خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توافق آمریکا و اسرائیل چه تاثیری بر رویکرد ایران در منطقه دارد؟

رئیس یک مرکز پژوهشی در روسیه تاکید کرد که توافق راهبردی اخیر آمریکا و رژیم صهیونیستی، روی رویکرد کشورمان در منطقه تاثیر نمی گذارد.

به گزارش شفقنا به نقل از بخش عربی خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، «الکسی پودبرزکین»، رئیس مرکز پژوهش های نظامی و سیاسی پژوهشکده دولتی روابط بین المللی مسکو (MGIMO) امروز (جمعه) خاطر نشان ساخت که دستیابی رژیم صهیونیستی و آمریکا به توافقی در رابطه با «راهبرد کنترل ایران» تاثیری روی رویکرد سیاسی کشورمان در منطقه نخواهد داشت.

بر اساس این گزارش، پودبرزکین در گفت و گو با اسپوتنیک در این باره اظهار داشت: این روی ایران تاثیر نمی گذارد، ایران یک موضع ثابت و اصولی در رابطه با نقش رهبری خود در منطقه اتخاذ کرده و ایرانی ها به خوبی می دانند که رهبری متمدن این کشور با ارزش ها و منافع امنیت اسرائیل عمیقا در تضاد است.

رئیس مرکز پژوهش های نظامی و سیاسی پژوهشکده روابط بین المللی مسکو همچنین تصریح کرد: ایران علاوه بر رهبری منطقه به دنبال رهبری در اوراسیا است، آرمان های آن بسیار وسیع است و به باور آمریکایی ها می تواند منافع این کشور را نیز تهدید کند، مطمئنا در شرایط کنونی اسرائیل را تهدید می کند چرا که گروه های در حالت خصومت با اسرائیل از پشتیبانی ایران برخوردار هستند.

این کارشناس برجسته روس در این باره افزود: آمریکا و اسرائیل دو گزینه دارند، یا خودشان برای کنترل ایران تلاش کنند که این یک مسئله دشوار است و یا این که روی نظام های مشخصی از قبیل عربستان سعودی حساب باز کنند که این نظام نیز ممکن است دیگر توانایی تعامل با چنین ماموریتی را نداشته باشد همان گونه که رویدادهای یمن این مهم را ثابت کردند.

پودبرزکین در پایان نیز اظهار داش: همچنان یک مسئله وجود دارد، یا این که برای دستیابی به توافق با ایران مذاکره انجام شود که آمریکایی ها و اسرائیلی ها برای این کار آماده نیستند و یا این که با آن (ایران) بجنگند.

این در حالی است که کانال دهم تلویزیون رژیم صهیونیستی پیشتر گزارش داده بود که یک هیئت دفاعی این رژیم اوایل ماه جاری میلادی از آمریکا بازدید کرده و در نتیجه مذاکرات دو روزه با مسئولان این کشور نیز یک یادداشت تفاهم در رابطه با ایران به امضا رسید که بر پایه آن باید چهار کارگروه تشکیل شوند.

کانال مذکور در این باره از منابع خود نقل کرد که کارگروه نخست در راستای «اقدام محرمانه و دیپلماتیک برای لغو برنامه هسته ای ایران» فعالیت می کند، کارگروه دوم به دنبال «جلوگیری از حضور ایران در منطقه به ویژه در سوریه و لبنان» خواهد بود، ماموریت کارگروه سوم شامل «کنترل برنامه موشک های بالستیک ایران و جلوگیری از تلاش های رساندن موشک های ایرانی به دست حزب الله لبنان» می شود و کارگروه چهارم نیز به مسئله «تشدید تنش در منطقه ای که احتمال دخالت ایران را دارد» می پردازد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا