خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گلایه کارگران ابنیه فنی راه‌آهن جنوب شرق

ایلنا اوشت: کارگران خطوط ابنیه فنی راه آهن جنوب شرق (زاهدان) خواستار کاهش فشار کار با فراهم شدن امکانات و ابزار کار مناسب هستند.

یک منبع کارگری در خطوط ابنیه فنی راه آهن جنوب شرق گفت: برخی کارگران خطوط ابنیه فنی ناحیه ریلی جنوب شرق از فشار کار و نبود امکانات و ابزار مناسب کار گلایه‌مند هستند.

این کارگران با بیان اینکه در حال حاضر در شرایط سخت کویری در خطوط ریلی جنوب شرق کشور با حداقل امکانات به کارخود ادامه می‌دهند، گفتند: اخیر یک دستگاه لودر که وظیفه کنار زدن شن وماسه را از خطوط ریلی را برعهده دارد به دلایل فنی خراب شده و ما کارگران ناچاریم با دست خالی ماسه‌ها را کنار بزنیم بنابراین در زمینه فشار کاری که در نتیجه فراهم نشدن امکانات و ابزار کار مناسب بر ما کارگران تحمیل می‌شود، انتقاد داریم.

او در تشریح مشکلات فشار کار گفت: هر روز در خطوط ریلی بدون امکانات و ابزار مناسب ساعت‌ها مشغول کار هستیم. در طول این ساعات به دلیل فشار زیاد کار دچار انواع مشکلات جسمی، درد عضلات و ستون فقرات هستیم و با این حداقل حقوق که مزایای آن هم به ما داده نمی‌شود، شرایط بسیار سخت است.

به گفته یکی دیگر از کارگران؛ شرکت‌های پیمانکاری به نحوی از کارگران کار می‌کشند که همه توان آنها را می‌گیرند تعدادی از همکارانمان به دلیل مشکلاتی که از نواحی مختلف بدن همانند کمر، زانو، چشم برایشان بوجود آمده هم اکنون نیازمند درمان هستند.

او با با انتقاد از مسئولان شرکت راه‌آهن که نظارتی بر کار پیمانکاران ندارند، گفت: با وجود آنکه امکانات و ماشین‌آلات مجهز برای آسان کردن کار در خطوط ریلی وجود دارد اما کارگران با حداقل امکانات و ابزار کار در خطوط ریلی مشغول کارند. بنابراین شرکت راه آهن باید نظارت خود را به عملکرد پیمانکاران در تامین ماشین‌آلات مناسب کار و کاهش فشار به کارگران بیشتر کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا