خرید تور تابستان ایران بوم گردی

داغ احمدی‌نژاد!

محسن ماندگاری، روزنامه‌نگار در یادداشتی تلگرامی نوشت: «روانشناسان می گویند در برابر هر داغی 4 مرحله متوالي به ترتيب باید طی شود؛ انکار، خشم، غم و پذيرش.

داغ احمدی نژاد نیز برای اصولگرایان کم ندارد از داغ برادر مردگی. بسیاری، مرحله انکار و خشم و غم را در همان سالهای اول دولت مهرورزی طی کرده و بسیار زود به مرحله پذیرش رسیدند، برخی مرحله انکارشان 4 سال طول کشید و برخی 8 سال و اندک اصولگرایانی هنوز در مرحله انکارند.

روانشناسان معتقدند هرچه عشق و محبت به «از دست رفته» بیشتر و عمیق تر باشد، مرحله انکار طولانی تر است و حتی برخی داغداران ممکن است تا آخر عمر، هیچگاه مرگ عزیزشان را باور نکنند.

بی جهت نیست که برخی بستگانِ افراد مرگ مغزی با اهدای عضو او موافقت نمی کنند چرا که تا آخر همچنان امید به بازگشتش دارند و صبر پیشه می کنند به امیدی واهی.

احمدی نژاد نقطه عطفی در تاریخ معاصر ایران است. تمام صف بندی های سیاسی چند دهه اخیر تحت تاثیر عشق و نفرت از او جابجا شده و صف بندی های جدیدی شکل گرفته؛ آنها که خیلی زود به مرحله چهارم (پذیرش) رسیدند، تقریبا از جریان اصولگرا حذف و یا منزوی شدند، آنها که در مرحله غم و خشم هستند در هشت سال اخیر محور اصولگرایی بوده اند و آنها که هنوز در مرحله انکارند به اپوزیسیون تبدیل شده و یا خواهند شد.

اما طنز ماجرا اینجاست که در همه این سالها، افرادی که زودتر به مرحله پذیرش داغ احمدی نژاد رسیدند، مرتب با دیگر اصولگرایان در چالش بوده اند. از شانس بد، آنها فقط زودتر پی به ماهیت وجودی احمدی نژاد برده و اندکی از همقطارانشان جلوتر بودند، پس باید تاوان جلوتر رفتن را می دادند!

این داستان همچنان ادامه دارد؛ هرکدام که به مرحله آخر می رسند همفکران سابقشان را که هنوز در راه مانده اند سرزنش می کنند و یادشان می رود که خودشان نیز دو، چهار، هشت یا 12 سال قبل در همین موقف ایستاده بودند!
داستان همچنان ادامه دارد!»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. اصولگرایی به یک جریان التقاطی پیچیده تبدیل شده. به واقع اصولگرایی مُرد کلاهی که بی بصیرتی این جریان بر سر نظام گذاشتند و اینهمه هزینه بر سر مملکت گذاشت، نیاز به تحلیل دارد.
    امروز ضمن تشکر فراوان از بیانات و تدابیر رهبر معظم انقلاب، جا دارد از برادران ارجمند جناب آقای مهندس موسوی و جناب آیت الله کروبی و سرکار خانم رهنورد که صبورانه ایستاند تا این جریان پیچیده نفاق، خود را از پس بسیاری از پرده های ساخته شده توسط بی بصیرتان فرصت طلب و رانتخوار موجود در بذنه حاکمیت بیرون انداخته است، تقدیر کنیم. انشالله فتح بابی برای وحدت همه دلسوزان حول مبانی انقلاب باشد.

    8
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا