خرید تور تابستان ایران بوم گردی

روحانی، ناطق‌ نوری و لاریجانی هم‌حزبی می‌شوند؟

علی مطهری درباره بازگشت ناطق نوری به عرصه سیاست ضمن مفید دانستن این امر گفت: این موارد فعلا «اگر» و گمانه‌زنی است؛ با «اگر» نمی توان خیلی حرف زد.

اعتماد آنلاین نوشت: علی مطهری نماینده تهران و نایب رئیس مجلس در خصوص بازگشت ناطق نوری به صحنه سیاست و حضور او در یک حزب، گفت: حضور آقای ناطق نوری در صحنه سیاسی کشور حتما مفید است. ایشان یک فرد با تجربه و معتدل است و ورود فعالتر آقای ناطق نوری به فضای سیاسی کشور آثار خوبی خواهد داشت.

وی در خصوص حضور ناطق و لاریجانی در یک حزب اظهارداشت: این موارد فعلا «اگر» و گمانه‌زنی است؛ با «اگر» نمی توان خیلی حرف زد.

بازگشت ناطق نوری برای شیخوخیت

محمدعلی وکیلی نماینده تهران و عضو هیات رئیسه مجلس در خصوص تشکیل حزبی با لیدری لاریجانی و حضور ناطق نوری به عنوان رهبر معنوی آن، گفت: اینکه هر جریانی به سمت حزب برود موضوع مثبتی است. در این شرایط صداها بدون هویت نیست و هویت حزبی پیدا می‌کند و این امر یک قدم به سمت توسعه است.

وی تصریح کرد: اینکه آقای ناطق نوری به صحنه رسمی سیاست برگردد و سیاست حرفه‌ای را در قالب حزب دنبال کند اولا در جا انداختن فعالیت حزبی بسیار می‌تواند موثر باشد و ثانیا از آن شیخوخیت کلی ایشان در سبک حرفه‌ای سیاست استفاده می‌شود و سیاست حرفه‌ای را تقویت می‌کند.

این عضو فراکسیون امید در خصوص پیام سیاسی حضور لاریجانی و ناطق در یک حزب، خاطرنشان کرد: از قدیم این دو بزرگوار در یک دسته‌بندی فکری می‌گنجیدند و اگر صحت داشته باشد و قرار باشد که هر دو در یک حزب حضور داشته باشند به عقیده من این اقدام شناسنامه‌دار کردن فعالیت های عمومی از طریق رسمیت بخشیدن به کار حزبی است.

وکیلی در پاسخ به اینکه ترکیب لاریجانی، روحانی و ناطق چه تاثیری در آینده سیاسی کشور و سیاست ورزی اصلاح طلبان دارد؟ تاکید کرد: این ترکیب تقویت رفتار عقلایی در کشور است. اما فکر نمی‌کنم که این فعالیت در تقابل با اصلاح طلبی باشد و رقیب گفتمان اصلاح طلبی کلان گفتمان اصولگرایی است بنابراین به نظر نمی‌رسد که این گفتمان یارای اجتماعی لازم برای مقابله با گفتمان اصلاح طلبی را داشته باشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا