خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تلگرام بالاخره آمدنیوز را بست

تلگرام پس از کش و قوس‌های زیاد، کانال آمدنیوز را که در ادامه‌ی رفتارهای گذشته در روزهای اخیر به ترویج تروریسم دست زده بود، بست.

به گزارش انصاف نیوز، تلگرام پس از بستن آدرس اصلی کانال آمدنیوز، چند آدرس جایگزین آن را هم بلافاصله بست؛ آدرس‌هایی که پس از بسته شدن آدرس اصلی به مخاطبانش اعلام کرده بود و به سرعت در حال رشد بیننده بود.


سند ترویج تروریسم در آمدنیوز!

آمدنیوز که طبق آخرین تحلیل‌ها در حال حاضر زیر نظر «میت» ترکیه است، امروز – شنبه – با انتشار فیلم یک ایرانی با هفت‌تیر به دست که به نظر در خارج کشور است، مردم معترض این روزها را به خشونت مسلحانه تحریک کرد.

این کانال تلگرامی که خبرهای اعتراضی در چند شهر به مسایل اقتصادی را با تحریک به سیاسی شدن آنها و نیز بر هم زدن فضای آرام، به صورتی گسترده دنبال می‌کند، با انتشار ویدیوی تحریک کننده‌ی عجیب به تروریسم، نوشته بود:

«یک جوان ستم‌دیده‌ی ایرانی در حالی که سلاح در دست دارد می‌گوید: «این تو بمیری دیگه از اون تو بمیریا نیست، مردم رو بزنین می‌زنیم‌تون / نیروهای ارتش و انتظامی به مردم بپیوندند».

اناف نیوز چند ساعت پیش از بسته شدن کانال آمدنیوز، با اعلام این خبر پرسیده بود: «ترویج تروریسم یکی از خط قرمزهای شناخته شده‌ی فعالیت در شبکه‌های اجتماعی است؛ مشخص نیست که آیا تلگرام با توجه به رویه‌ی آمدنیوز جلوی ادامه‌ی فعالیت آن را خواهد گرفت؟»


گزارش بی بی سی از بسته شدن آمدنیوز

بی بی سی فارسی که در دو روز گذشته تجمعات اعتراضی در شهرهای مختلف را به صورتی عجیب پوشش داده است، در گزارشی با تیتر «کانال تلگرامی آمدنیوز از دسترس خارج شد» نوشت:

🔹کانال تلگرام آمدنیوز از دسترس خارج شده است. کاربران با مراجعه به این کانال با این پیام روبرو می‌شوند که این کانال دیگر در دسترس نیست. محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات ایران ساعاتی پیش بدون اشاره مستقیم به آمدنیوز، در توییتر از مدیر تلگرام خواسته بود که جلوی فعالیت “یک کانال تلگرامی” را بگیرد که به گفته او خشونت را در میان معترضان ایرانی ترویج می‌کرد. پاول دوروف، مدیر تلگرام هم در پاسخ نوشت که اگر این حرف درست باشد، تلگرام ناچار خواهد بود چنین کانالی را مسدود کند.

🔹آمدنیوز در روزهای اخیر در بعضی پست‌های خود معترضان را به پاسخ دادن به خشونت مأموران انتظامی و امنیتی فرا خوانده بود.

🔹آمدنیوز پس از توییت آقای آذری جهرمی، کانال‌های جایگزینی را به کاربران خود معرفی کرده بود.

🔹اندکی پیش از مسدود شدن کانال “آمدنیوز” شمار مشترکان این کانال به یک و نیم میلیون کاربر نزدیک شده بود.

🔹پاول دوروف، مدیر تلگرام، همزمان با مسدود شدن کانال “آمدنیوز” در توییتر نوشته است که این کانال به دلیل تشویق مشترکانش به “استفاده از کوکتل مولوتوف علیه پلیس” و بر اساس سیاست تلگرام که تشویق به خشونت را منع می‌کند، مسدود شده است.

🔹مدیر تلگرام همچنین در توییت خود به سابقه تعطیل کانال‌های تلگرامی در ماه اکتبر که از همین قواعد تخلف کرده بودند اشاره کرد. در ماه اکتبر، یک کانال مرتبط با گروه موسوم به “ری‌استارت” و طرفداران محمد حسینی، مجری سابق تلویزیون ایران از سوی تلگرام مسدود شد. دلیل تعطیل این کانال، تشویق کاربران به پرتاب سنگ به بناها و ماشین‌های دولتی از جمله مدارس، اماکن مذهبی و اتوبوس‌های مسافربری اعلام شده بود.

سند ترویج تروریسم در آمدنیوز!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. داداش این بچه بازی ها زا بی خیال، آمدنیوز از اینکه مردم شعارهای ملی می دادند خیلی می سوخت، برای همین هم سعی داشت اعتراضات ملی مردم را به سوی اعتراضات قبیله ای منحرف کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا