خرید تور تابستان ایران بوم گردی

افزایش اعتبار جشنواره با تثبیت تعداد 22 فیلم در سودای سیمرغ

منوچهر محمدی حضور 22 فیلم در بخش سودای سیمرغ سی و ششمین جشنواره فیلم فجر را اتفاقی مثبت قلمداد کرد و گفت: تثبیت موقعیت جشنواره، حیثیت و اعتبار آن را بالا می‌برد.

منوچهر محمدی در گفت‌وگو با ستاد خبری جشنواره فیلم فجر، حضور 22 فیلم در بخش سودای سیمرغ سی و ششمین جشنواره فیلم فجر را اتفاقی مثبت قلمداد کرد و گفت: باید تلاش کنیم جشنواره فیلم فجر را به عنوان جشنواره ملی و اصلی‌ترین جشنواره سینمایی کشور در تمام وجوه و سطوح به سمت حرفه‌ای‌شدن و دستیابی به سطح استاندارد پیش ببریم که بدون شک این امری ضروری است، چرا که تثبیت موقعیت جشنواره فجر در حد قابل قبول باعث خواهد شد هم حیثیت و اعتبار این جشنواره بالا برود و هم علاقه فیلمسازان که آثارشان را در این جشنواره شرکت دهند، افزایش پیدا می‌کند.

این تهیه‌کننده سینما در ادامه افزود: البته رعایت کردن استانداردها تنها منحصر به تعداد فیلم‌ها نخواهد بود، تعداد فیلم یکی از آن استانداردهایی است که هر جشنواره‌ای باید آن را رعایت کند و شاید جزء حداقل‌های برگزاری جشنواره باشد. جشنواره‌ای که هر ساله تعداد فیلم‌هایش بالا و پایین شود، طبیعا مثل مسابقه ورزشی در سطح حرفه‌ای است که دائما مقررات‌اش عوض می‌شود. از همین رو، این حداقل رعایت کردن امر مفید و پسندیده‌ای است.

محمدی با اشاره به این موضوع که باید به دیگر بخش‌های جشنواره هم عنایت شود، تصریح کرد: به اعتقاد من، نوع انتخاب‌ها گواه این است که جشنواره می‌خواهد حرفه‌ای باقی بماند یا خیر. یعنی نوع انتخاب‌ها و داوری‌ها خیلی مهم و حیاتی است که خروجی این جشنواره، نوع نگاهی و تعریفی که از آن داده می‌شود، چگونه شکل می‌گیرد. شکل دادن، رعایت قوانین و قواعد برگزاری، نظم و انضباط در نحوی برگزاری جشنواره از عناصری هستند که کمک می‌کند جشنواره فجر در حد جشنواره استاندارد باقی بماند.

این تهیه‌کننده با اشاره به این‌که ثبات در تعداد فیلم‌ها، امری مرسوم در بیشتر جشنواره‌ها است که معمولا رعایت می‌شود، گفت: معمولا جشنواره‌های بین‌المللی تعداد فیلم‌هایشان بین 15 تا 20 تا است اما چون جشنواره در ایام دهه فجر برگزار می‌شود و نمایش فیلم‌ها طی 11 روز است عدد 22 فیلم قابل قبول است برای اینکه هم 11 روز برگزار شود و هم چیدمان جدول جشنواره منطقی و درست باشد، طبیعی است هرچه تعداد فیلم‌ها افزایش پیدا کند به خاطر فشار جانبی که به برگزار کنندگان جشنواره وارد می‌شود، فضاسازی، حاشیه‌ها یا نگرانی‌هایی که برای مسئولان (از بابت اینکه برخی فیلم‌ها، استاندارد حضور در بخش رقابتی را ندارد و…)، ممکن است از ارزش رقابت بکاهد، در نتیجه توجه به مجموعه این عوامل می‌تواند سطح جشنواره را در سطح قابل قبولی نگه دارد.
سی و ششمین جشنواره فیلم فجر از 12 تا 22 بهمن 1396 به دبیری ابراهیم داروغه‌زاده برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا