خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش مولوی عبدالحمید به تصمیم ترامپ درباره‌ی قدس

مولوی عبدالحمید گفت: تعیین بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت اسرائیل توهین به جهان اسلام و بازی با آتش است.بنده به‌عنوان یک مسلمانان تمام کشورهای اسلامی را مورد خطاب قرار می‌دهم و می‌گویم؛ آیا خیانت‌ها و دروغ‌های ترامپ برای شما کافی و درس عبرت نیست؟

به گزارش ایسنا، امام جمعه اهل سنت زاهدان با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت و انسجام امت اسلامی به‌ویژه در شرایط بحرانی حاضر، «رعایت حقوق متقابل» را مهمترین و مؤثرترین راه برای رسیدن به این هدف برشمرد.

وی در ادامه به جایگاه قرآن و سنت اشاره کرد و گفت: جهان معاصر به تمدن‌ها، میراث‌های فرهنگی و آنچه از گذشتگان برای‌شان باقی مانده است می‌نازند، اما ما مسلمانان به میراث‌های بزرگ و ارزشمندی همچون قرآن مجید، تعالیم زیبای رسول اکرم صلی‌الله‌ علیه‌ و سلم و دین اسلام می‌نازیم. ما میراث و تمدنی داریم که بخش بزرگی از انسان‌های جهان از آن بی‌بهره هستند و از آوردن مثل و مانند آن عاجزاند.

امام‌ جمعه اهل ‌سنت زاهدان خاطرنشان کرد: مذاهب اسلامی مشترکات بسیار زیادی با یکدیگر دارند؛ قرآن، قبله، رسول اکرم صلی‌ الله‌ علیه‌ و سلم، اهل‌بیت و ده‌ها مورد دیگر ازجمله مواردی هستند که مسلمانان در آنها با یکدیگر مشترک هستند.

وی ادامه داد: شیعه و سنی در محبت با اهل‌بیت با هم اتفاق‌نظر دارند، به‌ طوری‌ که هنوز مشخص نیست که نام‌های اهل‌بیت در میان اهل‌سنت بیشتر است یا در بین شیعه؟ این بیانگر آن است که اهل‌بیت متعلق به یک فرقه نیستند، بلکه متعلق به تمام مسلمانان هستند و همه مسلمانان با اهل‌بیت آن‌حضرت محبت دارند. اهل بیت آن‌حضرت صلی‌ الله‌ علیه‌ و سلم چنان با سعه صدر و هوشیاری زندگی کرده‌اند که همه مسلمانان آنها را از خودشان می‌دانند.

مولوی عبدالحمید همچنین گفت: پیروان مذاهب باید حرمت یکدیگر را حفظ کنند و به همدیگر توهین نکنند. باید با یکدیگر محبت و رفت‌وآمد داشته باشند. رعایت حقوق متقابل مهمترین عاملی‌ست که دل‌های مسلمانان را به یکدیگر نزدیک می‌کند.

وی تصریح کرد: آزادی‌های قانونی در هر کشور باید رعایت شوند. مردم عراق و سوریه پس از رنج‌ها و مصایبی که تحمل کرده‌اند، باید یکدیگر را در آغوش بگیرند و کنار یکدیگر قرار گیرند. همچنین سایر مسلمانان دنیا باید کنار یکدیگر قرار گیرند.

امام‌ جمعه اهل ‌سنت زاهدان در ادامه تصمیم اخیر ترامپ مبنی بر تعیین بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت اسرائیل را «تهدید و توهین بزرگ»‌ دانست و گفت: اینکه می‌خواهند بیت‌المقدس را به ‌عنوان پایتخت اسرائیل قرار بدهند تهدید، توهین و جسارت بزرگی به جهان اسلام  و بازی با آتش است.

وی افزود: ترامپ و همتای اسرائیلی‌اش به این دلیل به‌خودشان جرأت چنین اقدامی را داده‌اند که می‌دانند توانسته‌اند بین مسلمانان و کشورهای اسلامی جدایی و اختلاف به‌وجود آورده و بین آنان درگیری ایجاد کنند، لذا زمینه را مساعد می‌بینند که این‌گونه احساسات مسلمانان را جریحه‌دار کرده و به امت اسلامی جسارت کنند.

وی خاطرنشان کرد: آیا وقت آن نرسیده است که مسلمانان و کشورهای اسلامی و عربی از چنین جسارت‌هایی درس عبرت بگیرند؟ بنده به‌عنوان یک مسلمانان تمام کشورهای اسلامی را مورد خطاب قرار می‌دهم و می‌گویم؛ آیا خیانت‌ها و دروغ‌های ترامپ برای شما کافی و درس عبرت نیست؟ اینها باید بدانند که ترامپ دلسوزشان نیست، بلکه او متعلق به اسرائیل است و در قبال صهیونیست‌ها تعهداتی دارد.

امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان تصریح کرد: امیدواریم تمام کشورهای اسلامی و عربی که با ترامپ رابطه دارند اعتراض خودشان را علیه آمریکا و اسرائیل اعلام کنند. مسلمانان باید علیه مخالفان خود و دشمنان اسلام ید واحد باشند.

وی همچنین گفت: خطاب بنده به تمام رسانه‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای منتسب به مذاهب شیعه و سنی آن است که حرمت یکدیگر را حفظ کنند. درخواست ما از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز آن است که اهل‌سنت را بیشتر معرفی کند تا همگان بدانند که شیعه و سنی اختلافات چندانی با هم ندارند، زیرا بخش بزرگی از مسائل به علت دوری و عدم معرفی صحیح و شناخت از یکدیگر اتفاق می‌افتند.

مولوی عبدالحمید در ادامه به فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر «رفع تبعیض» اشاره کرد و گفت: فرمان تاریخی رهبر معظم انقلاب که تمام مسئولین و اراکین نظام را به اجرای عدالت بین اقوام و مذاهب دستور دادند، فرمان بسیار مؤثری است. امیدواریم تمام دست‌اندرکاران نظام به این فرمان عمل کنند، زیرا اجرای آن به وحدت کمک می‌کند.

وی در پایان با اشاره به تلاش مسئولین برای حل مشکلات زلزله زدگان کرمانشاه گفت: جا دارد از رهبر معظم انقلاب، دولت تدبیر و امید و از ملت عزیز ایران به‌خاطر حمایت‌هایی که از زلزله‌زدگان کرمانشاه کردند تقدیر و تشکر کنم.

وی بر بازسازی منازل زلزله‌زدگان و تامین نیازمندی‌های آنها توسط دولت نیز تاکید کردند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا