خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خطیب نماز جمعه قم 9دی را از جنس انقلاب57 خواند!

امام جمعه قم گفت: 9 دی از جنس انقلاب سال 57 و حضور عاشورایی ملت ایران در برابر توطئه دشمن بود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، آیت‌الله «سیدمحمد سعیدی» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم در مصلی قدس ابتدا با گرامیداشت رحلت حضرت معصومه(س) اظهار کرد: پیش از تولد کریمه اهل بیت(ع) امام صادق فرمودند بانونی از نوادگان موسی ابن جعفر در قم مدفون می‌شود که به شفاعت او همه شیعیان وارد بهشت می‌شوند.

امام جمعه قم افزود: قم حرم اهل بیت(ع) است با مقامی که خداوند به قم داده شیطان و جنود آن از ابتدا به قم طمع دارند به ویژه پس از پیروزی انقلاب تیرهای زهرآگین دشمن بیشتر به سوی این شهر و فرهنگ اسلام و انقلاب نشانه رفته است.

وی تصریح کرد: این شیاطین طرح‌های گسترده و سامان یافته برای گسترش مظاهر فساد در قم دارند که باید همه علما و روحانیون و مردم جلوی توطئه دشمن را بگیرند به همین منظور برنامه‌ای در قم طراحی شده که به زودی اجرایی می‌شود.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به سالروز 9 دی در شنبه خاطرنشان کرد: 9 دی از جنس انقلاب سال 57 و حضور عاشورایی ملت ایران در برابر توطئه های دشمنان بود.

وی اظهار کرد: عناصر سازنده فتنه 9 دی اهدافی را دنبال می‌کردند و در تشکیل فتنه چند عامل دخالت داشت دشمنان قسم خورده انقلاب یعنی دولت متجاوز آمریکا و اسرائیل عاملان اصلی فتنه 9 دی بودند.

سعیدی خاطرنشان کرد: دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب طراحی‌های شیطانی برای براندازی نظام و انقلاب داشتند و دست از فتنه بر نمی‌دارند و علاوه‌بر کینه‌توزی‌ها هر 10 سال یک بار یک فتنه را طراحی کرده‌اند و این‌ها از 88 تا سال 98 در اندیشه فتنه دیگری هستند و باید مراقب باشیم.

وی افزود: در فتنه 88 شاهد پنهان شدن دشمنان اصلی در پشت سر عده‌ای فریب خورده بودیم و سردمداران فتنه یعنی آمریکا و اسرائیل مطالبات خود را از زبان این عناصر فریب خورده بیان کردند.

امام جمعه قم تصریح کرد: غبارآلوده کردن فضای اجتماعی بر اثر ترکیب حق و باطل که نتیجه آن مشتبه شدن فتنه بر حق‌جویان و نیروهای خودی است از دیگر عوامل تشکیل فتنه بود.

وی گفت: سطحی‌نگری عامیانه به مسائل و حوادث در تشکیل فتنه اثر گذار است در فتنه‌های اجتماعی که با اردوکشی همراه است طراحان و سازندگان اصلی فتنه، پیاده نظامی را به کف خیابان می‌کشانند که این‌ها هیچ خبری از اصل و طراحان فتنه و اهدافشان ندارند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) ادامه داد: این افراد آنقدر بی‌خبر هستند که نمی‌دانند با آشوبشان چه خسارتی به حیثیت نظام و کشورشان و اجتماع و مسائل سیاسی و اقتصادی وارد می‌کنند.

وی در خصوص راه تشخیص فتنه گفت: توجه به شاخص‌ها و معیارهایی که برای تشخیص حق و باطل وجود دارد از اهمیت زیادی برخوردار است خداوند در مورد فتنه حجت را بر مردم تمام می‌کند.

سعیدی یادآور شد: در دوران ما فرمایشات رهبری معیار پایه‌ای تشخیص حق از باطل است چون مواضع رهبری برگرفته از قرآن و سیره اهل بیت(ع) است.

وی خاطرنشان کرد: مراقبت عمومی و تقوای الهی راه دیگری در مقابله با فتنه است با سلاح تقوا می‌توان از فتنه‌ها عبور کرد، فتنه مانند مه غلیظ فضا را نامشخص می‌کند و در این شرایط چراغ مه شکن لازم است که آن بصیرت می‌باشد.

امام جمعه قم در خصوص وظایف ما در برابر فتنه تصریح کرد: هنگامی که فتنه جامعه‌ای را تهدید می‌کند اهل بصیرت نباید گوشه‌گیری و سکوت کنند وقتی فتنه کیان نظام را تهدید می‌کند مردم باید بین خودشان و فتنه‌گران و فریب‌خوردگان مرزبندی کنند در این شرایط حضور به موقع اهل ایمان لازم است.

وی یادآور شد: در فتنه 88 با حضور آحاد مردم نقشه توطئه‌گران نقش بر آب شد باید از فتنه‌ها عبرت گیریم.

سعیدی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از بسترهای فتنه که مورد سوءاستفاده دشمنان نظام قرار می‌گیرد مسئولان کشور باید مطالبات به حق مردم در حل مشکلاتشان را جدی بگیرند.

وی تصریح کرد: رئیس‌جمهور از سخنان رهبری تشکر کردند ما از رئیس‌جمهور تقاضا داریم بیش از پیش تشکر عملی را مورد ظهور و بروز قرار دهند.

امام جمعه قم افزود: این‌که اولویت و تأکید بر تولید ملی و ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری نباید فراموش شود اهمیت زیادی در خنثی شدن فتنه‌ها دارد.

وی یادآور شد: چرا با واردات بی‌رویه اجناس خارجی ضربه به تولیدات داخلی می‌زنید با این کار تخریبی، به تولید کشور ضربه وارد می‌کنید، چرا با مبادی رسمی و غیررسمی قاچاق مقابله نمی‌شود با این‌که رهبری بارها در مورد تولید ملی تأکید داشتند.

**بازخوانی فرمایشات رهبری برای قوای سه‌گانه ضروری است

سعیدی گفت: بازخوانی فرمایشات رهبری برای قوای سه‌گانه و مسئولان کشور ضروری است یکی از برکات تولید داخلی از میان بردن فتنه است ضربه زدن بر تولید ملی بسترسازی برای فتنه جدید است، دولت و مجلس باید در بودجه‌ریزی به این مطلب توجه داشته باشند.

وی تصریح کرد: رهبری در دیدار با مسئولان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سراسر کشور مطالب مهمی را بیان کردند و ایشان تقسیم‌بندی‌ها و مجموعه دوگانه‌هایی را مطرح کردند که قابل تأمل است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) یادآور شد: سیاست دینی و دین سیاسی یکی از این دوگانه‌ها در فرمایشات رهبری بود، سیاست دینی یعنی سیاستی که خاستگاه آن تعبد و تقوا و فقه است اما دین سیاسی یعنی کسی برای رسیدن به اهداف پست سیاسی، دین را در مسیر جناح خود تفسیر کند.

وی گفت: هم‌چنین انقلابی‌گری و یا انقلابی‌نمایی از دیگر دوگانه‌هایی بود که مطرح شد انقلابی‌گرایی یعنی در چارچوب اسلام و مکتب اهل بیت(ع) و قانون اساسی و ولایت فقیه حرکت کند و در برابر دشمن ایستادگی نماید و تلاش کند نقاط ضعف را برطرف کند.

سعیدی افزود: انقلابی‌نمایی یعنی پر ادعایی و این‌که بجای عمل کردن، شعار بدهند، از این‌رو اگر مدیران قبلی و فعلی می‌خواهند انقلابی‌گری رفتار کنند باید به مردم پاسخ بدهند در دوران مدیریتی خود چه کرده و می‌کنند نه این‌که مدعی باشند.

وی خاطرنشان کرد: مطلب دیگر در بیانات رهبری از موضع نظام سخن گفتن و یا نقش اپوزیسیون را بازی کردن است کسانی که دیروز همه امکانات کشور در اختیارشان بود و کسانی که امروز همه امکانات مدیریتی کشور در اختیارشان است وقتی انتقاد می‌کنند باید جایگاه خود را مشخص کنند آیا از موضع نظام و یا از موضوع دشمن سخن می‌گویند.

امام جمعه قم افزود: اگر از موضع نظام سخن می‌گویند باید بگویند در دوران مدیریت خود چه کرده‌اند اما اپوزیسیون بزرگنمایی و سیاه‌نمایی می‌کند مشکلات را بزرگ جلوه می‌دهد و بر عهده دیگران می‌گذارد.

وی ادامه داد: به گفته رهبری کسی که یک دهه همه کاره کشور شود و در دهه دیگر مخالف‌خوان کشور باشد چه بداند و یا نداند در جهت خواست دشمن حرکت می‌کند.

سعیدی گفت: مطلب دیگر آن است که نقد و نقدپذیری واجب بوده اما تهمت و لجن‌پراکنی حرام است، باید از خدمات همه مدیران جمهوری اسلامی ایران از ابتدا قدرشناسی کرد و نسبت به صدماتی که وارد کرده‌اند نقد مسئولانه و منصفانه و عاقلانه صورت بگیرد.

وی در این خطبه‌ها یادآور شد: 14 دی‌ماه سالگرد نامگذاری مقام معظم رهبری برای نماز جمعه به‌عنوان قرارگاه ایمان و تقوا و بصیرت اخلاق است.

امام جمعه قم گفت: هدف از این نامگذاری این است که نماز جمعه در جایگاه اصلی خود محل نشر معارف قرآن و عترت بصیرت‌افزایی و معنویت و تأمین نیازهای مومنین در عرصه دینی و دنیایی قرار گیرد.

وی اظهار کرد: 3 تا 9 دی نیز هفته ثبت احوال است این نهاد خدمات ارزشمندی را به مردم ارائه می‌کند که شایسته قدردانی است هم‌اکنون پروژه کارت هوشمند ملی از سوی ثبت احوال در دست اجراست.

سعیدی اضافه کرد: تقاضا می‌کنیم مردم نسبت به این کارت اقدام کنند تا بستر خدمت دولت الکترونیک تحقق یابد ثبت احوال نیز در سهولت این طرح یاریگر مردم باشد.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم نیز یادآور شد: انسان در زندگی دنیوی خود بدون الگو نمی‌تواند زندگی کند اگر انسان به سوی اسوه حسنه برود راه سعادت را می‌یابد در قیامت افرادی که اسوه‌های بدی را در زندگی انتخاب کرده‌اند دچار خسران و پشیمانی می‌شوند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. چقدر دوست نادان شکننده است اندکی تامل…قدرت حاکم که بود وطرف دیگر کی؟؟؟؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا