خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ناظم دباغ: طبق توافقات، استاندار کرکوک باید کرد باشد

«ناظم دباغ»، نماینده‌ی اقلیم کردستان در ایران، ضمن ارزیابی روند مذاکرات اربیل و بغداد، درباره‌ی اعتراض به استاندار کرکوک درباره‌ی مناطق مورد منازعه و دیگر مسایل موجود در این استان، گفت: توافقاتی بین حکومت اقلیم کردستان و مجموعه‌ی بغداد وجود دارد که باید آن توافقات انجام شود. مخصوصا راجع به مناطق مورد منازعه که باید تحت اداره‌ی مشترک باشد. طبق توافقات باید استاندار کرکوک کرد باشد. ولی خب متاسفانه تا حالا اقدامات لازم انجام نشده است.

دباغ، در گفت‌وگو با خبرنگار انصاف نیوز گفت: مساله، حزب اتحادیه میهنی و غیر اتحادیه نیست. درکل توافقاتی بین حکومت اقلیم کردستان و مجموعه‌ی بغداد وجود دارد که باید آن توافقات انجام شود. مخصوصا راجع به مناطق متنازعه که باید تحت اداره‌ی مشترک باشد. طبق توافقات باید استاندار کرکوک کرد باشد. ولی خب متاسفانه تا حالا اقدامات لازم انجام نشده است. به همین خاطر مردم کرکوک و مردم کرد، در فکر این هستند که از راه‌های مسالمت آمیز و تظاهرات، اصرار کنند که باید آن توافقات در مناطق متنازعه انجام شود.

وی درباره‌ی روند مذاکرات اربیل و بغداد گفت: تا الان در حکومت اقلیم کردستان تاکید بر این است که اولا احترام قایل است برای تصمیم دادگاه فدرال بغداد و دوما آمادگی مذاکره طبق قانون اساسی عراقی را دارند. ولی تا این لحظه پاسخ آن‌چنانی از طرف حکومت مرکزی عراق برای شروع مذاکرات نرسیده است.

دباغ همچنین درباره‌ی احتمال «سفر نیچروان» بارزانی به ترکبه، گفت: من اطلاع چندانی از این سفر ندارم ولی درکل، کردها و مخصوصا حکومت اقلیم کردستان دنبال این است که دیگر ارتباطات با کشورهای همسایه برقرار شود و ایران هم یکی از این کشورها است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا