خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دهباشی مورخ و تحلیل‌گر! دم در پزشکی قانونی بایستید

«احسان حدیدی»، عضو بخش تحلیلی انصاف نیوز، در واکنش به توییت‌های اخیر «حسین دهباشی» مبنی بر انتقاد تند از سخنان محسن هاشمی درباره‌ی عاشورای 88 و راهپیمایی 9 دی، در یادداشتی نوشت:

جناب دهباشی!

گویی که سن بالا می‌رود فراموشی هم بیشتر می‌شود، خاصه که از مرحمت مشاور بودن خلاصی یافته و بر حلاوت منتقد بودن جلوس گشته! لیک این سخنان روحانی قبل از انتخابات ۹۲ هست و مردم با آگاهی داشتن از این سخنان، به او رای دادند. پس اینکه در محکمه‌ی خودتان حکم به تعجیل در نظر دادن محسن هاشمی دادید، جای شگفتی و شماتت است که چگونه، مردم را وابسته به یک تایید و مخالفت می‌پندارید؟! گویی مانند خودتان می‌پندارید که صبح، لسان مدح دارید و شب، قلم ذم! و آدمی می‌ماند طبع شما به گرمی است یا سردی؟!

photo_2017-12-26_08-13-43 (2)
به هرحال مرور بفرمایید:

براساس خبری که روابط عمومی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام به رسانه‌ها ارسال کرده بود، «روحانی» رییس وقت مرکز با اشاره به وقایع ناگوار روز عاشورا و واکنش‌های بعدی مردم تاکید کرد: «مردم بعد از حادثه‌ی روز عاشورای امسال یک واکنش بسیار قوی را نشان دادند. اولاً‌ مردم ایران خواستند در تاریخ ثبت کنند و به مردم جهان بگویند که جایگاه ولایت، اهل‌بیت عصمت و طهارت و عاشورا در نزد مردم ما چقدر بلند و والاست». او عاشورا را برای ملت بسیار مهم دانست و اظهار داشت: «آنهایی که به امام حسین(ع) هتاکی کردند، آنهایی که به اموال عمومی تعرض کردند و آنهایی که قانون را زیرپا گذاشتند تعدادشان زیاد نبود. لذا مردم ما وقتی احساس کردند که این عده‌ی اندک فریب خورده، عاشورا را هتک کردند، خشم و هیجان آنها شعله‌ور شد و روز چهارشنبه (۹ دی) یک پاسخ محکم و قاطعی به معاندین و ضد انقلاب دادند». به گفته‌ی روحانی «مردم خواستند بگویند که هرچیز و هرکس که بخواهد منابع مشروعیت نظام ما، و منافع ملی ما را هم تهدید ‌کند و اهانت به مقدسات و ارزشهای دینی و انقلابی نماید و در واقع امنیت ملی و منافع ملی ما را مورد هجمه قرار دهد، آنها را تحمل نخواهند کرد». او احترام به قانون توسط همه‌ی جریانات را یک اصل می‌داند و معتقد است که «جریانات سیاسی باید بدانند که ثبات و آرامش تنها در سایه‌ی احترام به قانون میسر می‌شود. تعرض به قانون و تعرض به حقوق مردم، تعرض به سمبل‌های وحدت ما، نقض قانون اساسی و قوانین موضوعه کشور است. قانونگرایی و احترام به آن برای ما یک اصل بنیادین و اساسی است. حتی اگر کسی تخلف و جرمی مرتکب شده باشد، باز هم باید در برابر او، فقط قانون اجرا شود». روحانی ادامه داد: «حتی نسبت به هتاکان هم فقط اجرای قانون را می‌خواهیم. برای ما روشن است که قانون می‌تواند عدالت را برقرار کند، تنبیه افراد مجرم را تعیین کند و هم می‌تواند حقوق جریانات سیاسی و احزاب را مشخص کند». او «نقد و نقادی را در کشور آزاد می‌داند» اما «تحریک مردم به اینکه بیایند در خیابان و یا اینکه فکر کنیم مشکل در کف خیابان حل خواهد شد»، را ناسازگار با قانون می‌داند و می‌گوید «تجربه‌ی کشور ما می‌گوید که حرکت‌های خیابانی برای کسی سودی ندارد. تجارب ماه‌های اخیر نیز ثابت کرد که با این‌گونه کارها کسی نمی‌تواند به اهدافی برسد».

اما بعد! از تناقض گفته‌ی پسر با نامه‌ی پدر گفته‌اید؛ گرچه شما به عنوان مورخ، نامه‌ی بی سلامِ آقایان بهشتی، خامنه‌ای و هاشمی به پیرجماران یادتان هست که از نامه‌ی بی سلام سال ۸۸ خبر می‌دهید! آنان از نقشه‌ی بنی صدر گفتند که سرانجام روزی می‌ایستد در برابر رهبری وقت و هاشمیِ پدر هم ۲۹ سال بعد با دغدغه و نگرانی، به آیت الله خامنه‌ای نوشت که روزی می‌رسد که احمدی‌نژاد در برابر شما می‌ایستد.

اما پسندیده است که این فراز پایانی توضیح هاشمی ِ پسر، در برابر خبرنگاران را مرور کنید:

«خوشبختانه امروز در وضعیتی هستیم که غبارها هم برطرف شده و چهره‌ی خیلی‌ها هم رو شده و در نتیجه می‌توانیم نسبت به این فتنه‌ای که ایجاد شده بود، با بصیرت کامل نظر ما هم در این مسیر قرار داریم و هوشیاری و موقع سنجی مردم باعث شد که خوشبختانه این اختلافات صدمه‌ای به انقلاب نزند».

می‌بینید که این جملات همان تَکرار تک بیتی است که در فراز پایانی نامه‌ی دوست، همراه، و هم سنگر دیروز، امروز و فردای رهبری در سال هشتاد و هشت بود:

ســرچشـمـه شـایـد گـرفتن بــه بیل
چـو پـر شـد نـشـایـد گرفتن بـه پـیـل

پس زیبا است شما بروید دم در پزشکی قانونی و منتظر اجابت خواسته‌ی سخنگوی محترم قوه قضاییه باشید که لازم باشد دکتر احمدی‌نژاد را آنجا می‌فرستند!

جناب دهباشی!

به‌راستی شما گمان می‌دارید مردمی در خانه نشسته و بی خبر از روزگار و ناگه صدای خانم «عفت مرعشی» را شنیده و اجابت نموده و به خیابان‌ها ریخته‌اند؟! نخیر، روایت تاریخ را بلد باشید. جمعی از مردم پرسش و اعتراض داشتند و برای گفتنش و شنیده شدنش از سوی حاکمیت، در ۲۵ خرداد راه پیمایی سکوت برپا کردند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. سدبیر محترم؛ شما یا واقعا سال 88 در ایران نبودی و یا خود را به خواب زده ای
    شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه و جمهوری ایرانی اعتراض به انتخاب مجدد احمدی نژاد بود یا اعتراض به کلیت نظام؟؟؟
    چرا فکر می کنید، ملت خرند و یک مشت شورشی برانداز حکومت را امروز به چشم مصلح نظام می بینند که این گونه سرمست از پیش بینی! خود هستید؟؟

    مرد نیستی این کامنت را منتشر نکنی

    6
    13
    1. این صفتی که وجودش در مردم مورد سئوال توست تقریبا جایگاهش اینروزها در مداحان ان فرد رفته شکل گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا