خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مشهد را 90 درصد دنیا نمی‌شناسند؛برندسازی نکردیم!

امیر شهلا، عضو شورای شهر مشهد درباره‌­ی این که «مشکلات فرهنگی از جمله ندادن مجوز برای برگزاری کنسرت در مشهد موجب مهاجرت برخی هنرمندان شده است»، گفت: مشهد دومین کلانشهر مذهبی دنیا و پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 است؛ اما اگر در 180 شهر دنیا بروید و صحبت کنید که مشهد کجاست، شاید 90 درصد، آن را نشناسند، چون برندسازی نکردیم!

امیر شهلا

برند شهر مشهد بعد از امام رضا، سرمایه‌های انسانی­ هستند

شهلا در گفت‌وگو با خبرنگار انصاف نیوز در این باره تأکید کرد: برند شهر مشهد بعد از علی ابن موسی‌الرضا، سرمایه‌های انسانی­ آن هستند که در حال حاضر در نقاط مختلف کشور و جهان زندگی می­‌کنند و هنر وجود و سرمایه‌ی خودشان را وقف فرآیند اجتماعی و هنری کردند.

در حوزه­‌ی فرهنگ، شأن خدمتگزاری قایل هستیم

او عنوان کرد: از همه­‌ی امکانات مجموعه­‌ی شهرداری­ استفاده خواهیم کرد تا بتوانیم اسباب رفاه، آسایش و ارایه­ی خدمت هنرمندان به شهروندان مشهد را فراهم کنیم، هر چند شهرداری چندان موظف به چنین خدمات­‌رسانی نیست، اما در حوزه­‌ی فرهنگ، شأن خدمتگزاری قایل هستیم.

شرایط برای بازگشت هنرمندان مشهدی فراهم شود

این عضو شورای شهر مشهد از همه­‌ی دستگاه­‌ها، سازمان­‌ها و ارگان‌های دولتی که در شهر مشهد در حال خدمت هستند و انجام وظیفه می­‌کنند، درخواست کرد که به مأموریت­‌های قانونی و سازمانی خودشان جامه عمل بپوشاند و شرایط را برای بازگشت مجدد هنرمندان فراهم کنند.

در ظاهر حقوق شهروندی برای افغانستانی­‌ها رعایت می‌شود!

عضو شورای شهر مشهد درباره­‌ی این که «به عنوان عضو شورای شهر مشهد به مهاجران افغانستانی که در این شهر زندگی می­‌کنند، این قشر را به عنوان شهروند قبول دارید یا همچنان شهروند درجه چندم حساب می­‌شوند؟»، گفت: این سوال شما را قرن­‌ها قبل جواب دادند و گفتند: «بنی آدم اعضای یک پیکرند»، مرزهای جغرافیایی هیچ تعریف و مبنایی برای فضیلت­ بخشی به آدم­ها ندارد، هرکسی خدایش، او را جان دهد آدمی باید که او را نان دهد!

افغان‌ها از حقوق مساوی بهره‌­مند نیستند

او افزود: در ظاهر همه‌­ی حقوق شهروندی برای اتباع رعایت می‌­شود، اما وقتی وارد زیر پوست شهر می­‌شویم؛ می­‌بینیم نه فقط برادران و خواهران مهاجر افغان بلکه بسیاری از فرق و مذاهب دیگری که در قانون اساسی برای آنان حق شهروندی در نظر گرفته شده است، از حقوق مساوی بهره‌­مند نیستند که این رویه باید اصلاح شود و کمک کنیم تا همه زیر چتر جمهوری اسلامی ایران با هر عقیده، مسلک و روشی که پذیرفته‌­ایم، در کنار هم قرار بگیریم و برای ارتقا، توسعه و پیشرفت کشور تلاش کنیم.

امیر شهلا در پاسخ به این پرسش که «برای اصلاح این روند در شورای شهر شما چه برنامه‌­ای دارید؟»، گفت: بسیاری از این موارد در زمره­ی وظایف ذاتی و اختیارات شورای شهر نیست که بخواهیم اصلاح کنیم یا مضیقه­‌ای را از آن­ها برداریم، اما از باب این که نماینده‌ی شهر هستم؛ می­‌توانم خیلی از مسایل را پیگیری کنم و به سهم خود هر جا احساس کنم تضییع حقی صورت می­‌گیرد و حقوق این عزیزان پایمال می­‌شود، تلاش خواهم کرد تا حق به حق­دار برسد.

اختصاص کم امکانات به شهرستان­ها زمینه­‌ی ایجاد حاشیه­‌نشینی

او درباره‌­ی این که «1.2 میلیون نفر در محله­‌های جرم‌­خیز مشهد مانند قلعه­‌ساختمان حاشیه‌­نشین هستند، شورای شهر چه برنامه­‌ی مشخصی برای این محله‌­ها دارد؟»، گفت: این دغدغه‌­ی ملی است و اکنون کارهای مهم و بزرگی در دوره­‌های قبل انجام شده است، بطور مستقیم گزارش­‌های مربوط به وضعیت حاشیه‌­نشینان مشهد به مقام معظم رهبری و هم به ریاست­‌جمهوری ارایه می­‌شود و این نشان‎دهنده‌ی اهمیت ویژه‌­ای است که این موضوع دارد.

مشهد را ویترین و پیشانی کشور می­‌دانیم

عضو شورای شهر مشهد افزود: مشهد را به عنوان ویترین و پیشانی کشور بدلیل وجود بارگاه امام رضا(ع) می­‌دانیم و به همین دلیل باید کمک کنیم تا پهنه­‌های جرم­‌خیز و آسیب‌­پذیر به حداقل برسد.

او تصریح کرد: بیشتر حاشیه‌­نشینان را روستاییان تشکیل می‌دهند که با فروش سرمایه­‌ی خودشان به شهر آمده­‌اند و در این باره موضوع فرهنگی و توانمندسازی، مشکل حاشیه­‌ی شهر است. وقتی بیشتر امکانات و بودجه­‌ها صرف کلانشهرها می­‌شود و شهرستان­ها و روستاها کمترین بهره را از بودجه­‌های ملی می­‌برند؛ آنان برای استفاده از امکانات و بهره‌مندی از سرمایه­‌هایی که در شهرها ایجاد شده است به این سمت روی می‌­آوردند.

باید شهرستان­های توانمند داشته باشیم

شهلا افزود: جوانی که دوست دارد از تمام امکانات شهرنشینی استفاده کند، حاضر است در یک بیغوله در حاشیه­‌ی شهر زندگی کند، اما دو روز از هفته­‌اش را تفریح کند؛ شهربازی، باغ وحش و پارک آبی برود، پس برای از بین بردن یا به حداقل رساندن این معضل در مشهد؛ باید شهرستان­های توانمند داشته باشیم و کانون­‌های جمعیتی کوچکتر باید از همه­‌ی امکانات شهرهای بزرگ بهره‌­مند شوند و به این ترتیب کسی رغبت نمی­‌کند که به کلانشهرها بیایند و در حاشیه‌ی شهر زندگی کند.

وی هشدار داد: اگر به ارایه‌­ی خدمت به حاشیه­ی شهر افراط کنیم، حاشیه­ای را به حاشیه­‌ی شهر مشهد افزوده‌­ایم.

انتهای پیام

 

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا