خرید تور تابستان ایران بوم گردی

قول رییسی به ابتکار در مورد لایحه‌ی منع خشونت علیه زنان

لایحه‌ی منع خشونت علیه زنان مدت زیادی است در پیچ و خم اداری کشور معطل مانده و تصویب آن به تعویق می‌افتد. شهناز سجادی، دستیار ویژه‌ی حقوق شهروندی معاونت زنان ریاست جمهوری به انصاف نیوز گفت که یک سال است این لایحه در قوه‌ی قضاییه است اما حالا دیگر بررسی شده و قرار است به دولت ارجاع شود. او در مورد زمان ارجاع این لایحه به دولت گفت: «آقای رییسی قول‌هایی در این مورد به خانم ابتکار داده است.»

سجادی در مورد آخرین وضعیت لایحه‌‌ی منع خشونت علیه زنان گفت: «این طرح در قوه‌ی قضاییه بررسی شده است، ان‌شاالله که آقای رییسی لطف می‌کنند و طرح را به دولت برمی‌گردانند تا دولت طرح را به مجلس بفرستد.

طرح منع خشونت علیه زنان بیش از یک سال است که در قوه‌ی قضاییه است که الان دیگر بررسی شده و قضات دیوان عالی کشور و کارشناسان این قوه طرح را بررسی و جرح و تعدیل کردند، بعضی مواد آن تغییر پیدا کرده است.»

او در پاسخ به اینکه چه تغییراتی در این طرح داده شده توضیح داد: «هر طرح یا لایحه‌ای که رسیدگی می‌شود کمی چکش‌کاری می‌شود، این طرح هم تغییر خاصی نکرده، جرح و تعدیل شده است. ممکن است چند ماده در هم ادغام شده باشد یا اشکالاتی مثل تکرار قانونی که جای دیگری به آن اشاره شده است برطرف شده باشد. در واقع از لحاظ فنی بررسی شده و اصل و ماهیت آن تغییری نکرده است.»

سجادی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه زمانی این طرح به دولت تحویل داده می‌شود افزود: «آقای رییسی یک قول‌هایی در این مورد به خانم ابتکار دادند که زودتر این اتفاق بیافتد.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا