خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نظر حسین مرعشی در مورد اختلاف روحانى و جهانگیری

نظر سيد حسین مرعشی در مورد اختلاف روحانى و جهانگیرى، به نقل از کانال آقای مرعشی در پی می‌آید:

حتما بر حضور آقای جهانگیری و سایر دوستانمان در دولت به عنوان یاران صدیق آقای دکتر روحانی تأکید داریم

🔴 در دوره اول آقای روحانی، آقای روحانی چون تجربه‌شان بیشتر در شورای عالی امنیت ملی و مجلس بود ترجیحشان این بود که معاون اول نقشی فراتر را برعهده گیرد؛ لذا آقای جهانگیری در دولت اول آقای روحانی یعنی دولت یازدهم نقشی فراتر از معاونین اول در دولت‌های قبلی برعهده داشت. مثلا تمام شوراهای عالی به جز شورای عالی انقلاب فرهنگی و امنیت ملی از شورای عالی اقتصاد، شورای اشتغال، شورای توسعه صادرات با ریاست معاون اول تشکیل شد و ایشان در اداره دولت نقش برتری نسبت به معاونان اول دولت‌های قبل ایفا کردند.

🔴 در دولت دوم آقای روحانی، آقای جهانگیری در انتخابات ریاست جمهوری دهم به عنوان کاندیدا حضور پررنگ‌تر و جدی‌تر پیدا کرد. این حضور پررنگ انتظاراتی ایجاد کرد که آقای جهانگیری نقش وسیعتری در دولت دوازدهم داشته باشند. این مواجه شد با اینکه آقای روحانی با 4 سال تجربه‌ای که داشتند خودشان در پاره‌ای از مسائل که علاقه‌مند بودند، ورود کنند. طبیعی است که معاون اول در حوزه‌هایی که رئیس‌جمهور صلاح می‌داند ورود کند و در واقع نقش کمک‌کننده دارد. امروز نقش آقای روحانی در اداره دولت افزایش پیدا کرده است، ولی همچنان آقای جهانگیری نقش پررنگی دارد و هنوز اکثر جلسات شوراهای عالی به همین سیاق قبلی به ریاست آقای جهانگیری تشکیل می‌شود.

🔴 روابط آقای جهانگیری با آقای روحانی مثل دوره قبل همچنان صمیمانه است و هماهنگی‌ها همچنان برقرار است. آنچه در فضای مجازی به آن دامن زده شده بزرگنمایی است كه یک امر کاملا طبیعی است.

🔴 هم دوستان اصلاح‌طلبی که از شرایط عمومی کشور نارضایتی دارند و هم اصولگرایان به این موضوع پرداختند ولی ما باید یاد بگیریم که همکاری‌های خود را افزایش دهیم. اینکه همیشه از هم جدا بشویم و از هم فاصله بگیریم راه اداره صحیح کشور نیست. راه اداره صحیح کشور همکاری و هم‌افزایی نیروهاست. ما باید این را تمرین کنیم، قرار نیست آقای جهانگیری استقلال خود را نداشته باشد، قرار نیست وزرا و دیگر اعضای دولت شخصیت‌های مستقل خود را نداشته باشند. قرار است یکسری شخصیت کاملا مستقل و مفید و قوی در قالب یک نظام اداری پیشرفته با هم همکاری داشته باشند. امروز این محقق شده است.

🔴 به نظر من دولت آقای روحانی دولت منسجمی است و بر امور کشور تسلط دارد و معاون اول کمک‌کار ایشان هستند و بقیه نهادهای دولت هم کار خود را می‌کنند و بهتر است ما اینها را به همکاری و هم‌افزایی با هم تشویق کنیم.

🔴 ما به عنوان حزب کارگزاران، به عنوان بخشی از اصلاح‌طلبان، به سایر دوستان اصلاح‌طلب بر چند نکته تاکید می‌کنیم؛ اول اینکه باید همچنان حامی رئیس‌جمهور و حامی دولت منبعث از رأی مردم باشیم و حتما بر حضور آقای جهانگیری و سایر دوستانمان در دولت به عنوان یاران صدیق آقای دکتر روحانی تأکید داریم و می‌گوییم همه باید به آقای روحانی کمک کنیم. ما فکر می‌کنیم مجموعه قوای سه‌گانه کشور هم همانطور که در ماه‌های اخیر جلساتی را برای هماهنگی بیشتر برگزار می‌کنند، باید همکاری داشته باشند. همه اینها باید در یک فرآیند کلی ذیل سیاست‌های کلی نظام که توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ می‌شود، به امور کشور بپردازند.

🔴 اگر کسی امروز دلسوز کشور، مردم و نظام باشد باید همه دوستانی را که در مجموعه نهادهای مختلف هستند دعوت به همکاری و هم‌افزایی کند. پرداختن به هر مسئله اختلافی و ارائه تحلیل‌های مختلفی که به واگرایی در درون دولت می‌انجامد به نفع کشور نیست.

🔴 اینکه در انتخابات 1400 چه باید بکنیم تا آن سال راه زیادی در پیش داریم. ما فعلا انتخابات مجلس را در پیش داریم و فضای سیاسی ممکن است تغییرات مختلفی داشته باشد. هر نوع ائتلافی می‌تواند به وجود بیاید و می‌تواند بشکند و دلیلی ندارد از الان درگیر مسائلی از این دست شویم. به موقع باید رقابت و به موقع همکاری کرد؛ الان وقت همکاری است.

🔴 آنها که دلشان می‌خواهد شکست‌های خود را با ناکارآمدی ما موجه کنند، می‌خواهند به مردم بگویند که این افرادی که شما انتخاب کرده‌اید کارآمدی لازم را ندارند. در مقابل می‌گوییم که اتفاقا ما کارآمدی داریم، با هم خواهیم بود، با هم همکاری خواهیم کرد، به مردم خدمت خواهیم کرد و شما هم اگر می‌خواهید مردم به شما رای دهند به فاز خدمت به مردم بروید.

🔴 امروز سیاست روشن اصلاح‌طلبان خدمت کردن به مردم با استفاده از ابزار‌های دولت شوراها و شهرداری‌ها است. فکر می‌کنیم الان زمان، زمان همکاری است و به موقع هم رقابت خواهیم کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا