خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شهردار لندن: ترامپ چیزی از دیپلماسی نمی‌داند

صادق خان شهردار لندن با یادآوری اینکه به ترامپ باید فهماند که اشتباه کرده است بر لزوم اتحاد همگانی مسلمانان در برابر توهین های وی تاکید کرد و گفت:رئیس جمهوری آمریکا چیزی از دیپلماسی نمی داند.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه پرشمارگان پاکستانی ‘داون’ ، صادق خان شهردار مسلمان لندن امروز در سفر به پاکستان و شهر لاهور در گفت و گو با ‘جئو نیوز’ از تصمیم ترامپ در مورد بیت المقدس انتقاد کرد و گفت که او نمی داند با این اقدام، چه تخلف و اقدام نادرستی را مرتکب شده است.

وی با تاسف بار خواندن تصمیم ترامپ مبنی بر به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی گفت:همه جهانیان باید در برابر این اقدام و توهین ها متحد شده و به ترامپ بفهمانند که دچار اشتباه شده است.

شهردار لندن بر لزوم اقدام سازمان ملل و جهانیان برای تغییر موضع ترامپ از این تصمیم تاکید کرد.

صادق خان همچنین تصمیم رئیس جمهوری آمریکا درباره قدس را خطرناک عنوان کرد و ادامه داد:در این مورد بسیار نگران هستم.

حضور صادق خان شهردار لندن به پاکستان نخستین سفر رسمی این مقام به این کشور است.

وی در سفر به لاهور با شهباز شریف سر وزیر ایالت پنجاب پاکستان نیز دیدار و گفت و گو کرد.

رئیس جمهوری پاکستان نیز روز پنجشنبه با محکومیت اقدام دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در خصوص به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، از ترامپ خواست از تصمیم خود صرفنظر کند.

همچنین سراج الحق رئیس حزب جماعت اسلامی پاکستان و علامه راجا ناصر عباس جعفری رییس حزب وحدت مسلمین پاکستان با محکومیت اقدام ترامپ در خصوص بیت المقدس، اعلام کردند که فردا (جمعه) در سراسر این کشور در اعتراض به تصمیم ترامپ در مورد بیت المقدس راهپیمایی سراسری برگزار می کنند.

وزارت امور خارجه پاکستان و دفتر نخست وزیر این کشور نیز چهارشنبه شب با انتشار بیانیه مطبوعاتی با این اقدام ترامپ مخالفت کردند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا