خرید تور تابستان ایران بوم گردی

روایت اسکای نیوز از انزوای آمریکا

شبکه خبری اسکای نیوز امروز (جمعه) نوشت: تصویب قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل در باره قدس با اکثریت آراء که برخی کشورهای متحد با آمریکا نیز به آن رای دادند واشنگتن را در صحنه جهانی منزوی کرد.

به گزارش ایرنا، اسکای نیوز در ادامه این مطلب نوشت: با آن که آمریکا اعلام کرد کمک های مالی به هر کشوری که از قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل حمایت کند قطع می کند ، این مجمع عمومی روز گذشته (پنجشنبه) پیش‌نویس قطعنامه مخالفت با تغییر وضعیت قانونی قدس را تصویب کرد.

128 کشور به این پیش‌نویس رأی مثبت و 9 کشور رأی مخالف دادند و 35 کشور نیز رأی ندادند.

این قطعنامه تأکید می‌کند که هرگونه اقدامات با هدف تغییر بافت شهر قدس، باطل و بی‌اثر است. این قطعنامه همچنین بر ضرورت لغو هرگونه تصمیمی که با هدف تغییر بافت شهر قدس صورت می‌گیرد، تأکید دارد.

این قطعنامه همچنین به‌رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی توسط آمریکا را محکوم می‌کند.

سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین تصویب این قعطنامه را پیروزی فلسطینیان خواند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در 5 دسامبر جاری (15 آذر) سیاستی را که رئیسان جمهوری آمریکا طی سال های گذشته در این کشور به تعویق انداخته بودند به جریان انداخت و قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت تا زمینه انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس فراهم شود.

نیکی هایلی نماینده آمریکا در سازمان ملل قبل از تصویب قطعنامه در مجمع عمومی سازمان ملل گفت که آمریکا امروز را که به دلیل استفاده از حق خود به عنوان یک کشور مستقل عمل کرده و مورد حمله قرار گرفته از یاد نخواهد برد.

وی گفت : وقتی که بار دیگر از ما دعوت شود تا بزرگترین کمک های جهان را به سازمان ملل کنیم و زمانی که بسیاری از کشورها از ما دعوت می کنند – همانطور که بارها این کار را انجام داده اند – تا به آنان کمک کنیم و از نفوذمان به نفع آنان استفاده کنیم تصویب این قطعنامه یادمان نمی رود.

اسکای نیوز نوشت: وضعیت قدس یکی از مهمترین موانع در راه رسیدن به صلح (سازش) بین اسرائیل (رژیم صهیونیستی ) و فلسطینیانی است که از اعلامیه ترامپ در باره قدس خشمگین شده اند و این در حالی است که جامعه جهانی حاکمیت کامل اسرائیل (رژیم صهیونیستی ) را بر شهر قدس به رسمیت نمی شناسد.

رژیم صهیونیستی در سال 1967 شهر قدس را اشغال کرد و این درحالی است که فلسطینی ها می خواهند شهر قدس پایتخت کشور آینده شان باشد.

آمریکا روز دوشنبه گذشته قطعنامه ای را که از سوی کشورهای عربی و اسلامی در شورای امنیت در باره قدس به تصویب رساند ، وتو کرد.

در قطعنامه پیشنهادی مصر به شورای امنیت تأکید شده بود مسأله قدس باید از طریق مذاکرات حل شود و هرگونه تصمیم و اقدامی که منجر به تغییر ماهیت، موقعیت، یا ترکیب جمعیتی بیت‌المقدس شود، هیچ وجهه قانونی ندارد، فاقد ارزش و اعتبار است و باید مطابق قطعنامه‌های شورای امنیت به حالت اول بازگردد.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه 15 آذر ماه در یک سخنرانی در کاخ سفید قدس را پایتخت فلسطین اشغالی اعلام کرد و به دولتش دستور داد مقدمات کار برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس را فراهم کنند.
این تصمیم ترامپ با محکومیت‌های جهانی مواجه شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا