خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تلگرام در آستانه رفع فیلتر؟

روزنامه قانون نوشت: «گمانه‌زنی‌ها از احتمال دستور رییس‌جمهور برای شکستن فیلترینگ حکایت دارد. روز گذشته اخبار ضدونقیضی درباره احتمال رفع فیلتر تلگرام به دستور رییس‌جمهور در فضای مجازی منتشر شد. اخباری که می‌گفت رییس‌جمهوری در مقام رییس شورای عالی امنیت ملی می‌تواند با توجه به بازگشت آرامش به کشور، استفاده از تلگرام را به شرایط پیش از ناآرامی‌ها برگرداند و البته تا لحظه تنظیم این گزارش، خبری از آن نشد. با این حال، رفع فیلتر تلگرام به عنوان پرمخاطب‌ترین شبکه اجتماعی میان ایرانی‌ها بسیار داغ است و رفع فیلتری که دو روز قبل از اینستاگرام شد، تقاضا برای رفع فیلتر تلگرام را نیز دو چندان کرد.

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در همین باره در حاشیه جلسه غیر علنی دیروز مجلس با حضور وزرای اطلاعات، کشور، دبیر شورای عالی امنیت ملی، جانشین فرمانده سپاه، فرمانده نیروی انتظامی و رییس سازمان صداوسیما گفت که رفع فیلتر تلگرام منوط به تعهد مدیران آن شد و مقرر شد وزارت ارتباطات تعهدات الزام‌آور را برای رفع فیلتر اخذ کند. بهروز نعمتی تاکید کرد که «با توجه به این که موضوع فیلترینگ به شورای عالی امنیت ملی مطرح بود، قرار شد با تمهیدات لازم نسبت به رفع فیلتر اقدام شود، البته فیلترینگ تلگرام به تعهداتی که مجموعه تلگرام باید بدهد، بستگی دارد به ویژه این که یکی از سایت‌های معاند اقداماتی انجام داد و ابزار اطلاع‌رسانی آن نیز تلگرام بود، بنابراین از وزارت ارتباطات خواسته شد تعهدات الزام‌آور را برای رفع فیلتر تلگرام انجام دهد و در این زمینه مذاکراتی داشته باشد. با توجه به این که پشت صحنه اعتراضات اخیر برخی سرویس‌های جاسوسی در منطقه و آمریکا بودند، از زوایای مختلف به این موضوع پرداخته شد و مواردی هم توسط نمایندگان مطرح و قرار شد مسئولین مربوطه پیگیری‌های جدی درباره این موضوعات داشته باشند و گزارش تکمیلی را به نمایندگان ارائه کنند.»

تلگرام با بیش از ۴۰ میلیون کاربر در ایران، پرکاربردترین اپلیکیشن در فضای مجازی است که نقش مهمی را در ارتباطات فردی و گروهی شهروندان در سال‌های اخیر داشته و توانسته برای اقشار قابل توجهی نیز کسب و کار پر رونق را ایجاد کند. کسب و کاری که این روزها تحت تاثیر فیلترینگ قرار گرفته و با آن که تقریبا هر کاربر تلگرام، یک فیلترشکن برای استفاده از این شبکه روی گوشی همراه یا رایانه خود نصب کرده است اما بسیاری از فعالان مجازی، خواستار رفع فیلتر این شبکه پرکاربرد شده‌اند.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا