خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شمخانی: آمریکا امروز نمی‌تواند طرف مذاکره باشد

دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی صبح امروز (دوشنبه) در حاشیه همایش دفاع و امنیت در غرب آسیا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آمریکا با سیاست‌های مخربی که در پیش گرفته نمی‌تواند طرف مذاکره هیچ کشوری قرار بگیرد.

به گزارش دریافتی انصاف نیوز شمخانی گفت: عدم پایبندی به تعهدات بین المللی، به بازی گرفتن هنجارهای حقوقی و قانونی،بی ثباتی در تصمیم گیری و استفاده افراطی از ابزار تهدید و تحریم ویژگی‌هایی است که دولت آمریکا را بی اعتبارتر از گذشته کرده است.

وی راهبرد ایران در مواجهه با تهدیدات و اقدامات غیر قانونی امریکارا عدم تسلیم و مایوس سازی حاکمان کاخ سفید عنوان کرد و خاطرنشان ساخت؛ اتحادیه اروپایی اگر برای حفظ استقلال و اعتبار خود بدنبال شفاف سازی مرزهای مخالفت با سیاستهای یکجانبه گرایانه امریکاست باید برای کسب این جایگاه هزینه لازم را پرداخت کند.

شمخانی در پاسخ به سوالی درخصوص وضعیت حضور نیروهای ایران در منطقه نیز گفت: ایران نیروی عملیاتی در سطح منطقه ندارد که بخواهد آن را خارج کند؛ نیروهای ما مستشاران نظامی بودند و ماموریت انها مشاوره و توانمندسازی نیروهای نظامی کشورهای خط اول مقابله با تروریسم بوده است.

شمخانی افزود: ملت‌های منطقه در عراق، سوریه، افغانستان و یمن توانایی دفاع از کشورشان را دارند و ضرورتی برای حضور نظامی سایر کشورها در این زمینه وجود ندارد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی درباره مذاکرات ایران با طالبان و دولت افغانستان نیز خاطرنشان کرد: به دنبال کمک به دولت این کشور برای تحقق ثبات هستیم. طالبان در تلاش برای فعال سازی روند مصالحه است و ما نیز با اطلاع دولت افعانستان ضمن گفتگو با طالبان در پی کمک به تسریع در شکل گیری فرایند صلح در این کشور هستیم.

شمخانی در پاسخ به سؤالی دیگری درباره ائتلاف ایران، روسیه و ترکیه در مورد سوریه عنوان کرد: ما روند مذاکرات آستانه را با جدیت دنبال خواهیم کرد تا با شکل گیری فرایندهای مربوط به اصلاح قانون اساسی و واگذاری قدرت به مردم ، در سایه امنیت ناشی از انهدام جبهه تروریسم در سوریه، هرچه سریعتر ساختار سیاسی مورد نظر مردم در این کشور حاکم شود.

وی در پایان درباره همایش امروز تاکید کرد: حضور گسترده نمایندگان کشور های مختلف در این همایش نشان دهنده نیاز جامعه جهانی به گفتگو و تبادل نظر بوده و بهترین نمونه برای نشان دادن ناکارآمد بودن راهبرد آمریکا در انزوای ایران است.

شمخانی از پیشنهاد مذاکره آمریکا در سفر او به کابل خبر داد

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا