خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رمضان‌زاده: روحانی در اولویت‌بندی‌ خود درست عمل می‌کند

عبدالله رمضان‌زاده گفت: اهل خانه‌نشینی نیستیم، اما اهل اصلاح امور هستیم چون اصلاحات یک راه تدریجی برای اصلاح امور است.

به گزارش ایلنا، سخنگوی دولت اصلاحات درباره نقش امروز جریان دانشجویی گفت: ظاهرا هیچ چیز سر جایش نیست که جنبش دانشجویی دارای وضعیت به هنجار باشد. اگر به حادثه ۱۶ آذر سال ۳۲ توجه کنیم، دانشجویان را مرجع جامعه می‌بینیم که این نشان می‌دهد جریانات سیاسی و دانشجویی ارتباط خاص و خوبی با هم داشتند.

وی با بیان اینکه اگر به حرکت دانشجویی از ابتدا تاکنون توجه کنیم حرکتی سینوسی را مشاهده می‌کنیم، گفت: بعد از تیر ۷۸ افت و خیز زیادی دیدیم و دلیل آن رفتار مسئولان بوده که گاهی در کشور گشایش بیشتر بوده و گاهی نگاه امنیتی. اوج مساله در جنبش سیاسی در سال ۸۸ و بعد از آن بود این رفتار باعث کند شدن عملکرد جنبش دانشجویی شده‌ است. الان می‌بینیم به محض باز شدن فضا، نهادهای دانشجویی به سرعت کار را آغار می‌کنند.

سخنگوی دولت اصلاحات گفت: در دهه ۷۰ میلادی اندیشمندان تصور می‌کردند با منابع مالی می‌توان کشورها را به سمت توسعه سوق داد و بعد از آن دانشگاه‌ها منابع مدیریتی آوردند و به منابع انسانی توجه کردند. بعدها گفتند به سرمایه سومی به نام سرمایه اجتماعی احتیاج داریم.

رمضان‌زاده تاکید کرد: مهمترین شاخص اجتماعی را وجود نهادهای مدنی می‌دانند و مهترین شاخصه برای تشکیل آنها وجود اعتماد مردم به آنهاست. در جامعه‌ای که اعتماد رخت بر بندد جای رشد در بقیه زمینه‌ها نیست.

وی گفت: متاسفانه نگرش‌سنجی‌ها نشان می‌دهد ضریب اعتماد به کمترین میزان رسیده است و ۷۵ درصد مردم ایران همدیگر را دروغگو می‌دانند. این به این معنی نیست که ۷۵ درصد ملت دروغگو هستند. گفته شده است ۱.۵ میلیون نفر در صف مهاجرت هستند. اگر ۲۰ درصد نخبه باشند یعنی جامعه ما تهی می‌شود اگر آمار رشد مهاجرت به اروپا و آمریکا را حساب کنیم ببینید وضعیت حفظ نخبگان به چه شکل است. از نظر من جنبش دانشجویی در اوج خودش نیست.

رمضان‌زاده گفت: بهبودخواهی باید حکومتی و با گسترش بدنه اجتماعی همراه باشد.‌ ما همیشه خواستار بهبود روابط با حاکمیت هستیم. در انتخابات مجلس آقای خاتمی که بیشترین اعتماد عمومی دارد، گفت من به این افراد رای می‌دهم. آقای خاتمی کسی است که در انتخابات مجلس، ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر نقش اساسی داشت، اما امروز محدود است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: اهل خانه‌نشینی نیستیم، اما اهل اصلاح امور هستیم چون اصلاحات یک راه تدریجی برای اصلاح امور است. صریح بگویم وضعیت کشور خوب نیست اما امید داریم که با اصلاحات امور اجرایی تصحیح شود.

وی درباره حضور زنان در ورزشگاه‌ها گفت: روحانی یک اولویت دارد و آن تامین نیازهای اولیه و از بین بردن فقر مطلق است و هرکاری که مانع آن شود، انجام می‌دهد آقای روحانی در اولویت‌بندی‌های خود درست عمل می‌کند. دنبال برجام رفت که منابع پیدا کند تا فقر مطلق را از بین ببرد. اگر دولت دنبال اولویت دومی برود که باعث تنش و فرار سرمایه شود روحانی باید پاسخگو باشد

رمضان‌زاده درباره عملکرد نجفی در شهرداری تهران گفت: شهرداری اکنون به ۱۳۲هزار نفر حقوق می‌دهد و کلی هم بدهکاری دارد چرا می‌گویید همه کارها منفی است برخی انتصابات بد بوده که باید اصلاح شود اما در چینش معاونان و شهرداران درست عمل کرده است باید کمک کنیم تصمیم‌گیری‌ها عاقلانه‌تر باشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا