خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مدرسه‌ی پاکستانی‌ها پلمپ می‌شود

قرار است که مدرسه‌ی پاکستانی‌ها در محله‌ی الیمون شهرری با دستور وزارت کشور پلمپ و تعطیل شود.

به گزارش خبرنگار انصاف نیوز، در پی دستور وزیر آموزش و پرورش مبنی بر تحصیل اتباع افغانستانی‌ و پاکستانی‌ حتی آنها که فاقد مدارک هویتی هستند، آخرین گزارش‌ها از اجرای این دستور حکایت داشت. این در حالی بود که «بیست و دوم آبان‌ماه، مسوول یکی از مراکز جمعیت امام‌علی(ع) در شهرری در این باره گفته بود: اواخر شهریور، هشتگ #ازمهرجانماند در فضای مجازی ایجاد شد. انگیزه‌ی این هشتگ ادامه‌ی تحصیل کودکانی بود که اوراق هویتی مانند شناسنامه یا گذرنامه نداشتند. ما هم برای گرفتن کارت هویت کودکان پاکستانی در خانه‌ی ایرانی شهر ری تلاش فراوان کردیم، اما در نهایت با مخالفت اداره‌ی اتباع روبه‌رو شدیم!

رویا منوچهری، دلیل مخالفت اداره‌ی اتباع را  ناشناخته بودن مهاجران پاکستانی اعلام کرده و گفته بود: مسوولان گفتند کمک به مهاجران پاکستانی در هیچ زمینه‌ای جزو سیاست‌های ایران نیست.»[لینک]

اکنون با گذشت بیش از سه ماه از سال تحصیلی 97 – 96، شنیده‌های خبرنگار انصاف نیوز حاکی از آنست: مدرسه‌ای که با تلاش و پیگیری شخص وزیر آموزش و پرورش – سیدمحمد بطحایی – برای تحصیل کودکان پاکستانی آماده و تجهیز شده با دستور وزارت کشور قرار است پلمپ شود.

بطحایی همزمان با اول مهر و بازگشایی مدارس گفته بود: هر کودک و نوجوانی که در سن تحصیل است باید بتواند از آموزش‌های لازم برخوردار بشود و خودش را برای زندگی در فردای جامعه آماده کند.

او در پاسخ به این که «آیا هماهنگی این اقدام بر عهده‌ی وزارت آموزش و پرورش به تنهایی بوده است؟»، به پرشیا دایجست اعلام کرده بود: هماهنگی با سایر دستگاه‌هایی که به نوعی در هماهنگی با اتباع خارجی ذی مدخل هستند ضروری است و وزارت آموزش و پرورش به عنوان یک دستگاه حاکمیتی نمی‌تواند بدون هماهنگی با این دستگاه‌ها کاری را انجام دهد؛ آن دستگاه‌هایی که با اتباع خارجی در ارتباط هستند، حق تحصیل دانش‌آموزان را باور دارند و همکاری لازم را مبذول می‌دارند.» [لینک]

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. زودتر از مدارس پاکستانی ها مدارس افغانی ها رو ببندید و اون ها رو از کشور اخراج کنید.

    5
    3
  2. راست میگه کلا اتباع خارجی رو بیرون کنید
    الان دیگه جنگ هم تموم شده فاطمیون هم پرت کنید بیرون، دو روز دیگه جا خوش می کنن و شر میشه

    4
    2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا