خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شورای امنیت دوشنبه آینده طرح کشورهای عربی درباره قدس را بررسی می‌کند

منابع دیپلماتیک در سازمان ملل متحد روز جمعه اعلام کردند که کشورهای عربی دوشنبه آینده پیش نویس قطعنامه ای علیه تصمیم اخیر ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، را برای تصویب در شورای امنیت طرح خواهند کرد.

به گزارش ایرنا و به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، یک منبع دیپلماتیک به خبرگزاری تاس روسیه گفت: پیش نویس این طرح که میان اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد توزیع شده، بر تثبیت شرایط حاکم بر قدس تاکید شده است و تعیین سرنوشت این شهر را بر اساس قطعنامه های پیشین شورای امنیت، منوط به دستیابی به توافق در مذاکرات مستقیم دانسته است.

شورای امنیت سازمان ملل در دسامبر سال میلادی گذشته قطعنامه ای تصویب و تاکید کرد که «هیچ تغییری در مرزهای قبل از چهارم ژوئن 1967 از جمله در رابطه با بیت المقدس به رسمیت شناخته نخواهد شد، مگر اینکه طرف ها در مذاکرات بر سر آن به توافق برسند».

بر اساس پیش نویس طرح کشورهای عربی، هرگونه تصمیم و اقدامی که باعث تغییر در وضعیت کنونی بیت المقدس شود باطل است و باید ملغی گردد.

این طرح همچنین بدون اشاره به نام آمریکا یا تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، از کشورهای جهان می خواهد تا بر اساس قطعنامه 478 شورای امنیت که در سال 1980 به تصویب اعضا رسیده است، از برپایی هیات های دیپلماتیک در شهر قدس خودداری کنند.

کشورهای عربی در پیش نویس طرح خود بر ضرورت از سرگیری روند صلح میان فلسطینی ها و اسرائیل تاکید کردند.

در همین حال یک مقام دیپلماتیک عرب گفته است: آمریکا بدون شک برای جلوگیری از تصویب این طرح، آن را وتو خواهد کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا