خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دلواپسان، روبوسی احمدی نژاد و لیلا حاتمی

کسانی که در دوران اصلاحات هر آن آماده ی کفن پوشی برای تبلیغات علیه غیرخودشان بودند، حالا در پی مصافحه اتفاقی در جشنواره کن بین لیلا حاتمی با پیرمردی 80 ساله دلواپس شده اند.
به گزارش انصاف نیوز، البته این جریان سیاسی که به نام دغدغه های دینی معمولا ابراز احساسات می کند، با در آغوش گرفتن مادر چاوز توسط احمدی نژاد دلواپس نشد؛ همچنان که هیچ گاه ساپورت پوشان را منسوب به دوره ی دولت مدعی اسلامی بودن او ندانست.
اما حالا رگ های غیرت این جریان در ماه های اخیر دوباره متورم شده است، غیرتی که به دلیل تبعیض بین سوژه ها، مصنوعی به نظر می رسد و باور نمی شود.
پرسشی از یک نماینده زن
لاله افتخاری، حامی احمدی نژاد و عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس اصولگرای نهم، میگوید: ما انتظار داریم وزارت ارشاد با جدیت با این مساله و با کسانی که به این نحو رفتار می کنند برخورد کند. نباید بازیگران و هنرمندانی که بخواهند از خطوط قرمز عبور کنند، جایگاهی در سینمای ما داشته باشند؛ ما انتظار داریم وزارت ارشاد با جدیت با این مساله و با کسانی که به این نحو رفتار می کنند برخورد کند. نباید زنانی که در بستر نظام جمهوری اسلامی امکاناتی برایشان فراهم شده تا به هنری دست پیدا کنند از این بستر سوء استفاده کنند و به آبروی نظام اسلامی ضربه بزنند.
اما لاله خانم افتخاری نمی گوید که چطور کسی که دو دوره رییس جمهور بوده می توانسته است این خطوط قرمزی که مدعی است را رد کند و آب هم از آب تکان نخورد؟
اگر شما خود را نماینده ی این مردم می دانید و به نمایندگی آنها قسم خورده اید، کمی انصاف داشته باشید و عدالت را رعایت کنید؛ این معیارهای دوگانه چه توجیهی دارد؟
واکنش کیهان احمدی نژاد به لیلا حاتمی
کیهان نوشته است: «این نخستین بار نیست که یکی از سینماگران ایرانی حضور یافته در جشنواره‌های غربی، به آداب و رسوم سرزمین مادری خودش دهن‌کجی می‌کند. اصغر فرهادی هم در سال‌های گذشته با تظاهر به رفتارهایی که در فرهنگ ما غیراخلاقی محسوب می‌شوند، در این زمینه به شهرت رسید. متأسفانه خانم لیلا حاتمی، بازیگری که به تازگی با فیلم «سر به مهر» درباره نماز، خوش درخشیده بود، نتوانست شأن «ایرانی بودن» را حفظ کند. این درحالی است که وقتی یک بازیگر ایرانی به عنوان داور یا شرکت‌کننده، به خارج از کشور می‌رود، به عنوان سفیر فرهنگی ایران محسوب می‌شود و چه بهتر که به هویت و آداب و رسوم سرزمین مادری خود احترام بگذارد. و به این شکل قدر خود در نزد مردم ایران را رقم می‌زند!».
دو نکته در باره ی این خبر ویژه قابل توجه است:
1 – در حالی که کیهان به ظاهر به موضوع «مکتب ایرانی» جریان مشایی اعتراض می کرد، اما دم خروس شریعتمداری از قبل پیدا بود و هست؛ از جمله در اینجا که مدافع «ایرانی بودن» شده و بر «آداب و رسوم سرزمین مادری» تاکید می کند، و حتی کوچک ترین اشاره ای به «اسلام» در این باره نمی کند.
2 – آقای کیهان! چطور لیلا حاتمی به عنوان «سفیر فرهنگی ایران» محسوب می شود و «باید»هایی را باید رعایت می کرد، اما «رییس جمهوری اسلامی ایران» می تواند مادر چاوز را در آغوش بگیرد؟ آیا مادر چاوز به ایشان حلال بود؟ آیا احمدی نژاد خنثی بود؟ آیا مخاطب کیهان شعور ندارد؟
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا