خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«واقعیت زلزله تهران را فدای آرامش شهروندان نکنید»

عضو هیئت علمی پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله با اظهار تاسف از اظهارات اخیر مدیران شهری در رابطه با موضوع زلزله گفت: امیدواری خوبی نسبت به حضور شورا و شهردار جدید در میان شهروندان شکل گرفت اما بعد از زلزله تهران اظهاراتی مطرح شد که از نظر علمی انسان را ناامید می کند. شاید لازمه اداره شهر این باشد که شهردار آرامشی را به جامعه انتقال دهد اما اگر این حرف ها به باور آن ها تبدیل شود که زلزله اخیر زلزله بزرگ تهران را تخلیه کرده است، این نگرشی اشتباه است.

فریبرز ناطق الهی،  بنیانگذار مقاوم‌سازی و مدیریت‌بحران زلزله در ایران در گفت و گو‌ با خبرنگار شفقنا با بیان اینکه از زلزله رودبار و‌منجیل تا زلزله بم و‌ از زلزله بم تا به امروز فرصت طلایی را برای ساماندهی مدیریت بحران کشور از دست داده ایم، اظهار کرد: تحت این شرایط، می بینید که یک زلزله ۵ ریشتری آن هم خارج از تهران چه مشکلی را برای نظام تشکیلات شهر ایجاد می کند.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله با اظهار تاسف از اظهارات اخیر مدیران شهری در رابطه با موضوع زلزله گفت: امیدواری خوبی نسبت به حضور شورا و شهردار جدید در میان شهروندان شکل گرفت اما بعد از زلزله تهران اظهاراتی مطرح شد که از نظر علمی انسان را ناامید می کند. شاید لازمه اداره شهر این باشد که شهردار آرامشی را به جامعه انتقال دهد اما اگر این حرف ها به باور آن ها تبدیل شود که زلزله اخیر زلزله بزرگ تهران را تخلیه کرده است، این نگرشی اشتباه است.

ناطق الهی ادامه داد: یا در شورا گفته شد که مترو در مقابل زلزله ۸ ریشتری مقاومت دارد. این در حالی است که اصلاً ریشتر علامت مقاومت ساختمان نیست و این ادعا نشان از درک نادرست موضوع دارد.

وی با تاکید بر اینکه فارغ از اشتباهات گذشته یک فرصت طلایی از زلزله اخیر تا زلزله بعدی پایتخت که زمان آن مشخص نیست وجود دارد، گفت: البته این اشتباهات برای کادر فنی کشور روشن بود. متاسفانه، فاصله ای بین مدیران دولتی و‌ کادر علمی ایجاد شده است و این دو‌گروه نسبت به یکدیگر بدبین شده اند.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی در پایان با اشاره به ضرورت شکل گیری زبان مشترک میان متخصصین حوزه مدیریت بحران با دولت مردان عنوان کرد: تا زلزله بعدی ممکن است ۱۰ سال، ۲۰ سال یا ۵۰ سال وقت داشته باشیم و ممکن است تا لحظه ای دیگر زمین لرزه رخ دهد. از این رو، ایجاد دل سردی در جامعه علمی اقدام درستی نیست.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا