خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دستیار رئیسی: فاصله‌ی عملکرد بدنه و نگاه رهبری بسیار زیاد است

دستیار رئیس دولت سیزدهم در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی حق رای را از حقوق اساسی مردم دانست و گفت: انتخابات تضمینی برای تحقق این حق اساسی است.

سکینه سادات پاد با اشاره به مطالبات رهبری درباره‌ی رقابتی شدن انتخابات گفت: نگاه مقام معظم رهبری نگاهی پدرانه و گسترده و وسیعی نسبت به همه‌ی موضوعات  است. اما در بدنه آنچه اتفاق می‌افتد به گستردگی نگاه آقا نیست و با نگاه مد نظر ایشان در خیلی از مسائل و نه فقط در انتخابات فاصله بسیار زیاد است.

گفت‌وگو با خانم پاد که در غرفه‌ی انصاف نیوز در نمایشگاه رسانه‌های ایران انجام شده را می‌توانید در ادامه بخوانید.

انصاف نیوز – حق رای به عنوان یکی از حقوق اساسی ملت تا چه حد در انتخابات ۱۴۰۲ رعایت شده است؟

در ابتدا باید بگویم که تنوع رسانه‌ای موجود در نمایشگاه ارزشمند است و برای من با توجه به مسئولیتی که دارم بسیار خوشایند است. این تنوع و تکثر نمادی از ایران زیباست که همیشه قابل احترام و با ارزش است.

اصل انتخابات تضمینی برای محترم شمردن حق رای به عنوان یکی از حقوق اساسی در قانون اساسی ما است. درباره‌ی اینکه آیا این حق محترم شمرده شده و به رسمیت شناخته شده است باید به این نکته توجه داشت که همه‌ی دولت‌ها می‌آیند و می‌روند و حق رای مردم حقی نیست که ساقط شدنی باشد.

درباره‌ی اینکه آیا در مقطع کنونی و برای انتخابات مجلس دوازدهم این حق به درستی صیانت شده یا نه باید گفت که تلاش شده که از این حق صیانت شود. مقام معظم رهبری نیز بر وجود تنوع سلایق در انتخابات و رقابتی بودن آن تاکید داشته‌اند که از مولفه‌ها و بایسته‌های به رسمیت شناختن حق رای است.

ممکن است انتخابات پیش رو بر روی زمین و در عمل مطابق سلایق همه‌ی مردم نباشد. اما بحث رقابتی بودن انتخابات تا حدودی می‌تواند محقق شده‌ باشد. بعضی بزرگان اصلاح‌طلب هم اعلام کرده‌اند که در انتخابات فعال هستند و خیلی جاها لیست خواهند داد البته شاید به نظر آنها بعضی که کاندیدهای مطلوب‌تر آنها بود در فرآیند بررسی صلاحیت‌ها موفق نشدند در مرحله‌ی آخر باشند. با این وجود برخی از آنها گفته‌اند که نمایندگانی دارند اما شمار اینها کمتر از سایر رقبا است.

انصاف نیوز – آیا مطالبه‌ی رهبری درباره‌ی رقابتی بودن انتخابات مورد توجه دست‌اندرکاران اتتخابات قرار گرفته‌ است؟

نگاه مقام معظم رهبری نگاهی پدرانه و گسترده و وسیعی نسبت به همه‌ی موضوعات  است. اما آنچه در بدنه (تفاوتی هم بین اصولگرا و اصلاح‌طلب در این مورد نیست) اتفاق می‌افتد به گستردگی نگاه آقا نیست. حتی اگر دولت اصلاحات هم بر سر کار باشد و تصور کنیم همه‌ی اعضای شورای نگهبان هم منتسب به یک طیف هستند باز هم با فاصله نگاه مدنظر حضرت آقا در خیلی از مسائل و نه فقط در انتخابات بسیار زیاد است.

انصاف نیوز : در اعتراضات ۱۴۰۱ از سوی بخش‌هایی از مردم مطالباتی مطرح شد. موضع دولت درباره‌ی این مطالبات چه بوده و آیا در پی تحقق آنها هستید؟

اولین واکنش آقای رئیسی تاسیس همین جایگاهی که من در آن حضور دارم بوده‌ است. همیشه موضوعاتی مثل حق آزادی بیان، حق برگزاری اجتماعات از جمله مباحثی بوده که در گفتمان اصلاح‌طلبی مطرح می‌شد، ولی تاسیس این جایگاه در دولت آقای رئیسی انجام شده‌ است و بنده را که به تعبیر برخی‌ها دارای استقلال رای هستم و تا به حال هم در ساختار نبوده‌ام و وکیل دادگستری بودم و خانم هستم (بخشی از اعتراضات زنانه بود) به این سمت منصوب شدم. می‌توان گفت که اقدام عملی دولت تاسیس همین جایگاه است.

انصاف نیوز – این جایگاه توانسته آن مطالبات را محقق کند؟

به طور طبیعی هر جایگاه تازه تاسیسی حتما زمان می‌برد تا بتواند خود را پیدا کند و الزاماتی می‌خواهد که هنوز کامل محقق نشده است.

انصاف نیوز – آیا درباره‌ی برخی دیدگاه‌های متفاوتی که در رسانه‌ها مطرح کرده‌اید مخالفت یا تذکری هم دریافت کرده‌اید؟

حتما در رسانه‌ها دیده‌اید و مسئله‌ای کتمان شدنی نیست. قرار نیست همه در همه‌ی موضوعات با هم اجماع داشته باشند. خیلی طبیعی است که درباره‌ی آنچه من به عنوان فردی حقوقی که استقلال رای دارم می‌گویم مخالفت‌هایی وجود داشته باشد.

البته شخص آقای رئیسی مخالفتی با رویکردها، حر‌ف‌ها و اقدامات من تاکنون نداشتند ولی طبیعی است که در سایر جاها ممکن است مخالفت‌هایی هم کنند و این هم نوعی تکثر و تنوع است که ممکن است در همین دولت مخالفانی داشته باشم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. ضمن اداي احترام به خانم پاد ظاهرا بدنه دولت يا شوراي نگهبان از خارج كشور وارد شده اند كه اقدام انان با نظرات رهبري چندان تطبيق ندارد. اتفاقا تمام اين بزرگان مورد تاييد رهبري هستند باقي مسايل چندان مهم نيست كه به گفتار ايد .

    3
    1
  2. ما درمجلس ششم دیدیم که چگونه رای ملت رابرنتافتند وآن رابه هیچ انگاشتند ومجلس رابه جرم آزادی بیان منحل کردندگناه این مجلس این بودکه درچارچوب قانون اساسی میخواستند قانون آزادی مطبوعات راتصویب کنندکه شورای نگهبان تحمل نکردوآن راتخطئه کردانصاف نیوزاگرمصوبه مجلس ششم به تصویب میرسیدقطعا مطالب مرامنتشرمیکردیدوقتی شما جرات نداریدمطالب مرامنتشرکنیدآن وقت امثال من چرابایددرانتخاباتی شرکت کنند که باآزادی بیان مخالفندحداقل کمی ازشبکه ۳درس بگیریدکه مخالفان انتخابات به راحتی مناظره میکنندوپیامکهای مخالفین منتشرمیشودازچه میترسید ازخلق خدا خداونددرقرآن میفرماید: ازمن بترسیدنه ازخلق خداشما که جرات انتشارمطالب مرانداریداصلا چراانصاف نیوزراتاسیس کردیدکمی انصاف داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا