خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شورای نگهبان و وحدت اسلامی

به گزارش انصاف نیوز، جلال جلالی زاده، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد در فیسبوک نوشت:

در هفته ی وحدت به سر می بریم، هفته ای که مسوولان جمهوری اسلامی فاصله ی بین دوازدهم تا هفدهم را به عنوان هفته ی وحدت اعلام کرده اند تا مسلمین در این هفته با برگزاری مراسم و بازدید از شهرهای همدیگر و تشکیل همایش ها و ملاقات علما با یکدیگر زمینه ی رفع کدورت ها را به وجود آورند و قطعا نهادهای مختلف در جمهوری اسلامی با عملکردشان می توانند در تقویت و تحکیم برادری و اخوت اسلامی نقش اساسی را ایفا کنند.

شورای نگهبان هم به عنوان نهادی که در تأیید کاندیداهای خبرگان و مجلس شورای اسلامی نقش اساسی دارد می تواند در تأیید و یا عدم تأیید نمایندگان ب رکم کردن فاصله و یا افزایش آن نقش مهمی داشته باشد.

البته علی رغم انتقادهایی که از برخی از عملکردهای شورای نگهبان گفته می شود اما در مقابل در تمام دنیا رسم بر این است که سیاستمداران و مسوولان به ارزش هایی پایبند باشند و خلاف عرف مردم رفتار نکنند.

به عنوان مثال در جامعه ی ما هم ارزش های مذهبی و هم ملی مورد علاقه ی اکثریت افراد جامعه هستند وحضور در مراسم نمازهای جمعه و مراسم مولودی و معراج و همچنین نوروز دلیلی روشن و آشکار بر آن است.

قطعا کسی که نماینده ی این مردم می شود باید در پاسداشت این ارزش ها از مردم عقب نیفتد و توجه و اعتنای بیشتر او نشانه ی پایبندی به هویت آنان است.

اما من در طول دوره ی نمایندگی کنونی مجلس در هیچ نماز جمعه ی اهل سنت در تهران هیچ کدام از نمایندگان مجلس فعلی که شاید برخی از آنان بیش از پانزده سال در تهران به سر می برند را ندیده ام. اگر ترس آنان در مجامع مذهبی به خاطر ترس از شورای نگهبان باشد که قوز بالا قوز است و اگر شورای نگهبان با وجود سخت گیری در باره ی دیدگاه های سیاسی نمایندگان، نسبت به نمایندگان اهل سنت که به مذهب موکلین خودشان بی توجهند سهل انگاری می کنند باز هم قابل اغماض نیست و قطعا مخالف آرمان های نظام جمهوری اسلامی است.

به عنوان مثال شورای نگهبان برخی افرادی را تأیید کرده که بعدا با استفاده از این شخصیت حقوقی همه ی همتشان را صرف هتک شخصیت افراد و اهانت به ارزش ها می کنند.

لذا می طلبد که شورای نگهبان نظر به وضعیت و تلاش گروه های تکفیری و خشونت طلب در مناطق اهل سنت و استفاده از رد صلاحیت ها، نسبت به تأیید افراد معتدل و میانه رو، قانون و حقوق شهروندی و موازین اسلامی را بیش از پیش در نظر داشته باشند و با این رفتارها و توجه به خواسته ی مردم است که وحدت اسلامی حقیقی محقق می شود.

 انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا