خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اکرمی: از مذاکره جامعه روحانیت و مجمع روحانیون استقبال می‌کنیم

عضو جامعه روحانیت مبارز، گفت: اشکالی ندارد که جامعه روحانیت و مجمع روحانیون که از اعضای یک خانواده بودند، بنشینند و درباره مسائل مملکت مذاکره کنند.

حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی در گفت‌وگو با ایلنا درباره بحث مطرح شده مبنی بر نشست جامعه روحانیت مبارز و مجمع روحانیون مبارز برای رفع اختلافات، گفت: در جلسه شورای مرکزی جامعه روحانیت این بحث مطرح نشده اما طبیعت ما روحانیون، طبیعت گفت‌وگو مذاکره، مباحثه و جدال احسن است.

وی ادامه داد: روحانیون در امور روزمره از این بیان استفاده می‌کنند و با افراد به مذاکره و مباحثه می‌پردازند و در نهایت مفاهمه داریم و هیچ ابایی از آن نداریم.

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه درس‌هایی که در حوزه و روی منبرها می‌گذرد همه مذاکره و مفاهمه است، افزود: این اشکالی ندارد که جامعه روحانیت و مجمع روحانیون که از اعضای یک خانواده بودند، بنشینند و درباره مسائل مملکت مذاکره کنند. اما شرطش این است که براساس قانون، اخلاق و مصالح و منافع ملی و همچنین ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی و رعایت این اصول، به مذاکره بپردازند.

وی در رابطه با نشست جریان‌های سیاسی در کشور، گفت: خدا انسان را آفریده و به سلاح بیان مجهز کرده است و انسان با بیان خود می‌تواند رشد کند.

در مذاکره مشخص می‌شود اختلاف مبنایی است یا لفظی

عضو جامعه روحانیت مبارز بیان‌کرد: مشکلی وجود ندارد که جریان‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اخلاقی با یکدیگر در مسائل مختلف از جمله اجتماعی و سیاسی مذاکره کند. در نشست‌ها و مذاکرات است که روشن می‌شود آیا اختلاف مبنایی وجود دارد یا اختلاف لفظی است.

اکرمی افزود: اگر توهین در مذاکرات نباشد اشکالی به وجود نمی‌آید و همه مقامات کشور مانند فرهنگیان، سیاسیون و دانشگاهیان می‌توانند به مذاکره و مباحثه بپردازند.

وی با اشاره به نشست‌های مسئولان با دانشجویان، گفت: اخیرا دانشگاهیان با رئیس قوه قضائیه جلسه داشته‌اند و همچنین سخنگوی قوه قضائیه آقای محسنی اژه‌ای به دانشگاه شریف رفتند و مباحثه سه ساعته با دانشجویان برگزار کردند که برای کشور این نشست‌ها مفید است. حداقل فایده آن این است که آقایان می‌توانند نوع سوت‌ها را در این نشست‌ها به یکدیگر منتقل کنند و معلوم می‌شود همه بلد هستند سوت بزنند.

عضو جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به اینکه با توجه به نظر شما مبنی بر نوع اختلافات اعم از مبنایی و لفظی، اختلاف بین جامعه روحانیت و مجمع روحانیون از چه جنسی است، گفت: در این مباحثات معلوم می‌شود که بر سر صندلی و پست اختلاف دارند یا اختلاف بر سر روش و بینش است بنابراین باید اجازه داد مناظره انجام شود تا جنس اختلافات مشخص شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا