خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«دادستان کل کشور به جای حرف، اقدامات عملی انجام دهد»

سخنگوی دولت با انتقاد از اظهارات دادستان کل کشور درباره مبارزه با قاچاق گفت: دادستان کل کشور قدرت قضایی دارد و انتظار هست به جای حرف یک لحظه هم امان ندهند و اقدامات قضایی کنند چون هر اتفاقی بیفتد همه مقامات سه قوه در مظان این اتهام قرار می‌گیرند.

به گزارش ایلنا، محمدباقر نوبخت در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران عنوان کرد: سازمان برنامه و بودجه در وقت مقرر لایحه بودجه را به مجلس تقدیم کرد. ما اهدافی را باید برای سال مالی آتی دنبال کنیم و مشابه آنچه در دولت یازدهم بود سیاست مهار تورم و اشتغال و تولید و کاهش فقر مطلق را دربرنامه خود داریم.

وی افزود: در سال جاری از دو مسیر اشتغال را دنبال کردیم؛ اول از تسهیلات پرداخت وام به واحدهای تولیدی می‌شد که هر ماه گزارش می‌دادم ۱۷ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان و ۴۲ هزار میلیارد دلار اعتبارات از خزانه پرداخت کردیم که آثار آن را در نرخ ۶ و نیم درصدی رشد مشاهده کردیم و یک واحد درصد هم نرخ بیکاری کاهش داشت.

سخنگوی دولت تاکید کرد: امسال این ۱۷ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان را می‌خواهیم به ۷۵ هزار میلیارد تومان افزایش دهیم. برای اشتغال بزرگ تصمیماتی داریم و سال بعد اشتغال جوانان باید مثل مهار تورم قابل مشاهده باشد. خانواده‌ها شاهد خواهند بود این کار را هم می‌کنیم. برخی گفتند دولت می‌تواند انقدر به تک رقمی کردن نرخ تورم تاکید نکند اما در ازای آن رونق ایجاد کند، دولت تحت هیچ شرایطی حاضر نیست کالایی را گران کند اما اعتماد کنید به دولت که برای خواسته‌های شما اقداماتی داشته باشد.

نوبخت گفت: برای کاهش فقر به جای ۴۲ هزار میلیارد تومان بالغ بر ۱۰۶ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی می‌گذاریم. به شما اطمینان می‌دهم دولت ریالی از منابع یارانه‌ها را به خزانه واریز نمی‌کند در هر محفلی این را اعلام می‌کنم سال بعد هم همه یارانه‌ها را به جامعه بر می‌گردانیم اما شکل آن عوض می‌شود و آن را به نیازمندان می‌دهیم نه تنها به نیازمندان بلکه به کسانی که الان هم یارانه می‌گیرند و کم است یارانه مجدد می‌دهیم شیوه به سمت عدالت می‌رود مردم به خدمتگزارانشان اعتماد کنند.

وی خاطرنشان کرد: راضی نمی‌شویم مردم از ما ناراضی شوند، می‌فهمیم شرافت و سرمایه اجتماعی ما به رضایت مردم بستگی دارد هیچ اقدامی جز در جهت رفاه مردم انجام نمی‌شود.

سخنگوی دولت با اشاره به اظهارات دادستان کل کشور درباره مبارزه با قاچاق گفت: دادستان کل کشور که باید درباره مبارزه با قاچاق اقدام عملی کند اعلام کرده که برخی مقامات به جای اینکه دلسوزانه با قاچاق مبارزه کنند، خودشان یا فرزندانشان در این امر سهم دارند و چطور انتظار دارید این مبارزه به نتیجه برسد؟ پاسخ ما این است که ما هم همین انتظار داریم؛ این سخن در فضای مجازی نبود بلکه توسط دادستان کل کشور مطرح شد که قدرت قضایی دارد و انتظار هست به جای حرف یک لحظه هم امان ندهند و اقدامات قضایی کنند چون هر اتفاقی بیفتد همه مقامات سه قوه در مظان این اتهام قرار می‌گیرند.

وی گفت: ما ناراحتیم که چرا چنین سخنی از سوی دادستان کل کشور در رسانه ها مطرح می شود، هرکس که در فساد نقش دارد و در قاچاق دست دارد را باید قوه قضاییه با توانایی که دارد، دستگیر کند یا مورد بازخواست قرار دهد، این که چنین حرفی به صورت کلی از سوی دادستان مطرح شود، همه مسئولان را در بر می گیرد و چنین سخن گفتنی در شان دادستان کل کشور نیست. از مسئولان قوه قضائیه تقاضا دارم که به سمتی بروند که این جرم را در کسانی جستجو کنند که انجام داده‌اند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا