوی دولت‌ها به سرویس‌های بیگانه امری است که اطلاعات نمی توانست در قبال آن پاسخگو نباشد و این شخصیت‌ها، موسسات و تشکل‌های مزبور در مراحل مختلف دارای مصادیق جاسوسی بودند در حالی که این چنین جریاناتی با نقابی از ظاهر اسلامی است، هیچ‌گاه صورت کریه‌شان نشان داده نشده و بخش‌های مربوطه اداره اطلاعات هم نقاب از صورت آنها نکشیده است…مفاسد مختلف مالی، اخلاقی و سیاسی از دیگر ابعاد آنان است که باید به وسیله اداره کل اطلاعات کشف و پیگیری و ضمیمه ارجاع آن به دادگاه‌های صالح به ویژه دادسرای ویژه فراهم می‌شد؛ گروه‌های مختلف سکولار در قم دارای مواضع و رفتارهای سیاسی مختلف به مقابله با اصل نظام و ولایت فقیه پرداخته و با شخصیت‌های نفوذی در نظام ارتباطاتی داشتند چرا این موارد به مراجع اطلاع‌رسانی نشده، شما که هر روز خبرنامه به دفاتر می‌دادید اما هیچ‌گاه تبیین نشد…تاسف‌آور است که در حال حاضر مجموعه‌های مختلفی در پوشش تحقیق ادیان و مذاهب و در حوزه علمیه قم با لباس روحانیت شیعی رسما هرمونوتیک، نسبی‌گرایی و قرائت‌های مختلف را مطرح می‌کنند…آقای خطیب در قم بیکار نماندند و به جای شناسایی این افراد، افراد جبهه انقلابی شناسایی، پرونده سازی و به طرف دادسرا روانه می شدند…عملکرد شما در سال 88 در قم چگونه بود؟ طلاب تا صبح در خیابان‌ها خوابیدند و می‌خواستیم راهپیمایی کنیم اما در حرم را بستند. 70 ماشین آماده کردیم که در نماز جمعه 29 تیر شرکت کنیم، چه کسی جلوی خودروهای ما را گرفت اما ما جلوی ورود 17 خانم فتنه گر یعنی راکعی، کولایی، حقیقت‌پور را در عوارضی گرفتیم و با یکی از بزرگان دیدار داشتند و در حرم علیه نظام عکس گرفتند و با یکی از بزرگان دیدار داشتند. چه کسی این افراد را مدیریت می کرد، شما در اطلاعات حضور داشتید نه من…: در این دوره حساس اداره کل اطلاعات از تبیین حقایق امتناع می‌کرد و با کدامین توجیه می‌توان از عملکرد این مدیریت ضعیف در عدم توجیه برخی شخصیت‌های دینی و سیاسی دفاع کرد…آیا با توجه به این جایگاه مهم وزارت اطلاعات و کارنامه غیر درخشان خطیب می تواند سکاندار چنین وزارتخانه مهمی را در دست بگیرد؟!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا