خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«تنها با پاسپورت به اتباع خارجی بلیط می‌دهیم»

یکی از اتباع افغانستانی، با نام تلگرامی «محمد اسلام غلامی»، در خبری ارسالی به انصاف نیوز از نصب برگه‌‌ای بر روی گیشه‌ی بلیط‌فروشی تعاونی یک «ترمینال جنوب» خبر داد که بر روی آن نوشته شده است: «فروش بلیط به اتباع خارجی فقط با ویزا و پاسپورت امکان‌پذیر است.»

طی پیگیری‌های خبرنگار از تعاونی شماره‌ی یک ترمینال جنوب این پاسخ دریافت شد که: «این بخش‌نامه‌ای است که از سازمان «حمل و نقل» به ما ابلاغ شده است. کلا به این شکل است که به اتباع خارجی تنها با پاسپورت باید بلیط بدهیم و مشخصاتشان باید در پاسپورتشان چک شود».

در بخشی دیگر از پیام دریافتی، نوشته شده است: «یکی از اقوام ما که دارای پاسپورت طرح خانواری است، حدود ۳ ماه جلوتر رفته بود نامه‌ی تردد بین استانی گرفته بود ولی تاریخ صدور نامه، برج ۱۰ سال ۹۶ درج شده بود. ما کنجکاو شدیم که چرا نامه را الان صادر کرده‌اند ولی تاریخ مال چند ماه بعد است و به ایشان گفتیم که اگر به استانداری مقصد مراجعه کنید با مشکل مواجه می‌شوید. وقتی به استانداری مراجعه کردند مهر تایید را روی برگه زدند، به نشانه‌ی اینکه شخص مورد نظر وارد استانی که برای آن نامه‌ی تردد از مبدا دریافت کرده شده است و سوالی هم بابت تاریخ نامه پرسیده نشد!

وقتی دوباره به استان مبدا آمدند جهت تحویل نامه و دریافت پاسپورت از آنجا، پرسیده بودند که چرا تاریخ نامه‌ی ما را به این شکل زدید؟ و جواب داده‌اند که: «افرادی که دارای پاسپورت اقامتی خانواری هستند حق 2 بار سفر خارج از استان در سال را بیشتر ندارند، حالا می‌خواهند این سفرها را در 6 ماه اول سال انجام دهند یا یک سفر در 6 ماه اول و یک سفر در 6 ماه دوم. فقط می‌توانند طبق بخش‌نامه و قانون، ۲ بار در سال سفر کنند و نه بیشتر!»

من نمی‌دانم در کجای دنیا چنین قانونی وجود دارد؟»

«به اتباع خارجی تنها با پاسپورت بلیط می‌دهیم»

انتهای پیام

 

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. کار بسیار خوبی می کنند. مملکت صاحب داره همینطوری که نمیشه افغانی ها بیان و همه جا سرک بکشند.
    چهل ساله مردم صبور ایران شما رو به زور تحمل کردند بسه دیگه پاشین برین وطن خودتون چیه اینجا نشستید و توقع هم دارید.

    4
    2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا