خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بازپرداخت وام 12میلیاردی «هپکو» بر دوش کارگران افتاد

بدنبال پرداخت نشدن معوقات مالی کارگران هپکو، کارگران این شرکت یکشنبه هجدهم دی ماه دست به اعتصاب  زدند؛ یکی از کارگران «هپکو» امروز از پشت پرده‌ی اعطای وام 12میلیارد تومانی به این شرکت خبر داد.  

این فرد که نخواست نامش فاش شود، در گفت‌وگو با خبرنگار انصاف نیوز گفت: در جریان اعتصاباتی که در تابستان 96 کارگران هپکو داشتند، دولت 12میلیارد تومان بصورت وام به شرکت داد، به این صورت که سند یکی از ساختمان‌های شرکت هپکو در سه راه آذری در گروی بانک قرار گرفت.

وی افزود: این وام بصورت تدریجی در ازای بدهی‌های مالی شرکت به کارگران داده شد، با این حال الان دو ماه آبان و آذر سال جاری  و در رابطه با عده‌ای از کارگران، ماه‌های آبان، آذر و دی ماه سال گذشته طلب حقوق دارند. این درحالیست که بازپرداخت وام از طریق هپکوست و کارگران باید کار کنند تا بازپرداخت شود، در حالی که تا به امروز، شرکت هپکو هیچ تولیدی نداشته است.

این کارگر شرکت هپکو درباره‌ی انصراف سهامدار اصلی هپکو نیز گفت: روز یکشنبه، بدلیل اعتصابات کارگران هپکو، فرماندار به اتفاق رییس سازمان صنایع و معادن  استان مرکزی در جمع کارگران حضور یافت و بیان کرد که انصراف سهامدار هپکو پذیرفته شده است و در 20 روز آینده در صورت حضور نیافتن سهامدار جدید، این شرکت به صندوق حمایت از صنایع باز می‌گردد.

دولت در پی سبک کردن خود است

این درحالیست که احمد صمیمی، مشاور رییس سازمان برنامه و بودجه با تکذیب بازگشت هپکو و نیشکر هفت تپه به صندوق حمایت دولت به خبرنگار انصاف نیوز، گفت: دولت در پی سبک کردن خود است و شرکت‌های خصوصی و خصولتی دوباره به صندوق حمایت دولت بازنمی‌گردند.

او، حتی اعطای وام  12میلیاردی به هپکو را از اساس تکذیب کرد و گفت: این 12میلیارد بصورت استقراضی بوده و وامی به این شرکت تولیدی داده نشده است.

صمیمی، همچنین درباره‌ی منبع بازپرداخت 12میلیارد تومان، بیان کرد: برداشت مدیران این شرکت بر این بوده است که می‌توانند این 12 میلیارد را طی یکسال آتی بازگردانند و اکنون با محاسبات ارزش مالی زمین‌ها و ساختمان‌های این شرکت در حال بررسی امکان بازپرداخت آن هستند که در صورت بازپرداخت نشدن، وارد دور  تسهیلات  می‌شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا