خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بازار داغ فیلترشکن

محدودسازی دسترسی مردم به برخی شبکه های اجتماعی در روزهای گذشته، تلاش آنان را برای استفاده از فیلترشکن ها بیشتر کرده است.

به گزارش ایرنا، دسترسی مردم به برخی شبکه های اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام در روزهای اخیر با مشکلات جدی همراه شد و کاربران نتوانستند مانند گذشته از این شبکه ها استفاده کنند.
گرچه به گفته معاون سیاسی وزیر کشور، این محدودیت ها «موقتی» است و در آینده ای نزدیک برطرف می شود اما در همین فاصله کوتاه، شاهد افزایش استقبال عمومی به فیلترشکن ها برای دسترسی به این شبکه ها هستیم.

برخی مردم برای آگاهی از اخبار و رویدادها به سوی استفاده از فیلترشکن جذب شده اند.

عده ای از افراد کسب و کارهایی مبتنی بر این شبکه ها راه ا ندازی کرده اند و برای آنکه مشتریان خود را از دست ندهند باید از ترفندهای جایگزین بهره گیرند.

شماری دیگر نیز برای بهره گیری کسب و کارهایی که بر بستر این شبکه های اجتماعی برنامه ریزی شده است به استفاده از فیلترشکن مجبورند.

برخی پایگاه های اطلاع رسانی تلاش کرده اند انواع و اقسام فیلترشکن ها را به مردم معرفی کنند؛ بسیاری نیز فیلترشکن مورد استفاده خود را با دیگران به اشتراک گذاشته اند.

بررسی های خبرنگار ایرنا نشان می دهد عده ای نیز برای خرید فیلترشکن ها به بازار عرضه این محصول روی آورده اند.

محدود شدن شبکه های اجتماعی پرطرفدار در ایران کاربران زیادی را با سردرگمی روبرو کرده است و آنان انتظار دارند هرچه زودتر وضعیت به شکل روزهای گذشته برگردد.

بیشتر کسانی که از این شبکه های اجتماعی برای رونق کسب و کار خود استفاده می کردند اکنون با تهدید از دست رفتن درآمد روبرو شده اند که جای دارد مسئولان چاره اندیشی کنند.

امروز محدود شدن شبکه های اجتماعی پرطرفدار در ایران وارد روز دوم شد و ادامه آن می تواند چالش برانگیز باشد؛ البته ممکن است برخی افراد، نظر دیگری در این باره داشته باشند.

با این همه، «محمدجواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در صفحه توییتر خود قطع دائمی شبکه های اجتماعی را «شایعه ای ناصحیح» دانست.

به نظر می رسد باید برای مواردی که باید نظارت دقیق تری بر تبادل پیام ها در فضای شبکه های مجازی صورت می گیرد، راه دیگری یافت؛ وگرنه رویه کنونی فقط به رونق بیشتر بازار فیلترشکن ها می انجامد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا