خرید تور تابستان ایران بوم گردی

قرارداد نظامی ده میلیارد دلاری ایران و روسیه؟!

یک نشریه آمریکایی نوشت: ایران و روسیه قرار است توافقی به ارزش ۱۰ میلیارد دلار امضا کنند که طبق این‌ توافق روسیه ۲۴ فروند جت Su-35SE و دو سامانه ضدموشکی پیشرفته S-400 و یک ماهواره نظامی در اختیار ایران خواهد گذاشت.

به گزارش ایسنا، نشریه فوربز در گزارشی نوشت که ایران ممکن است در آینده‌ای نزدیک به خرید جت‌های جنگده سوخو-۳۵ روسیه اقدام کند.

بنا بر این گزارش، ایران و روسیه قرار است توافقی به ارزش ۱۰ میلیارد دلار امضا کنند که طبق این‌ توافق روسیه ۲۴ فروند جت Su-35SE و دو سامانه ضدموشکی پیشرفته S-400 و یک ماهواره نظامی در اختیار ایران خواهد گذاشت.

یک گزارش دیگر تخمین می‌زند که در صورت عقد قرارداد میان ایران و روسیه ۱۵ فروند از جت‌های جنگنده سوخو می‌توانند در اوایل ۲۰۲۲ در اختیار ایران قرار بگیرند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. انصاف نیوز عزیز با سلام

    به متنهای زیر توجه فرمایید :
    1- “مردَکی نجات دهنده کشور است که مخازن بزرگ ثروت این ملت مظلوم را دو دستی تقدیم اجانب نموده، و آن پول ناچیز را که می گیرد تقدیم می کند و در مقابل، آهن پاره هایی می گیرد که هیچ دردی از ملت دوا نمی کند! آن شخصی نجات دهنده است که با مصونیت دادن اتباع اجانب، کشور را از حیثیت ساقط و به شکل مستعمره عقب افتاده درآورده است! مردَکی حافظ آزادی ملت است که در سرتاسر کشور، احدی را حق یک کلمه حقگویی و انتقاد نمی دهد و پلیس ننگینش بر سر این ملت مظلوم سایه افکنده! شاهی عدالت گستر است که در هر چند گاهی، با قتل عام، ملتی را به عزا می نشاند! ”

    منبع: صحیفه امام؛ ج 3، ص 353 – 355 /پیام به مردم شریف آذربایجان در پی قیام 29 بهمن مردم تبریز

    2- “صدای مردم که درآمده می‌گویند ما می‌خواهیم این منافعی که داریم، به طور عقلایی، به طور صحیح استخراج بشود و به طور صحیح فروش برود. ما نمی‌خواهیم که نفت را تو جیب خودمان کنیم یا بخوریم، ما می‌خواهیم نفت را بفروشیم؛ اما نمی‌خواهیم غارت بشود. ما نفتمان را می‌خواهیم بفروشیم؛ هر مملکتی بهتر خرید این نفت را، به او بدهیم و پول از او بگیریم؛ ارز بگیریم، نه آهن پاره بگیریم، نه طیاره‌ای که به درد ما نمی‌خورد بگیریم. آن را بگیریم و صرف این ملت بکنیم، این ملتی که آب ندارد.”
    زمان: 28 مهر 1357 / 17 ذی القعده 1398
    مکان: پاریس، نوفل لوشاتو
    موضوع: قیامی الهی – وابستگیهای همه جانبه – زاغه نشینی دهقانان
    حضار: دانشجویان و ایرانیان مقیم خارج

    منبع : صحیفه امام خمینی » جلد 4 » صفحات 67

    https://farsi.rouhollah.ir/library/sahifeh-imam-khomeini/vol/4/page/67

    10 میلیارد دلار + امتیاز نفت شمال(حقوق ملّی ایرانیان) این خیانت به ملّت ایران است .

    بنده دیگر حرفی ندارم .

    1. اولا هزینه بخش نظامی کشور ما به نسبت کشور های دیگر منطقه(با در نظر گرفتن تهدیدهایی که ما بهش دچار هستیم مثل پایگاه های نظامی آمریکا و اسرائیل) خیلی کمتر هست. و در این سالها هم سعی بر خودکفایی بوده و در مواقع لزوم به خرید رو اورده شده. به خصوص در بخش نیروی هوایی که کاستی بیشتری هست. و شرایط با ایران دهه ۵۰، که به مراتب تهدیدات کمتری داشت و همپیمان قدرتهای غربی بود و پیمان نظامی داشت و در نیازهای اولیه جامعه مثل آب سالم و برق و گاز و بهداشت و سواد هم دچار مشکلات اساسی بود فرق داره.
      یکی از بلندپایه‌ترین مقامات نظامی کشور رو در سالیان اخیر ترور کردند که نشان دهنده سطح تهدیدات امنیتی در برابر کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا