خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دوره «طراحی نشان نوشتاری و حروف فارسی» برگزار می‌شود

معارفه دوره طراحی نشان نوشتاری و حروف فارسی با حضور علاقمندان به این رشته و «حامد حکیمی» درمحل مدرسه تخصصی هنرو دیزاین اینورس برگزار شد.

بنا بر گزارش ارسالی برای انصاف نیوز حامد حکیمی، مدرس دوره «طراحی نشان نوشتاری و حروف فارسی» در اینورس با اشاره به نقش تایپ فارسی در طراحی گرافیک گفت: یکی از مهمترین ارکان گرافیک جامعه‌ی ما اهمیت به جایگاه حروف فارسی است. برای اثبات این امر درحدود 4 سال، باهدف نحوه‌ی آموزش و انتقال این رشته به هنرجو، در راستای تولید اثر گرافیکی کار تحقیقی انجام دادم.

وی افزود: با توجه به تحقیقات انجام شده، تصمیم به برگزاری دوره‌ی طراحی نشان نوشتاری و حروف فارسی در اینورس گرفتیم. این دوره از کلاس‌ها که با هدف کمک به نشان نوشتاری در طراحی‌ها، پوسترها و دیزاین ها می‌باشد، دارای کارگاه عملی است و هنرجویان با کارهای دستی، فضای کار دستی و فضای کار عملی، کلاس‌ها را به پیش می‌برند.

حامد حکیمی خاطر نشان کرد: قبل از طراحی گرافیک، آماده کردن یک فایل گرافیگی، اتود زدن دستی برای ایجاد یک فضای خلاقانه برای مشتری‌های ما بسیار مهم و حائز اهمیت است چرا که این اتود دستی و کار عملی در طراحی، پوستر، کارت ویزیت، لوگو تایپ و مجموعه‌ی بصری بسیار اهمیت دارد.

وی در ادامه افزود: به‌عنوان مثال اگر می‌خواهیم یک لوگو تایپ برای یک مجموعه صنعتی، مدرسه و یا یک آموزشگاه تهیه کنیم باید بااتود دستی زده شود و نوعی خلاقیت در کار صورت گیرد و اینجا باید تنوع در اتودها اتفاق افتد و در کار دستی و عملی شکل بگیرد. البته این نوع کار، یعنی به شکل دستی و عملی در بسیاری از دانشگاه‌ها متاسفانه فراموش شده یا خیلی بی کیفیت انجام می‌شود.

حکیمی گفت: در این دوره که به شکل کارگاه کار عملی است، بچه هابا تمام مواد و متریال مشق می‌کنند. آنان فضاهای مختلفی را مدام مورد بررسی قرار می‌دهند. در این کارگاه عملی، طرح ونوشته تایپ می‌کنند و یک نوشته را برای یک مجله به شکل‌های مختلف اتود می‌زنند.

وی تشریح کرد: دراین دوره‌های عملی، فضاهای تایپی، فضای دست آزاد، تکنیک‌های تایپوگرافی، تکنیک‌های مختلف تولید نشان نوشتاری، رنگ‌های مختلف، نوع چیدمان، مواد و متریالی که برای دیزاین لازم است به هنر جو معرفی و منتقل می‌شود.

حامد حکیمی گفت: به هنرجویان در این کارگاه‌ها، آموزش داده می‌شود که از عهده یک نشان نوشتاری بر آیند و وقتی یک سفارش پوستر برای گالری داشتند چرا باید این پوستر رابا تصویر و تصویر سازی کار کنند؟ در چنین مواردی می‌توان با حروف فارسی کار کرد. نشان دادن حروف فارسی ومهم جلوه دادن آن و وقایعی که مربوط به حروف فارسی است در این کلاس به شکل عملی بررسی می‌شود.

وی در خاتمه گفت: خیلی از طراحان گرافیک که سفارش کار می‌گیرند بر این عقیده اندکه، اگر کاری را به سمت تایپ حروف فارسی ببرند بر مخاطب خیلی تاثیرگذار است و خوشبختانه امروزه ما شاهد ارایه بسیاری از خدمات طراحی با حروف فارسی هستیم. وجود چنین کلاسی در بین طراحان گرافیک بسیار مهم و ضروری است‌تا آنان بتوانند کار خود را بر اساس حروف فارسی پیش ببرند و نتیجه این کلاس، کمک زیادی به اهمیت جایگاه والای حروف فارسی در گرافیک امروز ایران خواهد کرد. البته شایان گفتن است که آموزش در این کلاس‌ها تلفیقی از کارگاههای عملی و کامپیوتری است. مهم‌ترین بخش این دوره، اینست که هنرجویان در پایان کلاس یک بوک یا پروژه‌ای را تحویل خواهند داد که تولید خود آنان بوده و در پایان دوره بررسی خواهد شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا