خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کمیسیون انتخاب رهبر مجلس خبرگان، فعال‌تر از گذشته است

/ عضو خبرگان چهارم در گفت‌وگو با انصاف نیوز /

حجت‎الاسلام «حسن نمازی»، جوان‌ترین نماینده‌ی دوره‌ی چهارم مجلس خبرگان رهبری، در ارزیابی فیلم منتشر شده از جلسه‌ی خبرگان سال ۶۸ و تفاوتش با خبرگان متاخرتر گفت: کمیسیونی در مجلس خبرگان مخصوص بحث انتخاب رهبری است که این کمیسیون طبق اصلی از قانون اساسی تشکیل شده و باید نفراتی که صلاحیت برای انتخاب به عنوان یک رهبر دارند را بررسی کند و در حافظه‌ی خود داشته باشد.

نمازی در گفت‌وگو با خبرنگار انصاف نیوز گفت: در آن زمان آیت‌الله هاشمی بودند و آن جلسه توسط ایشان به خوبی اداره شده است و ایشان مقدمات لازم را برای رهبری آیت‌الله خامنه‌ای فراهم می‌کنند و دفاع خوبی می‌کنند. البته قبل از اینکه ایشان به‌عنوان کاندیدای رهبری معرفی شوند، یک‌سری اختلافاتی در خبرگان بوده است و دو، سه نفر نظرات مختلفی را بیان میکنند که در نهایت به ایشان می‌رسند و آقای هاشمی به خوبی مساله را جمع می‌کند و مدیریت می‌کند.

او افزود: الان از لحاظ شکلی، یعنی‌ به لحاظ آن قواعدی که باید ما را به یک رهبر برساند، مجلس خبرگان نسبت به آن دوران بیشتر کار کرده است یعنی یک کمیسیونی داریم که مخصوص بحث انتخاب رهبری است که این کمیسیون طبق اصلی از قانون اساسی تشکیل شده و باید نفراتی که صلاحیت برای انتخاب به عنوان یک رهبر دارند را بررسی کند و در حافظه‌ی خود داشته باشد.

این عضو جوان خبرگان چهارم گفت: آن کمیسیون بسیار فعال عمل کرده است، در آن دوره‌ی چهارم که من بودم، زیاد کار کردند. سه نفر مسوولیت این را داشتند که روی آن افرادی که در مظان رهبری هستند کار کنند؛ این سه نفر کارهای زیادی کردند و افراد مختلفی را برای بحث رهبری مورد تحقیق خود قرار دادند و چون گزارششان سری بود به کسی گزارش ندادند؛ ظاهرا فقط به رهبر معظم انقلاب گزارش دادند.

نمازی در آخر تاکید کرد: لذا از لحاظ شکلی ما نسبت به آن دوره جلو هستیم، حالا از لحاظ محتوایی و غیره، قاعدتا رویش کارشده است.

تفسیر مهاجرانی از فیلم خبرگان رهبری

بحث‌های حول فیلم جدید از جلسه‌ی سال ۶۸ مجلس خبرگان

آیا انتشار فیلم خبرگان ۶۸ کار احمدی نژاد بوده؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. چه لزومی دارد به رهبری گزارش دهند! به هر حال یک نهاد تصمیم گیر هستند، باید اعتماد به نفس لازم را داشته باشند. اشکال بزرگ دیگر تأیید صلاحیت نفرات خبرگان توسط شورای نگهبان است که این ها توسط رهبر انتصاب می شوند! حالا حقوقدان ها توسط مجلس انتخاب می شوند یک بحثی، که اون ها هم توسط رییس قوه ی قضاییه ی پیشنهاد می شوند!؟ که فرآیند محل بحث و اشکال است و یک اصلاحات در قانون اساسی باید بشود.
    حضور رهبری در محل خبرگان و گزارش دهی به نمایندگان ملت. که الان برعکس می باشد و بزرگواران جهت [اصطلاحا] دست بوسی و یا گزارش باید به مقام رهبری بروند! به هرحال شأن نمایندکان ملت بالاتر هستند و علمای بلاد می باشند! همان مشکل اعتماد به نفس!!؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا