خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پیام رییس‌جمهور روحانی به مهارگران آتش «رگ سفید» ابلاغ شد

وزیر نفت ضمن ابلاغ پیام قدردانی رییس جمهور روحانی به مهارگران آتش چاه ۱۴۷ رگ سفید گفت: خدا را شاهد می گیرم که حتی لحظه ای در توانایی شما برای مهار این چاه دچار تردید نشدم و مطمئن بودم می توانید آن را خاموش کنید.

به گزارش ایلنا، بیژن زنگنه روز پنجشنبه، هفتم دی ماه پس از بازدید از چاه ۱۴۷ رگ سفید با بیان این که خداوند به کسانی که صبر می کنند بدون حساب اجر می دهد، یاد آور شد: شما صبر کردید و خداوند به شما اجر داده است.

وی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره ۲ شهید حادثه رگ سفید و آرزوی علو درجات برای آن ها و خانواده هایشان به بازدید خود در روز های نخستین این حادثه اشاره کرد و افزود: در آن بازدید برایم مسلم شد که تیم مهار چاه ۱۴۷ رگ سفید ماهر است و می داند چگونه برای خاموش کردن چاه برنامه ریزی کند. فقط باید به آن ها اعتماد کرد.

زنگنه با تاکید بر این که در مدیریت بحران باید در کنار اعتماد به تیم مستقر، آرامش ایجاد کرد، ادامه داد: استرس، دستپاچگی و آزار در این شرایط معنا ندارد و باید اجازه داد تیمی که کارش را بلد است آن را به سرانجام برساند.

وی با یاد آوری نخستین سفر خود به رگ سفید در نخستین روز های این حادثه تصریح کرد: در آن روز بر رعایت مسائل ایمنی برای مهار چاه تاکید داشتم و عنوان کردم نمی خواهم حتی یک مو از سر کسی در جریان مهار این آتش کم شود.

وزیر نفت ادامه داد: الحمدا.. شما این کار را کردید، دست شما درد نکند و خدا به شما قوت دهد. از طرف رئیس جمهوری، دولت و خودم از شما برای مهار این آتش قدردانی می کنم.

زنگنه با بیان این که برای مهار این چاه خیلی ها از جمله دولت، مجلس به خصوص کمیسیون انرژی به ما کمک کردند، گفت: هیچ کس در زمان انجام عملیات برای مهار چاه ما را اذیت نکرد، البته توضیح خواستند که طبیعی است اما در کنار ایجاد آرامش از ما حمایت کردند که نتیجه داد.

وی با بیان این که شرکت ملی حفاری ایران و شرکت مناطق نفت‌ خیز جنوب در این عملیات و در کنار هم بسیار خوب کار کردند، افزود: خاموش شدن چاه رگ سفید نتیجه تلاش جمعی بود‌، هیچ کس در این عملیات به دنبال این نبود کار را به نام مجموعه خود تمام کند بلکه همه به دنبال خاموش کردن چاه بودند.

همه قهرمانید

وزیر نفت به پیام روز گذشته خود برای مهار آتش چاه ۱۴۷ رگ سفید اشاره کرد و گفت: همانگونه که در آن پیام نوشتم همه شما قهرمانید و ما به یک قهرمان نیاز نداریم. همه زحمت کشیدند و دست همه را برای انجام این کار بزرگ که با سرعت و به موقع انجام شد، می بوسم.

زنگنه ادامه داد: هیچ کس در انجام این عملیات لحظه ای کوتاهی نکرد و همه با عشق و فداکاری برای سربلندی نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش کردند.

وی با بیان این که فداکاری فقط برای دوران جنگ و بحران نیست، تاکید کرد: فداکاری در هر برهه ای نیاز است. با فداکاری است که می توان کشوری موفق و سربلند ساخت. در روز های نخست فوران چاه ۱۴۷ رگ سفید که به منطقه آمدم فقط بوی شرافتمندی دوران دفاع مقدس  را در بچه ها احساس کردم، این بو هم اکنون نیز احساس می شود که انرژی مثبت می دهد.

وزیر نفت با بیان این که عده ای هم در هنگام انجام عملیات شما را اذیت کردند و گفتند نمی توانید چاه را خاموش کنید، ‌تصریح کرد: خدا را شاهد می گیرم که حتی لحظه ای در توانایی شما برای مهار چاه دچار تردید نشدم و مطمئن بودم می توانید آن را خاموش کنید. پای اعتماد به شما هم تا لحظه خاموش شدن آن ایستادم.

زنگنه تاکید کرد: انجام عملیات مهار چاه از سوی عده معدودی از شرکت ها در جهان انجام می شود که الحمدا.. شما هم این کار بزرگ را به سرانجام رساندید.

ضرورت سختگیری مدیران صنعت نفت در مسائل ایمنی

وزیر نفت بار دیگر ضمن قدردانی از تیم مهار آتش ۱۴۷ رگ سفید یاد آور شد: خوشحالم این اتفاق هم زمان با روز مبارک میلاد امام حسن عسگری (ع) به ثمر نشست.

زنگنه با بیان این که همه شما قهرمانان صنعت نفت هستید و به وجود چنین مردانی برای آینده و ادامه کار صنعت نفت نیاز داریم، افزود: ان شاء ا.. قدمهایتان ثابت و اراده هایتان مستحکم باشد. من به داشتن همکارانی مثل شما افتخار می کنم و ان شاء ا.. بتوانیم کار های بزرگی انجام دهیم.

وی ادامه داد: وقت آن رسیده است تا علت حادثه با دقت و بدون در نظر گرفتن ملاحظات بررسی شود.

وزیر نفت بر ضرورت بازنگری دستورالعمل ایمنی در صنعت نفت برای جلوگیری از وقوع حادثه تاکید کرد و گفت: تجهیز کردن صنعت نفت برای مقابله با حوادث احتمالی چه در دریا  که بسیار نگران آن هستم و چه در خشکی باید در دستور کار قرار گیرد.

زنگنه با بیان این که به احتمال فراوان دلیل حادثه رگ سفید استفاده از تجهیزات غیر استاندارد بوده است که متاسفانه سبب شد جان ۲ همکار عزیزمان را از دست بدهیم، ‌تصریح کرد: صنعت نفت با سه عنصر خطرناک آتش،‌ مواد سمی و فشار سیال سرکار دارد که برای مقابله با آن باید از به کار بردن تجهیزات غیر استاندارد پرهیز کرد.

وی تاکید کرد: مدیران صنعت باید در رعایت مسائل ایمنی بسیار سخت گیر باشند.

وزیر نفت علت سفر خود به رگ سفید را صرفا تقدیر و تشکر از مهارگران آتش ۱۴۷ اعلام کرد و گفت: می دانم بعضی از افراد برای مهار آتش ۴۰ الی ۵۰ روز به خانه هایشان نرفتند، کسی نمی تواند جواب این فداکاری شما را جز خدا بدهد.

چاه ۱۴۷ رگ سفید هفتم آبان ماه دچار آتش سوزی شد و پس از ۵۸ روز تلاش شبانه روزی، پنجم دی ماه فوران و آتش آن مهار شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا