خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تکذیب سفر مالکی به تهران

سفیر ایران در عراق سفر نخست وزیر عراق و نمایندگان وی به ایران را تکذیب کرد.
به گزارش انصاف نیوز، حسن دانایی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به انتشار اخباری در روزنامه‌های عربی مبنی بر سفر غیررسمی نوری المالکی به ایران در خصوص تشکیل دولت جدید عراق با تکذیب این اخبار اظهار کرد: این اخبار صرفا برای فضا‌سازی و وارد کردن ایران به بحث عراق صورت می‌گیرد.
وی گفت: انتخابات عراق امری داخلی و بین نیروهای سیاسی و اجتماعی این کشور بوده است.
سفیر ایران در عراق با اشاره به برگزاری انتخابات پارلمانی عراق گفت: درا ین دوره از انتخابات بیش از 60 درصد از مردم شرکت کردند که باید این مسئله را به ملت عراق و برگزارکنندگان این انتخابات که در شرایط سخت امنیتی صورت گرفت تبریک گفت.
دانایی فر هم چنین اخبار برخی روزنامه‌ها و رسانه‌های عراقی دیگر مبنی بر این که نوری المالکی نمایندگانی از جمله ابراهیم جعفری، رهبر فهرست ائتلاف ملی و خضیر الخزاعی، معاون رییس جمهور عراق را برای تشکیل دولت جدید به ایران فرستاده است را تکذیب کرد.
به گزارش ایسنا، این در حالی است که روزنامه الحیات به نقل از منابع موثق خود از سفر نوری مالکی به تهران خبر داد.
این روزنامه چاپ لندن به نقل از منابع یاد شده نوشت که نوری مالکی، نخست وزیر عراق به همراه ابراهیم جعفری، رهبر فهرست ائتلاف ملی و خضیر الخزاعی، معاون رییس جمهور عراق در سفری اعلام نشده، عازم تهران شدند تا مقدمات گفتمان شیعی-شیعی را درخصوص دولت جدید فراهم کنند.
به نوشته این روزنامه دلیل اصلی انجام این سفر که ظاهرا روز گذشته انجام شده، هنوز مشخص نیست.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا