خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اصولگرایان خود را به خواب نزنند، بازگشت به عقب چه سودی دارد!

«هستی قاسمی»، روزنامه‌نگار، در یادداشتی درباره‌ی نسبت اصولگرایان با معضلات پیش آمده برای دولت روحانی نوشت:

اگرچه باید پذیرفت که بخش هایی از جامعه به ویژه دهک‌های پایین و فرودست به شدت تحت فشارند و از سویی فارغ‌التحصیلان بیکار دغدغه‌ی فردا را دارند و به طور کل نسبت به آیند مایوسند. بنابراین باید پذیرفت که جامعه نسبت به شرایط موجود ناامید و مایوس است و دغدغه‌ی نان، معیشت و بهبود امور را دارد. اما مساله اینجاست که هنوز 4 ماه هم از آغاز کار دولت دوازدهم نگذشته است که روحانی درعمل نشان داده باشد سیاست هایش تاکنون ضد اقتصادی وضد مردمی بوده است! بدون تردید دولت و سایر مسوولان باید به مطالبات جامعه پاسخ دهند اما عده ای با وارونه جلوه دادن واقعیت در بدتر شدن و پیچیدگی اوضاع می‌دمند.

به نظر بغض‌های فروخفته‌ی اصولگرایان تمامی ندارد از هر ضربه‌ی شخصی برای از پا در آوردن دولت روحانی بهره می‌برند. این جریان که در دولت یازدهم برای از پا درآوردن روحانی به هر ابزاری برای تخریب متوسل می‌شدند و تا دیروز در فضای مجازی با وارونه جلوه دادن واقعیت‌ها به رییس جمهور می‌تاختند تا آنجا که شانتاژهای خبری و هجمه‌هایشان به دولت، به اعتراضات خیابانی روزهای اخیر انجامید. پس از این همه، امروز اصولگرایان مدعی‌اند که دولت تاکنون هیچ کاری برای کشور نکرده است و باید از مردم عذرخواهی کند! آنها فراموش کردند در تمام آن 8 سال دوران ریاست جمهوری «محمود احمدی نژاد» چه بر سر مردم و کشور آمد! فراموش کردند که اکنون رییس دولت متبوعشان با سخنان به ظاهر عدالت‌خواهانه‌اش که تنها بویی جز نفرت و کینه‌توزی نمی‌دهد چگونه ملت را به خشم در آورده است! فراموش کردند که به دلیل کینه و خشم از شکست انتخاباتی‌شان واقعیت‌های موجود را چگونه برای مردم به تصویر می‌کشیدند. فراموش کردند که دولت نهم اقتصاد کشور را در بهترین وضع ممکن آن‌هم با نرخ رشد 6.19 تحویل گرفت با نرخ رشد منفی 5.4 درصد به دولت یازدهم تحویل داد.

جریان مقابل از یاد برده است که دولت یازدهم در آغاز با یک اقتصاد ویران و نرخ تورم 40 درصدی و تحریم‌های سنگین بین‌المللی روبرو بوده است. نرخ  رشد تورم 40 درصدی در دولت روحانی به 9 درصد کاهش یافت. رشد اقتصادی به 5 درصد رسید و اکثر تحریم‌های کمرشکن بین المللی به‌دلیل توافق هسته‌ای ایران و 5+1 لغو شد. فراموش کردند که احزاب، مطبوعات و سینما با چه وضعیتی روبرو بودند! فارغ از هر چیز پرسشی که در این میان اذهان عمومی را به خود مشغول کرده این است که چرا اصولگرایان می‌خواهند تنها از ابعاد اقتصادی به اعتراضات بنگرند؟! در حالی که فارغ از بیکاری، فساد، رکود، بحران آفرینی‌های جریان مخالف دولت تحت عنوان تندورها و آسیب‌های اجتماعی چون طلاق، بزهکاری و…  جامعه را می‌آزارد.

از سویی جریان مخالف فراموش نکند که مقصر ویرانی‌های کشور و بحران‌های اقتصادی و سایر مسایل، تنها و تنها احمدی نژاد و سیاست‌های ضد توسعه‌ای و ضد اقتصادی اوست. فارغ از همه‌ی دردسرها و بحران‌هایی که طی سال‌های گذشته و هفته‌ها و روزهای اخیر، اعم از سنگ اندازی بر سر راه برجام، دردسرهای انتخاباتی برای روحانی، کمپین پشیمانی آن‌هم 4 ماه پس از آغاز کار رییس دولت دوازدهم تا انتخابات اخیر، آیا زمان آن فرا نرسیده است که اصولگرایان به خود بیایند و به جای تسویه حساب‌های شخصی با دولت، به مردم و فقر و درد ناتمامشان بیاندیشند. آیا زمان آن فرا نرسیده که برای اعتلا و توسعه‌ی کشور به دوستداران میهن ملحق شوند و چاره‌ای برای مشکلات و بحران‌های موجود بیاندیشند. در نهایت باید اذعان داشت که بازگشت به عقب چه سودی برای جامعه و اصولگرایان دارد جز ایجاد دردسرهای تازه!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا