خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انتقاد حسین زمان به «ماموران نامحسوس»

به گزارش انصاف نیوز، «حسین زمان»، هنرمند خواننده در یادداشتی تلگرامی در نقد تشکیل ماموران نامحسوس امنیت اخلاقی ابراز عقیده کرده است:

در رژیم گذشته، ساواک برای کنترل و سرکوب مخالفین نظام مثل بسیاری از کشورهای متکی بر حکومت پلیسی روش های گوناگونی برای شناسایی و برخورد با آن مخالفان بکار می برد. بکار گیری ماموران خود در سازمانهای دولتی و خصوصی و نیز بکار گماردن ماموران محلی در مناطق مختلف شهری که تحت پوشش های مختلف از جمله دستفروش، رفتگر و غیره فعالیت می کردند و به این وسیله افراد خاص و مردم عادی را تحت نظر می گرفتند.

البته همه ی این تلاش ها عمدتا برای مبارزه با مخالفان سیاسی و افرادی بود که به تعبیر حکومت براندازی را دنبال می کردند. به یاد دارم این جو رعب و وحشت از ساواک آنقدر قوی بود که در بعضی خانواده ها اعتماد به نزدیکان را نیز سلب کرده بود و این باور که در خانه ها دستگاه شنود وجود دارد بسیار جدی بود.

با شروع انقلاب اکثریت مردم دلخوش بودند که چنانچه رژیم تغییر کند این بساط برچیده می شود و مردم آرامش بیشتری پیدا خواهند کرد و ترس اینکه در هر لحظه چشم های نامحرمی در تلاش برای ورود به خلوت و حریم شخصی ما هستند از میان برداشته خواهد شد ولی افسوس نه تنها اینگونه نشد بلکه کار به جایی رسیده است که گردان گردان نیروی مخفی تربیت و سازماندهی شده است برای زیر ذره بین قرار دادن عامه ی مردم که چه می پوشند، کجا میروند، موهایشان را چگونه پیرایش کرده اند، پیراهنشان آرم خاصی دارد یا نه، چه موزیکی در اتوموبیلشان گوش می دهند، آنکه با او روی صندلی پارک نشسته و صحبت می کند محرم است یا نامحرم و … تشکیلاتی به مراتب بزرگ تر و گسترده تر از ساواک با ماموریتی بسیار وسیع تر و عمیق تر تا کنج خلوت مردم یک کشور…

[انصاف نیوز: بازنشر نظرات افراد الزاما به معنی تایید آنها نیست]

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. ‼️ در تمام ایران فقط 2700 محیطبان ( 13برابر کمتراز استاندارد جهانی ) مسئول حفاظت محیط زیست هستند اما فقط درتهران 7 هزار نفر برای گشت نا محسوس حجاب استخدام شده اند!

    کاشکی برای اختلاس ، محیط زیست هم پلیس مخفی داشتیم .

    این نوشته بالا واکنش بسیاری از مردم بود که امروز در شبکه های اجتماعی دست به شد و میشود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا