خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نگرانی از افشای بودجه‌های فرهنگی برای مردم؟!

یک فعال رسانه‌ای اصولگرا در یادداشتی با عنوان «چرا بخش‌های خاصی از بودجه به شبکه‌های اجتماعی فرستاده شد؟»، آن را «پروژه‌ی اجتماعی کردن بودجه» و «مشکوک» خواند!

به گزارش انصاف نیوز، «عبدلله گنجی» مدیر مسوول روزنامه‌ی جوان در یادداشتی تلگرامی، بدون حمایت از شفافیت در چگونگی خرج بودجه‌های مورد اشاره، از آنها دفاع کرد.

متن کامل این یادداشت در پی می‌آید:

«رییس جمهور از پرداختن شبکه‌های اجتماعی به بودجه از فردای ارسال به مجلس، ابراز خوشحالی کرد و گفت: «نمی‌دونید این روزها چقدر خوشحالم».

چند سوال در این باره قابل تأمل و اصل پروژه «اجتماعی کردن» بودجه را مشکوک جلوه می‌دهد.

چرا هر سال این اتفاق نمی‌افتاد؟ چرا در چهارسال گذشته رییس جمهور لازم به خوشحالی نداشت و آن را ابراز نمی‌کرد؟

چرا از صدها ردیف بودجه صرفاً بخش فرهنگی خارج از قوه مجریه به شبکه‌های اجتماعی آورده شد؟

چرا مثلاً بودجه دفتر رییس جمهور، مرکز مطالعات استراتژیک ریاست جمهوری،…و به شبکه‌ها نیامد؟

چرا در بین صدها موسسه آموزش عالی صرفاً موسسه امام خمینی (آیت الله مصباح) و مدرسه عالی شهید مطهری برجسته شد؟

چرا روی جامعه المصطفی تمرکز شد؟

معتقدم در این روند مدیریت شیطنت آمیزی اعمال شد.

می‌دانید قبل از انقلاب آمریکا، انگلیس، آلمان (بنیاد گوته) و…. در تهران دفتر داشتند که کارشان شناسایی نخبگان ایرانی واعزام آنان به غرب بود؟

اگر ما روشنفکر غرب باور باشیم، جامعه المصطفی توانسته است از ۸۰ کشور نخبه جذب کند. سوال می‌شود چه فایده دارد؟ پاسخ این است: به همان دلیلی که قبله آمال شما (غرب) این کار را دویست سال است انجام می‌دهد.

اگر شیعه معتقد و باورمند به تمدن ایران و اسلام و شان جهانی اسلام و ایران باشیم آنان را سفیران مکتب اهل بیت و مروجان اسلام رسول الله می‌دانیم لذا تردید برای چیست؟

اما حقیقت این است که سکولارها و لیبرال‌های درون حاکمیت به آرمان‌ها ومبارزه‌ی جهانی امام اعتقادی ندارند اما جسارت مواجهه مستقیم با خطوط ترسیمی امام را ندارند. لذا با چراغ خاموش دنبال سست کردند نگرش‌ها بدان هستند.

ایران کشوری نیست که مشکل پول داشته باشد 1.3 تریلیون هم اکنون نقدینگی کشور است که خود تهدید است. چرا این عدد در مسیرهای مورد نیاز کشور هدایت نمی‌شود؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. خب تصمیم گرفته شده که هرجا بودجه گرفت پاسخگو باشد اشکالش چیست؟ توطئه است؟بر علیه کی؟ ضمنا این نخبگانی که جذبشان کردید چه گلی به سر این دیار زده اند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا