خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وزیر خبر داد: آزادی بیشتر دانش‌ آموزان بازداشتی | دو نفر مشکل امنیتی دارند

بطحایی: دانش‌آموزان بیشتر بخاطر هیجان شرکت کردند

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که «آمار دقیقی از دانش آموزان بازداشتی در حوادث اخیر نداریم»، از آزاد شدن چند دانش‌آموز تا ظهر امروز – سه‌شنبه – خبر داد.

سیدمحمد بطحایی در حاشیه‌ی مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی درباره‌ی علت نداشتن آمار دقیق دانش‎آموزان بازداشتی به خبرنگار انصاف نیوز، گفت: خیلی از آنها اعلام نکرده‌اند که دانش‌آموز هستند، اما بیشتر آنهایی که اعلام کرده‌اند، آزاد شده‌اند، جز 4 تا 5 نفر که رسیدگی‌های مربوط به سه نفر آنها به احتمال زیاد تا ظهر امروز – سه‌شنبه – انجام شده و قرار بود آزاد شوند و دو نفر دیگر هم مشکلات امنیتی داشته‌اند که همچنان تعیین تکلیف نشده‌اند. دو نفر هم متأسفانه در حاشیه‌ی اغتشاشات کشته شدند و یک نفر هم تیر خورده بود که هنوز بهبودی کامل پیدا نکرده و جزو صدمه‌ دیده‌ها هست.

او در پاسخ به این سوال که «فکر می‌کنید دانش‌آموزان به چه دلیلی در این اعتراضات شرکت کرده‌اند؟»، با بیان این که «بی‌تردید مسأله‌ی اقتصادی در علت حضور این بچه‌ها در اعتراضات بی‌تأثیر نبوده است»، گفت: البته بخش زیادی هم به‌دلیل شور و هیجان نوجوانی و جوانی و جوگیر شدن، حضور یافته‌اند، اما برای نمونه یک مورد را بنده پیگیری کردم که از نظر خانوادگی مشکلاتی داشته‌ و پدرش غیرایرانی و بیکار بوده، هر چند این موضوع را نمی‌توان تعمیم داد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین گفت که وزارتخانه پیگیری‌های حقوقی برای آزاد شدن تمام دانش‌آموزان بازداشتی را ادامه می‌دهد.

بطحایی پیش از این اعلام کرده بود: تعدادی از دانش‌آموزانی که دستگیر شده‌اند، در حال تردد در خیابان‌ بودند و به همراه افرادی دیگر بازداشت شده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش، دوازدهم دی‌ماه در توییتی با اشاره به کشته شدن دو دانش‌آموز در حوادث اخیر نوشت: «آشوب و خشونت کور همواره بی‌گناهان را قربانی می‌کند؛ داغدار کشته شدن دو دانش‌آموز و امید آینده ایران، «آرمین» و «شایان» عزیز در این آشوب هستیم».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. دو نفر دانش آموز (که حداکثر سنشان در صورتي که در آخرين کلاس دبيرستان محصل باشند، نبايد بيشتر از 18 سال باشد) مشکل امنيتي داشته اند!!؟ تا چه زماني کتمان حقيقت و واقعيت توسط مسئولين محترم جمهوري اسلامي، در اين مملکت ادامه خواهد داشت!؟ آيا ديگر بس نيست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا