خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انتقاد تند یک شاعر به مستندی درباره خاتمی و موسوی

«محمدرضا طاهری»، شاعر، در کانال تلگرامی خود در یادداشتی به پخش مستند«خارج از دید» به کارگردانی «مهدی نقویان» انتقاد تندی کرد.

به گزارش انصاف نیوز متن یادداشت طاهری در پی می‌آید:

مطابق انتظار، صدا و سیما موج جدیدی از پروژه ی تحمیق مخاطبانش را آغاز کرد!

یک مستند آبکی ساخته اند و با گفتن چندین و چند گزاره ی مثلا تاریخی درهم و برهم و راست و دروغ، می خواهند القا کنند که میرحسین موسوی جاسوس است، خاتمی جاسوس است و از همه خنده دار تر اینکه می خواهند بگویند احمدی نژاد از همان اول هم مورد اعتماد اصولگرایان نبود و آنها با اکراه و از سر ناچاری از او حمایت کردند!!

خب، اینها البته مهم نیست! هر انسان منصف و مطلعی به این حرفها پوزخندی می زند و می گذرد.

اما یک چیز برای من مهم است؛ این گوینده ی عزیزی که با آن صدای مخملین و زیبا پس از عمری فعالیت شرافتمندانه ی هنری در واحد دوبله و رادیو، حاضر می شود چنین متنی را بخواند، آیا به اعتبار هنری اش فکر کرده است؟ آیا به اینکه صدایش خواهد ماند و آیندگان درباره کارنامه اش حرف خواهند زد اندیشیده است؟! من فکر می کنم تفاوت یک هنرمند بزرگ با یک هنرمند معمولی و بی اثر همین جاست… همین…

photo_2017-12-27_04-52-34

 

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. خوبي اين موضوعات اين است که آدم به روشني مي فهمد و درک ميکند که محصورين عزيز و سيد دوست داشتني، هستند، اقبال و محبوبيت دارند، عزت و شرافت دارند؛ و اينکه خاري هستند که محکم و استوار و به تيزي هرچه تمام تر در چشم برخي ها فرو رفته اند! و البته اين اعمال و عملکردهاي سخيف، نعره هائي است که ناشي از شدت درد و رنج اين خار است. خداوندا، اين خار را با قدرت و قوت هرچه بيشتر در چشمان ناپاکان و حسودان فرو فرما، انشاالله تعالي.

    29
    3
  2. می بینم که بازم سوزشتون زیاد شده من این مستندو دیدم با مدرک و فیلم نشون داد واقعا هم عالی بود کارش گوینده هم که کارش عالیه

    3
    28
    1. به گمانم فرمانده کسلر بود! افسوس که نظر بسياري را نسبت به خود عوض کرد.

      8
      2
  3. این گونه شبیه سازی ها نشان می دهد، نتوانسته اند مردم را قانع کنند که در یک تریبون یک طرفه این اباطیل را ردیف می کنند. کافیست اظهارات این روزهای رمضانزاده یا تاج زاده یا به قول ابطحی دادگاه نمایشی، که بارها تمرین شد تا افراد چه بگویند، را پخش کنند!
    اما این هزینه ی سنگین برای حمایت ازفردی شد که:
    آن گاه که از سوی حامیان و یارانش اعلام گردید به شخصی در عالم خواب گفته اند احمدی نژاد رییس جمهور می شود یا وجود مقدس بقیه اله برای او دعا می کند یا وقتی دولت نهم نفخه ی الهی نامیده شد که در جامعه ی ما دمیده شده است و آن جنان قداستی برای او قائل شدند که اطاعتش را معادل با اطاعت خدا دانستند، زمانی که نامه اش به رییس جمهور آمریکا را از الهامات خداوند دانستند و به دانش آموزان و دانشجویان و صداوسیما توصیه شد مکرر نامه اش را بخوانند، یا در تاکسی گفته شد مادر مرحومه یی به خواب فرزندش آمده و سفارش کرده به احمدی نژاد رأی بدهید یا ادعا نمودند از زمان مشروطیت تاکنون دولتی محبوبتر از دولت احمدی نژاد نبوده است یا مخالفانش را همانند مخالفان امام علی در جنگ جمل نامیدند و یا خبر رسید خانم های هندو به عنوان تبرَک دست بر شیشه ی خودروی احمدی نژاد می مالیدند، یا نقل و قول شد اگر قرار بود پیامیری بعد از رسول اکرم ظهور کند احمدی نژاد است، یا او را همانند کوروش کبیر دانستند و بعضی هم گفتند دیواری که عکس احمدی نژاد بر روی آن بوده در زلزله تخریب نگردیده است، یا همانند یوزارسیف پیامبر معرفی و دولتش را به عنوان دولت انقلابی معرفی کردند و گفتند: پرطرفدارترین و مردمی ترین دولت در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بوده است، یکی وی را مالک اشتر زمان خواند دیگری او را معجزه ی هزاره سوم نامید، فردی ادعا کرد بعد از دعوت احمدی نژاد به دعای باران کم کم باران شروع به باریدن کرده و رفته رفته به آن افزوده شده است، یا هنگام ورودش به شهری شب قدرنامیده شد چون در آن هنگام سرنوشت آن شهررقم می خورد. عده یی او را محمود کبیر، سقراط زمانه و جومونگ ایران نامیدند و در نهایت بعضی هم طی تظاهرات در یکی از شهرها گفتند به بهشت نروند تا محمود وارد بهشت نشود..
    خیلی ها به این موارد اعتقاد نداشتند و در رسانه ها و یا تریبون ها با دلیل و مدرک کارکردش را نقد کردند چه قبل و بعد از خانه نشینی و از منتسب نمودن کارهایش به امام زمان شدیدا معترض بودند و حالا این گونه همه در یک صف به هم می دوزد!
    او را در حد رجل سیاسی و مذهبی ندیدند و هشدارهای لازم و روشنگری مربوط را انجام دادند.

    9
    2
  4. من به صورت اتّفاقی بخش هایی از این “مستند” رو دیدم. نکته ی جالب اینه که با وجود ممنوعیتی که برای رسانه ها در مورد انتشار تصویر و خبر آقایان موسوی، خاتمی و کروبی ایجاد شده، صداوسیما آزادانه و البته برای تخریب این شخصیت ها، این کار رو انجام می ده. اگه ممنوعیتی قانونی وجود داره، باید برای همه باشه و اگه این محدودیت رفع شده باید همه ی رسانه ها در این باره آزاد باشن.

    5
    1
  5. این که به جای نقد متن، گوینده رو مورد خطاب قرار داده، نشون از بی منطقی این شاعر محترمه.
    یعنی داره تلاش می کنه با ایجاد ترس از دست دادن محبوبیت گوینده رو تهدید می کنه تا دوباره کسی این متن ها رو نخونه.
    من فقط قسمت دوم این مستند رو دیدم که راجع به انقلاب های رنگی در کشورهای مختلف بود و حرف دور از منطقی نزده بود. اما بر فرض این که در سایر قسمت ها حرفی خلاف واقع زده شده باید منطق و اخلاق میگه باید متن مورد نقد قرار بگیره نه شخص گوینده.

    2
    6
  6. اینکه یک طرفه به قاضی بروی و هر انچه که دلت خواست در این چند سال بگویی و با بی انصافی محض حتی یک ثانیه به ان دو عزیز بزرگوار فرصت دفاع ندهی از مواهب حکومت و منش امیرالمومنین است ؟ ایا روشن ضمیری که پیش از همه و در زمانی که طرفداران دولت نهم و دهم برای سلامتی اش گوسفند سر میبریدند و نذر و نیاز میکردند یکباره از فساد او و اطرافیانش گفت از خطری که کشور را به ورطه نابودی میبرد سخن گفت ….سر اخر او شد بی بصیرت و طرفداران ان مردک همه شدند با بصیرت و فتنه شناس و طرفدار حق ……

    1
    1
  7. این آقای شاعر کی هست اصن؟؟
    باشه شاعر جان، اصن فقط تو هنرمند ماندگار و مردمی و اصیل هستی، هرکی هم مخالف سلیقه شما عمل کنه هنرمندی معمولی و بی اثر و بی ارزشه!!
    خوب شد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا