خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وقتی صداوسیما به خبرنگارش رحم نمی کند

حسن شمشادی، خبرنگار صداوسیما در اینستاپستی درباره ی حذف یکی از مصاحبه هایش در «شبکه افق» توضیحاتی تامل برانگیز ارایه کرد.

به گزارش انصاف نیوز، آقای شمشادی نوشت:

«فیلم گفتگوی شما رو بنا به مصالح شبکه و سازمان کلا حذف کردند». اين پيام ساعتي پيش يكي از دوستان عزيزم در شبكه افق است. اما اصل ماجرا:

شنبه عصر، پس از شهادت آقا «محسن خزايي»، همكار ارجمندم در سوريه، از اين شبكه با من تماس گرفتند و خواستند تا صبح يكشنبه در استوديو ضبط برنامه عصرانه شبكه افق حضور يابم و از اين شهيد و خبرنگاري در جنگ بگويم، كه سر وقت در خدمت دوستان ارجمندم بودم و حدود پانزده تا بيست دقيقه در اين باره صحبت كردم.

پس از آنكه زمان پخش و تكرار برنامه را مطلع شدم، اقدام به اطلاع رساني در اين باره كردم و منتظر پخش برنامه شدم كه پيامي كه خوانديد را دريافت كردم.

مهمترين بخش گفتگوي ما كه به نظرم به خاطر آن، به طور كامل غير قابل پخش اعلام شد، پاسخ به سوال مجري محترم بود كه گفت: چرا در ذهن بخشي از مردم اينگونه است كه خبرنگاران جنگ ايراني با خارجي ها متفاوت هستند، به اين معني كه خارجي ها در متن حوادث حضور دارند و ايراني ها نه!

عرض كردم: اولين علت اين برداشت، عملكرد تعدادي از خبرنگاران اعزامي به مناطق جنگي است، وقتي كه مردم مي بينند كه خبرنگاري، بي اعتنا به فهم مخاطب، در گزارش هايش، صحنه سازي و صدا گذاري مي كند، پلاتوي غير واقعي مي دهد، و آن چه را كه نيست، سعي مي كند طوري ديگر، يا بحراني يا جنگي نشان دهد، به او اعتماد نمي كند و عملا آن رسانه مخاطبش را از دست مي دهد، و بخشي از مردم تصور مي كنند كه همه ی خبرنگاران جنگِ از جان گذشته، همچون محسن خزايي ها هم اينگونه اند.

دوم اينكه وقتي مسوولان پخش اخبار، در همه ی سطوح، خود به اين گزارش ها با ديده ی شك و ترديد نگاه مي كنند، چگونه به خود اجازه مي دهند تا اين گزارش ها را پخش كنند و مخاطب را به جايي برسانند كه همه ی خبرنگاران جنگ را به يك چوب براند؟! همچنين گفتم: چرا بايد خزايي، و خزايي ها شهيد يا جانباز شوند تا ديده شوند؟!

چرا در همه اين سالها كه محسن خزايي در سوريه كار خبري كرد، كسي از درد و رنج و مشكلات او و خانواده اش چيزي نگفت و پيگيري نكرد؟! و برخي مسائل ديگر را هم گفتم كه شرحش مفصل است.

شايد بيان اين دو سه جمله از جانب اين كمترين، كه ان شالله در عرصه ی حرفه اي خبرنگاريم، با ٢٣ سال سابقه ی كار و ١٠ سال خبرنگاري در بحران و ٨ سال خبرنگاري در جنگ، امتحان پس داده ام، به مذاق برخي سروران خوش نيامده و آنها را مغاير با مصالح شبكه ی افق و سازمان صدا و سيما ديده اند!
الله اعلم
و ما رايتُ الا جميلا.
حسن شمشادي، يك خبرنگار ساده
والعاقبه للمتقين

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. صدا و سيماي غير ملي بکرات و در طي اين سالها به روشني نشان داده که اساسا” با حق و حقيقت و راستگوئي مشکلي لاينحل دارد. لذا طبيعي است که ريزش بيننده داشته باشد و عليرغم اطلاع مسئولين مربوطه از اين ريزش بيننده ها، درشان همچنان بر همان پاشنه بچرخد که البته آنهم طبيعي است چرا که از کوزه همان برون تراود که در اوست!

  2. به قول اصفهانیها ، این حرفها آش کار صدا و سیما نیست و سیاه نمایی تلقی میشود ، باید همه جا سفید نمایی کرد تا سفید بخت شویم !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا