خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جزییات جدید شیوه پلاک‌گذاری خودروها

خبرگزاری تسنیم نوشت: رییس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور مراحل شماره‌گذاری خودرو درب منزل را تشریح کرد.

سرهنگ علی محمدی؛ رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور فراجا روند «خدمات پلاک در محل» را تشریح و اظهار کرد: این طرح در راستای تسهیل خدمات و سرعت دادن به خدمات پلیس راهور اجرا شده است؛ البته طرح خدمات پلاک در محل همان طرح شماره‌گذاری اینترنتی است.

وی ادامه داد: در طرح شماره‌گذاری اینترنتی خودرو ۸۵ درصد کار از طریق کاربر، از طریق تلفن همراه و یا رایانه در خانه اجرا می‌شد و شخص برای انجام ۱۵ درصد کار (بازدید اصالت خودرو و فک و نصب پلاک)‌ به مراکز شماره‌گذاری مراجعه می‌کرد.

رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور بیان کرد: با اجرای طرح خدمات پلاک در محل این ۱۵ درصد کار هم درب منزل خریدار خودرو انجام می‌شود و تیم‌های پلیس به آدرس ثبت‌شده در سایت مراجعه می‌کنند.

محمدی با بیان اینکه طرح خدمات پلاک در محل در راستای ارائه تسهیل ارائه خدمات به افراد جانباز و یا افرادی که مشکل حرکتی دارند راه‌اندازی شده است، گفت: تمامی افراد می‌توانند از این نوع خدمت پلیس بهره‌مند شوند اما اگر در یک روز تعداد درخواست‌ها زیاد باشد اولویت با جانبازان، معلولان و یا افراد خاص که مشکل حرکتی دارند خواهد بود.

وی بیان کرد: شخص ابتدا باید از طریق سایت سها آن ۸۵ درصد فرآیند یعنی ورود اطلاعات را انجام بدهد و سپس صحت‌سنجی از طریق ما انجام می‌شود.

رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ادامه داد: ادامه ارائه خدمات پلاک در محل ۲۴ ساعت زمان می‌برد، چرا که باید هم بررسی اطلاعات انجام شود و هم باید پلاک برای فرد ساخته شود.

محمدی خاطرنشان کرد: حتی اگر فرد پلاک رزرو داشته باشد باید این پلاک در خودروی ون مربوطه قرار بگیرد و این روند ۲۴ ساعت زمان می‌برد.

وی ادامه داد: هنگامی که ون شماره‌گذاری پلیس راهور به درب منزل خریدار مراجعه می‌کند یک کارشناس حقوق و یک کاربر در این خودرو حضور دارند تا کارشناس حقوق اصالت مدارک را بررسی کند و کاربر بازدید اصالت وسیله نقلیه را انجام دهد.

محمدی افزود: در صورت تایید تمامی اسناد و مدارک، سند (برگ سبز) پرینت گرفته، امضا می‌شود و تیک چاپ کارت خودرو هم زده می‌شود؛ برگ سبز همانجا به خریدار تحویل و کارت خودرو هم کمتر از یک هفته برای او ارسال می‌شود.

رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور در پایان در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه هزینه حضور خودرو شماره‌گذاری درب منزل چه میزان تخمین زده شده است، تصریح کرد: به دلیل اینکه ما باید آن ۱۵ درصد خدمتی که در مراکز ثابتمان انجام می‌شد به درب خانه‌ها ببریم یک هزینه بیشتر از هزینه معمولی شماره‌گذاری فرد باید پرداخت کند، اما بنا است تا از طریق مصوبات قانونی این هزینه به حداقل قیمت برسد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا