خرید تور تابستان ایران بوم گردی

6 مورد از بهترین وسایل کمپینگ

مجله دیجی کالا نوشت:

اگر از عاشقان طبیعت و طبیعت‌گردی باشید می‌دانید که لذت کمپ زدن در طبیعت با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست. اما کمپ زدن و شب ماندن در طبیعت به همین سادگی‌ها نیست و برای این کار باید وسایل تخصصی و مناسب داشته باشید. البته حتما نیازی به خرید گران‌ترین وسایل کمپینگ نیست اما باید مطمئن باشید که بهترین وسایل کمپینگ را انتخاب می‌کنید تا بتوانید تجربه‌ی خوبی از سفر کوتاه به دل طبیعت بسازید.

در این مطلب از دیجی‌کالا مگ قرار است بهترین وسایل کمپینگ، مناسب برای کمپ زدن‌های یک یا چند شبه، را به شما معرفی کنیم تا در این پاییز زیبا برای خوابیدن زیر آسمان و در آغوش طبیعت آماده شوید.

۱. چادر

چادر سفری

یک چادر مناسب برای هر سفری در فضای باز ضروری است. . اگر بخواهیم یک چادر را در لیست بهترین وسایل کمپینگ قرار دهیمم باید بگوییم که چادر خوب به معنای خشک و گرم ماندن شما و داشتن خواب خوب و راحت است و باید متناسب با نیازهای کمپینگ شما و حداقل یک شب ماندگاری باشد در زیر بهترین انتخاب‌های ما در هر دسته را خواهید یافت. چادرهای کمپینگ به سه دسته‌ی عادی، سقفی و سایبان تقسیم می‌شوند.

چادرهای عادی همان چادرهایی هستند که تقریبا همه‌ی ما در سفرهای مختلف دیده‌ایم و پرکاربردترین نوع از این محصول است. چادرهای سقفی روی سقف ماشین‌هایی مثل جیپ و پاترول که فضای بزرگی دارند نصب می‌شود و معمولا افرادی که کمپر دارند یکی از این مدل چادرها دارند. چادرهای سایبان هم برای محل غذا خوردن، آشپزخانه یا ایجاد محلی برای نشستن و استراحت کردن در کمپینگ استفاده می‌شوند. این چادرها دیواره ندارند و فقط مثل یک سایه‌بان عمل می‌کنند.

شاید بپرسید که با توجه به تنوع بالای چادرها، بهترین برند چادر کمپینگ چه چادری است؟ جواب این سوال بسیار ساده است. بهترین چادر کمپینگ آن چادری است که در درجه‌ی اول با نیاز و نوع محل کمپینگ متناسب باشد و بعد از آن، از مواد اولیه‌ی خوبی ساخته شده باشد.

۲. لوازم آشپزی کمپینگ

لوازم آشپزی کمپینگ

یکی از جذاب‌ترین و بهترین وسایل کمپینگ لوازم مربوط به آشپزی است. شما می‌توانید با کمک این لوازم در طول مسیر در هر مکان خوش آب‌وهوایی خیلی راحت غذای تازه و گرم بپزید یا برای رفع خستگی قهوه و چای آماده کنید. در ادامه با چند وسیله‌ی پرکاربرد برای آشپزی در کمپینگ آشنا می‌شوید.

اجاق

اجاق کمپینگ با اجاق کوهنوردی فرق دارد. اجاق کوهنوردی به راحتی در کوله جای می‌گیرد اما اجاق کمپینگ حتما باید در ماشین یا نزدیکی آن استفاده شود. این وسیله معمولا ۲ شعله دارد و از آن برای پخت انواع غذا، جوشاندن آب و آماده کردن نوشیدنی‌های گرم استفاده می‌شود.

منقل

اگر دوست دارید وقتی در طبیعت اقامت کرده‌اید کباب بخورید یا سبزیجات مختلف را کباب کنید می‌توانید یک منقل مناسب برای کمپینگ بخرید. در زمان خرید دقت داشته باشید که منقل انتخابی برای کار به گاز نیاز نداشته باشد و به راحتی با ذغال کار کند.

کتری سفری مدل L12
منقل سفری مدل تفتان 35

ظرف‌

ظرف‌های مخصوص کمپینگ هم شامل ظروف پخت‌وپز می‌شود و هم ظروف صرف غذا. ظرف‌های پخت‌وپز در شکل و اندازه‌های گوناگون وجود دارند اما بزرگ‌ترین مشخصه‌ی آن‌ها جنس مقاوم و وزن سبک است. ظروف سرو هم معمولا سبک و کم‌جا هستند و در برابر ضربه و حرارت مقاومت خوبی دارند.

کتری سفری موبی گاردن مدل NX21666005

کتری سفری موبی گاردن مدل NX21666005۱,۸۸۹,۰۰۰۱,۵۸۵,۷۶۰تومان

ساج سفری مدل 02

لوازم قهوه

اگر از عاشقان قهوه هستید باید بدانید که ابزارهای دم‌آوری قهوه سفری از مهم‌ترین و بهترین وسایل کمپینگ برای شما هستند. برای انتخاب ابزار قهوه باید به دنبال آن‌هایی باشید که با آب جوش کار می‌کنند و نیازی به ابزارهای جانبی ندارند. اسپرسو ساز سفری و V60 به راحتی با آب جوش کار می‌کنند و موکاپات برای آماده کردن قهوه فقط نیاز به یک شعله‌ی کوچک دارد. یعنی شما می‌توانید با آتش زدن چند شاخه‌ی خشک هم با موکاپات برای خودتان قهوه آماده کنید.

صندلی کمپینگ

صندلی کمپینگ یک وسیله‌ی عالی برای لذت بردن از طبیعت است که به شما کمک می‌کند بدون خاکی شدن و آسیب رساندن به کمرتان به راحتی استراحت کنید. دقت داشته باشید که صندلی‌های کمپینگ باید تاشو باشند که بدون اشغال فضای زیاد پشت ماشین قرار بگیرند.

۳. یخچال کمپینگ

یخچال کمپینگ

یخچال یا یخدان‌ می‌تواند دمای مواد غذایی را به شکل مطلبی حفظ کند. اگر قرار است گوشت، آبمیوه یا نوشابه با خود به همراه داشته باشید باید حتما یکی از این یخچال‌ها داشته باشید. برای خنک نگه داشتن مواد غذایی کافی است چند قطعه یخ در یخدان قرار داده و مواد غذایی را روی آن‌ها بگذارید، سپس در یخدان را ببندید. تمام مواد غذایی شما به راحتی چندین ساعت سرد و تازه باقی می‌مانند.

۴. چراغ مخصوص کمپینگ

چراغ کمپینگ

وقتی قرار است شب در طبیعت بمانید باید به فکر تامین روشنایی هم باشید. چراغ‌های کمپینگ به شکل‌های مختلفی وجود دارند و می‌توانند در کنار چراغ‌قوه، به راحتی روشنایی مورد نیاز شما را تامین کنند. چراغ‌های متصل شونده روی سر، فانوس، چراغ آویز، چراغ قوه و ریسه از انواع روشنایی‌های مناسب کمپینگ هستند. اغلب این محصولات با باتری یا موتور برق کار می‌کنند اما بهترین روشنایی برای کمپینگ چراغ‌هایی است که با باتری خورشیدی کار می‌کنند. استفاده از این چراغ‌ها هم با طبیعت سازگار است و هم شما را از خرید باتری بی‌نیاز می‌کند پس شاید بتوان گفت که بهترین چراغ کمپینگ همین چراغ‌های خورشیدی است.

۵. لوازم خواب

لوازم خواب مخصوص کمپینگ

خوابیدن در طبیعت زیبا و دوست داشتنی است اما وقتی سرما به بدن شما می‌رسد دیگر خبری از لذت نیست. برای آماده‌سازی چادر برای خواب باید از چند وسیله‌ی مختلف استفاده کنید. زیرانداز ضد آب اولین چیزی است که باید کف چادر پهن شود. با این وسیله به راحتی جلوی نفوذ رطوبت زمین به چادر را می‌گیرید. سپس یک لایه زیرانداز نرم و کرکی پهن کنید تا کف چادر برای نشستن یا دراز کشیدن مناسب شود.

اگر در روزهای گرم سال قرار است در چادر بخوابید کافی است بالش،‌ پشک و پتوی کمپینگ برای شما کافی است. اما وقتی منطقه سرد باشد یا کمپینگ شما در روزهای سرد سال است حتما باید یک کیسه خواب مناسب با خود به همراه داشته باشید. شاید بتوان گفت کیسه خواب از بهترین وسایل کمپینگ است چون در هر شرایط دمایی می‌توانید از داشتن خوابی آرام و راحت مطمئن باشید.

در زمان خرید کیسه خواب حتما به حداقل و حداکثر دمایی که می‌تواند از شما محافظت کند، جنس و کیفیت آن دقت کنید. بعد از آن باید به جنس مواد اولیه‌ی آن توجه کنید. اگر کمپینگ شما طولانی است می‌توانید از تخت‌های تاشو مناسب کمپینگ هم استفاده کنید. این تخت‌ها در چادر باز می‌شوند و خوابیدن روی آن راحت‌تر از زمین است.

کیسه خواب دونفره نیچرهایک مدل NH19S016

۶. اکسسوری‌های کمپینگ

اکسسوری های مخصوص کمپینگ

شاید قبل از سفر به همراه داشتن بعضی از وسایل کمپینگ خیلی ضروری به نظر نرسد اما وقتی به دل جاده بزنید متوجه ضرورت به همراه داشتن آن‌ها می‌شوید. اگر قرار است مسیری را پیاده طی کنید حتما باید عصای مخصوص داشته باشید. لوازم اضافه برای چادر زدن، مثل پیچ و طناب و چکش، از دیگر اکسسوری‌هایی است که حتما باید در وسایل شما وجود داشته باشد.

به همراه داشتن دوربین دو چشمی خیلی واجب نیست اما به شما این امکان را می‌دهد که علاوه بر بررسی مناطق دور دست، شب‌ها آسمان را با کیفیت بالاتری نسبت به چشم غیرمسلح مشاهده کنید. تبر کمپینگ و جعبه‌ی کمک‌های اولیه از دیگر وسایلی هستند که حتما باید در سفر به طبیعت به همراه داشته باشید. چاقوی جیبی و ابزار چند منظوره از لوازم مهم برای کمپینگ است.

بهترین چاقوی کمپینگ چاقوهای تاشویی هستند که در خود علاوه بر چاقو، پیچ گوشت، آچار و چند ابزار دیگر هم دارند. با به همراه داشتن چنین چاقویی می‌توانید مطمئن باشید که تمام کارها را می‌توانید فقط و فقط با یک وسیله‌ی بسیار کوچک که در جیب هم جا می‌شود، انجام دهید. در بین لوازم جانبی کمپینگ این وسیله به عنوان بهترین لوازم کمپینگ به شمار می‌آید.

مرور کلی

طبیعت‌گردی و کمپینگ یکی از فعالیت‌های مورد علاقه‌ی افراد عاشق طبیعت است. مطمئن باشید اگر شما هم که تا به حال تجربه‌ی کمپینگ نداشته‌اید، اگر یک شب در جنگل چادر بزنید دیگر نمی‌توانید این خاطره‌ی عالی را فراموش کنید. در این مطلب بهترین وسایل کمپینگ که برای یک کمپ عالی در دل طبیعت لازم است را به شما معرفی کردیم. اگر فکر می‌کنید جای وسیله‌ای در این لیست خالی است حتما برای ما در قسمت کامنت‌ها بنویسید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا