خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کوثری، نماینده منتسب به پایداری هم ابراز نگرانی کرد

منتخب مجلس دوازدهم مجلس می‌گوید:زمانی است که افراد بر علیه استکبار و جنایت صهیونیست‌ها تند هستند که این بسیار خوب است اما تندروی بر علیه یکدیگر مورد قبول کسی قرار نمی‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «در مجلس جدید مراقب اختلاف و ستیزه‌گری‌های دشمن پسند باشید.» این نکته‌ای است که همزمان با مشخص شدن تکلیف ۲۴۵ کرسی مجلس، رهبر انقلاب بر آن تاکید کردند، نکته‌ای که با توجه به رفتارهای اخیر برخی نمایندگان نظیر رسایی به نظر می‌رسد، بیش از هر فردی متوجه راه یافتگان تندرو به مجلس شورای اسلامی است.

اسماعیل کوثری که منتخب مردم تهران در مجلس دوازدهم است ضمن موثر و مفید بودن این توصیه رهبر انقلاب به منتخبین مجلس دوازدهم بر این نکته تاکید می‌کند که منتخبی که الفاظ رکیک بر زبان می‌آورد در مجلس جایگاهی ندارد.

در ادامه گفتگوی خبرگزاری خبرآنلاین با منتخر مجلس دوازدهم را می‌خوانید:

********

*آقای اسماعیلی! رهبر انقلاب تاکید کردند که منتخبان در مجلس جدید مراقب اختلاف و ستیزه‌گری‌های دشمن پسند باشند، این تذکر رهبری چقدر معطوف به تندروهای برخی از این منتخبان جدید است؟

در رابطه با بحث انتخابات مقام معظم رهبری حدود ۲ هفته قبل از انتخابات حتی تاکید کردند که در جهت اثبات خودتان نخواهید افراد دیگر را با بداخلاقی بکوبید. لذا از این مسائل پرهیز کنید. بنابراین بر روی این مسئله تاکید شد.

نکته دیگر اینکه همیشه رهبری در جهت آینده‌نگری صحبت می‌کند که در آینده چه اتفاقاتی می‌افتد، البته رهبری نه تنها در رابطه با انتخابات بلکه در مورد مسائل دیگر هم به مسئولین همیشه گوش‌زد و به مردم یادآوری کردند. در حقیقت حرف‌هایی که برخی منتخبان جدید می‌زدند، نشان دهنده این بود که می‌خواهند در مجلس همان روال را تکرار کنند و حتی تندتر، اما حضرت آقا آمدند این نکته را مطرح و یادآوری کنند که نمایندگانی که می‌خواهند وارد مجلس شوند، شیرینی حضور مردم پای صندوق رأی را به واسطه رفتارهای ناجور با یکدیگر، به کام مردم تلخ نکنند.

نباید کاری کنیم که مردم بگویند اینها آمدند، رأی گرفتند و تازه می‌خواهند سر قدرت درگیر شوند

در تهران مردم خیلی بیشتر از این می‌توانستند پای صندوق حاضر شوند اما وقتی مشاهده می‌کنند که صف مردم پای صندوق های رأی طولانی است، می‌گویند بعدازظهر رأی بدهیم و باز مجدداً مشاهده می‌کنند که صف‌ها کماکان طولانی است و می‌گویند شب رأی بدهیم. دلیل طولانی شدن صف‌ها در تهران این است که شرکت‌کننده باید نام ۴۶ نفر را روی برگه رأی بنویسند، در نتیجه وقت گرفته می‌شود.

اما با این حال مردم آمدند و کاری کردند که دشمن را ناامید کردند و ضربه مهلکی بر پیکر آن زدند و این پیروزی برای ملت بزرگ ایران و کشور بود. در حال حاضر رفتارها نباید به صورتی باشد که بگویند اینها برای قدرت و جاه‌طلبی خودشان این اقدامات را انجام می‌دهند، در حقیقت این گمانه نباید در مردم تداعی شود بلکه باید بگوییم هر فردی که شایسته بود مردم او را انتخاب کردند و رای دادند و در نهایت باید بر همان اساس هم تداوم پیدا کند و در صحن مجلس هم همه نمایندگان اعم از مسئولین کمیسیون‌ها، ریاست و هیئت رئیسه همگی یک رای دارند.

لذا باید کاری کنند که نتیجه آن را مردم مشاهده کنند نه اینکه بگویند اینها آمدند، رای گرفتند و تازه می‌خواهند سر قدرت درگیر شوند. ما باید این را کنار بگذاریم، همانطور که امام خمینی (ره) فرمودند که اگر این منیّت‌ها کنار برود ، بسیاری از موارد حل می‌شود. در مجموع باید توصیه‌های مقام معظم رهبری و امام را به جان و دل بخریم و در عمل پیاده کنیم نه در حد حرف که انشاالله نتایج خوبی برای ملت ایران داشته باشد و مشکلاتی نظیر تورم و کنترل قیمت حل شود.

نظر مخالف اشکالی ندارد اما زیرسوال بردن یکدیگر قابل قبول نیست

*در حال حاضر افراد تندرو به مجلس راه پیدا کردند، این نگاه‌های تند تا چه اندازه برای مجلس آسیب‌ها است؟

زمانی است که افراد بر علیه استکبار و جنایت صهیونیست‌ها تند هستند که این بسیار خوب است اما تندروی بر علیه یکدیگر مورد قبول کسی قرار نمی‌گیرد، بلکه باید کاری کرد که بسیار منطقی و توجه به مسائل اصولی اسلامی و ملی در کنار هم قوانین را به تصویب برسانیم، اینکه برخی می‌خواهند نظر مخالفی را مطرح کنند، اشکال ندارد اما اینکه نمایندگان بخواهند در مسائل جایگاهی یکدیگر را زیر سوال ببرند، به هیچ وجه مورد قبول نیست.

*نگاه‌های تند در انتخاب رییس مجلس می‌تواند تاثیرگذار باشد و …

قطعا و یقینا در آینده خواهید دید که این مسئله هم به راحتی پشت‌سر گذاشته خواهد شد و براساس رأی نمایندگان رییس مجلس و هیئت رییسه انتخاب می‌شوند اما مطلبی که اهمیت دارد این است که شاید برخی در کلام مسائل را به تندی بگویند و یا برخی با حرف‌های رکیک مواردی را مطرح کنند، این قبیل افراد قطعا و یقینا نمیتوانند در این مجموعه (مجلس) ادامه دهند و جایگاهی ندارند.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا