خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اولین واکنش حزب‌الله لبنان به تهدیدهای ترامپ علیه سوریه

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید کرد که هرگونه حمله آمریکا به سوریه توازن قدرت را برهم نخواهد زد و بعید است که اوضاع به درگیری مستقیم آمریکا و روسیه یا وضعیت جنگی گسترده منجر شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت اینترنتی النشره، نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: روشی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا درباره پرونده‌ها و مواضعش در پیش گرفته نوعی عرض اندام کردن است که بیشتر مواقع به نتایج بسیار عادی منجر می‌شود. درباره تشدید بحران با کره شمالی نیز شاهد همین وضع بودیم. طوری که جهان فکر می‌کرد جنگ جهانی رخ می‌دهد اما بعدا دیدیم که احتمالا دیدارهایی میان دو طرف برای حل مشکلات برگزار شود. سایر نهادهای دولت آمریکا از موضع ترامپ در قبال سوریه حیرت‌زده شده‌اند. این نشان می‌دهد که برای چنین حمله‌ای برنامه‌ریزی نشده و این حمله همچنان درحال بررسی است. در نتیجه هنوز اوضاع مبهم است و بعید می‌دانیم که اوضاع به درگیری آمریکا و روسیه یا جنگ گسترده منجر شود. در هر حال تنها خدا می‌داند که در سر ترامپ چه می‌گذرد.

وی گفت: حزب‌الله تمایلی به ورود به جدال علنی درباره واکنش‌های احتمالی در قبال تجاوز آمریکا یا اسرائیل به سوریه ندارد اما از سوی دیگر ما باید گزینه‌های نامحدود را نزد خود داشته باشیم از جانب دیگر نیز نباید در رسانه‌ها بر سر احتمالاتی جدال کنیم که احتمالا رخ نمی‌دهد. با این حال اسرائیل می‌داند که حزب‌الله در صورت تجاوز چه خواهد کرد. اگر تجاوز به سوریه در چارچوب بسیار محدودی باشد واکنش به طرف‌های مرتبط با سوریه و مرتبط با خاک این کشور محدود می‌شود اما اگر صحبت درباره گسترش بحران باشد به این معناست که منطقه در مقابل تجاوزی نزدیک‌تر به جنگ است. تنها در صورتی شرایط به جنگ فراگیر منجر می‌شود که ترامپ و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل عقلشان را از دست داده باشند.

قاسم گفت: حمله به سوریه از لبنان به واسطه جنگنده‌های اسرائیل، تجاوز به لبنان نیز محسوب می‌شود و باید محکوم شود. حضور ایران در سوریه با هماهنگی دولت سوریه است و این یک مسئله قانونی است. حمله اسرائیل به فرودگاه تیفور تجاوز به سوریه و ایران هر دو است. عرگونه تجاوز آمریکا به سوریه هرگز توازن قدرت را تغییر نخواهد داد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا