خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انجام پویش غربالگری سلامت در کرمانشاه

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: پویش غربالگری سلامت همزمان با سراسر کشور در کرمانشاه در حال اجرا است.

به گزارش پایگاه خبری نسیم کرمانشاه معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به اجرای پویش ملی سلامت در استان کرمانشاه، اظهار کرد: در این طرح غربالگری بیماری دیابت و فشار خون مورد رصد و خدمات سلامت محور حول این ۲ بیماری آغاز شده که با توجه به خطرناک بودن این بیماری‌ها همچنان جزو شایع‌ترین بیماری‌های کشور محسوب می‌شوند.

ابراهیم شکیبا با بیان اینکه بیشترین عامل مرگ و میرها در جهان مشکلات قلبی و عروقی است، افزود: مهمترین علت این عارضه‌های قلبی وجود فشار خون بوده و همچنین بیماری دیابت به عنوان پنجمین علت بیماری در دنیا شناخته شده است.

معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به تهدیدات جانی بیماری دیابت هم اکنون شایع‌ترین اصلی‌ترین عامل در قطع عضو، نابینایی افراد و شایع‌ترین عامل نارسایی کلیه همین بیکاری خطرناک دیابت است.

شکیبا بیماری دیابت و فشار خون را مرگ خاموش دانست و خاطرنشان کرد: بیماری دیابت و فشار خون به دلیل عدم بروز علائم در گذر زمان و به تدریج رخ می‌دهد به گونه‌ای که شخص مبتلا متوجه مضرات آن در در گذر رمان نیست تا اینکه از پا می‌افتد و باعث مرگ وی می‌شود.

او بیان کرد: با وجود خطرناک و مضر بودن این ۲ بیماری اما قابل کنترل و پیشگیری است و تنها باید مراقبت‌های دارویی و پیگیرانه را دنبال کنند چرا که اگر در مرحله اولیه کنترل شود بروز عوارض خطرناک آن را به تأخیر می‌اندازد.

معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه بابیان چند توصیه، متذکر شد: از تمام همشهریان که بالای ۱۸ سال سن دارند تقاضا می‌شود با مراکز به پایکاه‌های سلامت، مراکز سلامت و درمانگاه‌ها مراجعه و آزمایشگاه و آگاهی لازم از سلامت خود را کسب کنند تا در صورت نیاز اقدامت پیشگیرانه انجام دهند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا