خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توضیح احمد منتظری درباره‌ی گزارش دادگاه مرحوم احمد مهدوی دامغانی

پیام بیت مرحوم آیت‌الله منتظری به‌مناسبت درگذشت دکتر احمد مهدوی دامغانی به نقل از کانال تلگرامی آیت الله منتظری در پی می‌آید:

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

رحلت دانشمند گرامی جناب آقای دکتر احمد مهدوی دامغانی را به فرزندان و بستگان ایشان و تمامی دوست‌داران فرهنگ و ادب و به همه مردم قدرشناس ایران تسلیت عرض می‌کنم.

حدیث مهدوی دامغانی حدیث فرهیختگانی است که با بهانه‌های واهی مورد ستم قرار گرفته و می‌گیرند و با جرایم ناکرده مجازات شده و می‌شوند و موجب مهاجرت آنان می‌گردد.

اما در مورد گزارش دادگاه این شخصیت ارجمند توضیحاتی لازم است:

اولاً اظهار نظر آن مرحوم در مورد آیت‌الله العظمی منتظری آن هم پس از زندان و شرایط خاص زندان‌ها، نشان از عظمت روح ایشان است که بااحتیاط سخن بگوید تا مبادا اتهامی وارد کند و می‌فرماید: «بنده شرمنده خیال می‌کنم و خدا داناست که شاید مرحوم آقای منتظری رحمت الله علیه ……».

ثانیاً اشکالی که به مرحوم استاد دامغانی وارد به نظر می‌رسد این است که چرا کلام رئیس دادگاه خود را که گفته است: «آقای منتظری نمی‌گذارد کارمان را بکنیم»، حمل به صحت نکرده که آیت‌الله منتظری – چنانچه همواره سیره و روش ایشان بود – سفارش به تبرئه جناب مهدوی دامغانی کرده باشد و نه تشدید مجازات او؛ چون در دادگاهی که جناب لاجوردی دادستان است و جناب گیلانی حاکم، دیگر جایی برای سفارش به سخت‌گیری نمی‌ماند.

در پایان غفران و رضوان الهی برای آن مرحوم مغفور و سلامتی و صبوری برای بازماندگان خواهانم.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته.

بیت آیت‌الله العظمی منتظری
۱۴۰۱/۳/۲۸ – احمد منتظری

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. این یک روایت شاذ است و قریب به اتفاق روایات در مورد مرحوم منتظری خلاف رویه ای است که آقای مهدوی دامغانی در مورد فقیه عالیقدر (ره) گفته است . لازم است توجه کنیم که خود مرحوم آیت الله دامغانی هم می گویند : حدس میزنم . و خودشان هم نظر قطعی نداشتند در مورد تاثیر آقی منتظری در دستگیری ایشان . به نظر بنده با توجه به مشی مرحوم آیت الله منتظری از دو حالت خارج نیست . اول . بادمجان دورقاب چین و کاتولیک تر از پاپی بدون اینکه روح آقای منتظری از جریان با خبر باشد به آقای دامغانی ظلم کرده باشد . دوم .آقای منتظری با توجه به رویه غالبشان از کسی خواسته اند به آقای گیلانی بگوید دامغانی را رها کند که البته حتمال دوم صحیح تر به نظر می رسد زیرا با آن آتش تند و عدم انصاف لاجوردی بعید بود آقای دامغانی بتواند به این راحتی ها از چنگالش بیرون بیایید و به احتمال فراوان مرحوم منتظری باعث خلاص شدن ایشان از این معرکه شده است .در نهایت الله اعلم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا